Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvordan ville det være bedst at forbinde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Har en projektor.

Som skal have sat :

1. Tv-tuner.

2. Dvd.

3. Pc.

Projektoren har Component indgang . og der havde jeg forstilt mig at sætte dvd`en til  .

Og så har Projektoren 2 VGA indgange . Hvor jeg havde forstilt mig at sætte pc`en til den ene, og tv-tuneren til den anden . 

Hvad mener i om den opsætning .

Skulle man vælge at kører tv-tuneren på component indgange. men hvad så med dvd`en . ?  

Og hvad findes der i så fald af tv-tunere som kan sende et VGA signal ud ? .

Eller skulle man vælge en helt 3. løsning . Nemlig at købe et tv-kort til pc`en ??     Hvordan er kvalitet på dem i forhold til de eksterne tv-tunere . og hvad er fordele og ulemper ??

Lad mig hører lidt om jeres opsætning og hvad i mener ville være den rigtig setup  ? ? ..

Sådan ser min projektor ud bag på : Sådan ser min projektor ud bag på !

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

dine 3 forslag lyder helt rigtigt

Der findes masser af TV tunere med VGA udgang  http://www.best-seat.dk/category.46.122.article.28

Hvilken dvd skal du bruge ?

Og hvad hedder projektoren ?

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Jalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hej Hans .

Projektoren er en NEC VT770 .

Dvd afspilleren er en METZ DVD DE81

Men da den ikke har component . og kan heller ikke afspille brændte dvd`er.

Har jeg overvejet at købe Pioneer DV 575  Da jeg har hørt den skulle være ret god til prisen .

Så havde jeg kun tænkt mig at spille normale lyd cd`er fra Mets`en da den er rigtig god til det :o)  Den koster vist os 6000-7000 fra ny  :o)

Hvad siger du til det ? . Lyder det helt dumt . Jeg har ikke den store indsigt i hifi endnu . 

Med hensyn til tv-tuneren .  kan et kort til pc`en så lave et lige så godt billed som en ekstern tv-tuner  feks. Zinwell eller Nextvision n6

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 25 April 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jalle skrev:
Har jeg overvejet at købe Pioneer DV 575  Da jeg har hørt den skulle være ret god til prisen .

Når du ikke skal bruge lyddelen, så synes jeg ikke det er det bedste valg. Sony DVPNS 7XX serien har bedre billede.

Jalle skrev:
 Så havde jeg kun tænkt mig at spille normale lyd cd`er fra Mets`en da den er rigtig god til det :o)  Den koster vist os 6000-7000 fra ny  :o)

God idé. Den er iøvrigt identisk med Pioneer DV 717.

Jalle skrev:
Med hensyn til tv-tuneren .  kan et kort til pc`en så lave et lige så godt billed som en ekstern tv-tuner  feks. Zinwell eller Nextvision n6

Nu er jeg personligt ikke specielt imponeret over de eksterne tunere. Hvis du får fat i et ordentligt tuner-kort, og undgår støj fra selve PC'en (jeg fik aldrig mit eget til at virke), så er en PC-løsning rent billedmæssigt temmeligt sikkert bedre. Det er bare væsentligt mere krævende mht. opsætning, og mere besværligt i brug.

Det bedste tv-billede jeg har præsteret at lave på en projektor indtil nu er fra en Sony DVD-optager. Men en gammel JVC S-VHS video er nu heller ikke at kimse ad. Lad være med at stirre dig blind på at de eksterne tunere leverer VGA, progressive scan og diverse opløsninger, det er ikke dér forskellen ligger - projektoren skal konvertere opløsningen alligevel, og de fleste tuner-boxe laver ballade med frameraten, det sker ikke hvis du kører et rent PAL-signal af god kvalitet direkte i projektoren. Tuner-boxene vinder som regel på skarpheden, men du får samtidig nogle generende artifacts som du ikke har med en VHS/DVD-optager. 

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Jalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hej Otto .

Med hensyn til valg af dvd.  Som skal bruges til at se film med . skal den jo OGSÅ kunne levere en god lyd . til surround anlæget .  

Vil du så stadigvæk vælge Sony DVPNS 7XX serien  ?? ..  frem for pioneer DV575 !

Og med hensyn til tv-tuner. så tror jeg ikke jeg vil gide at tænde pc`en hver gang der skal ses tv . og ikke mindst alle de setup der vil være ved det .

Tror det bliver en ekstern tv-tuner .  Nogen som har afaringer med de to tunere  : Zinwell eller Nextvision n6    ???

Du mener at en normal vhs  ville være et bedre valg end tv-tuner ?

Hvad mener du med artifacts ???

Jacob.

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej Jalle

Hvis du er brændt varm på Pioneer DV575, men skal bruge din gamle til lyd, kan du spare lidt kroner og bestille DV470, der faktisk er den samme afspiller blot uden SACD.

Se reviews her:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=4802

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=5251

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes