| Forfatter |
|
matrix Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej .. jeg har tænkt mig at købe et plasma skærm og har fundet nogle billige hos alfa view... 42'' HDTV til 20000 kr eller 50'' HDTV 30000 så kommer spørgsmålet er der nogle der kender noget til det mærke og kan i anbefale dem eller er de for billige og ikke det værd???
vil gerne have et svar tak...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
matrix skrev:
|
hej .. jeg har tænkt mig at købe et plasma skærm og har fundet nogle billige hos alfa view... 42'' HDTV til 20000 kr eller 50'' HDTV 30000 så kommer spørgsmålet er der nogle der kender noget til det mærke og kan i anbefale dem eller er de for billige og ikke det værd???
vil gerne have et svar tak... |
|
|
Prøv at søg på "Alfa view" i Forum - og du vil få svar ...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
afhængig af hvor i landet du bor, så er der dukket et par Alfaview butikker op. Vi har fx en i Odense. Jeg har været derinde en enkelt gang, og sælgeren var ikke videre samarbejdsvillig, men ok han drak kaffe .. Deres skærme er designmæssigt rigtig flotte. men af de 7-9 skærme (LCD og Plasma) jeg fik kigget på, havde plasma'erne det med at billedet hang lidt, responstiden ikke var særlig god. de 2 LCD skærme jeg så, flimrede.. men en enkelt skærm (kan desværre ikke huske hvad den hed eller koster ) så flot ud. hverken dårlig responstid eller flimmer.
Farverne er generelt flotte, kontrasten så ud til at være iorden. Jeg kunne ikke få at vide hvilken signalkilde de brugte, udover at det "var en ganske almindelig dvdafspiller" .. hmm.. ja jeg har også 2 "ganske almindelige dvdafspillere" stående, en Pioneer 668 til ca 8k og en Finlux til 300kr .. og der er dælme forskel på billedkvaliteten. Panelerne kunne jeg heller ikke få at vide hvor kom fra, men at de bruger 5 forskellige, og kun tager de bedste. og det er jo fair nok.
Men find en butik, og se om det er noget for dig.. jeg tror at jeg springer alfaview over i første omgang..
|
| Til top |
|
| |
jobs Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
På baggrund af hvad jeg har læst om folks erfaringer med Alfa View, på danske og svenske sider, har jeg d.d. afbestilt mit 42" plasma TV igen.
Så nu skal jeg på jagt igen :(
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forstå at folk ikke syntes om Alfa View... Min kammerat har lige købt en skærm hos dem, og det var efter vi havde kigget på MANGE forskellige. Vi var i deres butik i Århus, og ham vi snakkede med der inde havde i hver fald styr på det, og han var virkelig til at snakke med.. efter noget snakken frem og tilbage fik vi handlet en demo skærm ned fra 17000 til 12900 incl. vægbeslag. Og den har kørt maks 1000timer. Det skal så siges at vi først fik et tilbud på 14000kr, men da vi kom tilbage efter at havde ude og tænke lidt over det.. havde de lige testet demo skærmen igennem, og havde fundet en MEGET tynd stripe som havde brændt sig fast(man ser den kun i meget lyse billeder, hvis man ved den er der). og derfor fik vi ham ned i 12900kr.
Så jeg vil klart anbefale dem, god service og rigtig gode skærme. Man skal også huske at det er Samsung paneler der sidder i alle deres skærme.
Skærmen vi købte var en 42" plasma: http://www.alfaview.dk/netshop/index.asp?productid=166
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft mit Alfa-View tv i over 1 år, måske mere. Ingen døde pixels, ingen fejl ingen problemer af nogen art. Jeg får den after sales support jeg gør krav på, og har ingen invendindinger af nogen art.
Jeg havde modsat mange andre gjort mig klart, at man får hvad man betaler for. Og i den forbindelse har den skærm overrasket mig meget positivt.
Value for money var det et godt køb dengang __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
sjyden Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ligner lide Alfa view, men hvis man kigger på tilbehør til dem, er det ikke det samme som Alfa view køre med, højtaler, fødder, vægbeslag osv... men derfor kan det jo nok godt være de samme skærme... ´ved det ikke...
|
| Til top |
|
| |
bomn Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRiM skrev:
|
.. men da vi kom tilbage efter at havde ude og tænke lidt over det.. havde de lige testet demo skærmen igennem, og havde fundet en MEGET tynd stripe som havde brændt sig fast(man ser den kun i meget lyse billeder, hvis man ved den er der). og derfor fik vi ham ned i 129000kr.
|
|
|
Jeg er altså ikke særligt imponeret af jeres forhandlingsteknik hvis din kamarat måtte hoste op med 129.000,- for en defekt skærm .. .
Noget helt andet er - hvorfor betale for noget som er defekt ?
Bliver en skærm ikke kasseret hvis noget brænder fast (i garantiperioden).
Hvis nu din kammarat tegnede en forsikring/garanti kan han så gå ned og få en helt ny skærm fordi der er en fastbrænding.
Jeg undrer mig bare
Mvh
Bo 
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
bomn skrev:
|
Jeg er altså ikke særligt imponeret af jeres forhandlingsteknik hvis din kamarat måtte hoste op med 129.000,- for en defekt skærm .. .
Hvis nu din kammarat tegnede en forsikring/garanti kan han så gå ned og få en helt ny skærm fordi der er en fastbrænding.
Jeg undrer mig bare
Mvh
Bo 
|
|
|
Okay der var lige kommet et nul, for meget på...
Grunden til at vi købte skærmen selv om den har den fejl, er at man skal være meget god for at se den, og kigge lang tid det samme sted for at finde den... så det er slet ikke noget man lægger mærke til...
Jeg ved ikke lige om det er dækket under garantien, men jov hvis det er så kan han bare gå ud og få en ny...da der er 1år fuld garanti på. Så det kan jo være han gør det om 10 måneder eller ligende...
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRiM skrev:
bomn skrev:
|
Jeg undrer mig bare
Mvh
Bo 
|
|
|
Okay der var lige kommet et nul, for meget på...
Grunden til at vi købte skærmen selv om den har den fejl, er at man skal være meget god for at se den, og kigge lang tid det samme sted for at finde den... så det er slet ikke noget man lægger mærke til...
Jeg ved ikke lige om det er dækket under garantien, men jov hvis det er så kan han bare gå ud og få en ny...da der er 1år fuld garanti på. Så det kan jo være han gør det om 10 måneder eller ligende... |
|
|
I kan ikke få den byttet om 10 mdr. hvis i har købt den vel vidende om at der har været en fejl på den. Hvis i vil prøve så skal i, iflg. købeloven, bevise at fejlen IKKE var der da i købte skærmen og det bliver vist lidt svært, da i ikke ville handle i god tro. MVH Morten __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |