Forfatter |
|
Jan Behnke Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Da TeliaStofa overtog vores lokale kabelnet var det med lovning om, at det ikke krævede nyindkøb på hardware-siden for at bevare modtagekvaliteten....men ak!
Billedkvaliteten blev markant dårligere og efter at have klaget til dem utallige gange og hvergang fået det samme stereotype svar fra samme stereotype telefondame ("fejlen ligger ikke ved OS, så DU må udvide på hardware-siden med en signalforstærker!"), har de nu vundet! Jeg overgiver mig, og vil nu anskaffe mig en signalforstærker, men her er det så mit spm. til forummets kloge hoveder kommer ind:
HVILKEN SLAGS forstærker skal jeg købe?
HVOR kan jeg købe en sådan? (Her i Sønderborg-området)
HVAD KOSTER sådan en?
På forhånd tak for hjælpen....
|
Til top |
|
|
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRIAX forstærkere har altid været kendt for en godt kvalitet, de kan købes mange steder, også på nettet, hvilket typisk er billigere. Men om Triax er bedre end andre mærker skal jeg ikke gøre mig klog på. Det kan være en fordel at vælge en forstærker, med regulerbar karakteristik, da der tit er forskel på hvor kraftigt signalet fra de forskellige bånd er. Bare lov mig at hold dig væk fra de billige Harald Nyborg forstærkere, der giver mere støj end nødvendigt er.
Nu ved jeg ikke hvordan din installation ser ud, i mange ældre huse ser man jeg at slutdåserne er serieforbundet, hvilket ikke giver et særlig godt resultat.
Hvis du har en sådan installation, vil jeg nok overveje at lave hele skidtet om, lave forstærkningen på indgangssignalet, der går over i en fordeler rundt til de forskellige rum. Forstærkerens effekt afhænger af hvormange udtag du har. Prøv evt at se lidt mere her.
http://www.antennelageret.dk/. Kender ikke noget personligt til firmaet, men prøv evt at give dem et ring.
|
Til top |
|
|
Jan Behnke Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakob!
Tusind tak for dit indlæg! Jeg har netop købt en Triax-forstærker og skal nu op på loftet i eftermiddag, og installere den.
Mit hus er fra '97, så heldigvis er mine antennestik parallelforbundet.
En anden ting: Jeg har, som nok de fleste i nyere huse, i samtlige af mine antennestik også en radioantenneudgang, men synes ikke rigtig, at de virker, har du, eller en anden, et godt tip, når jeg nu alligevel skal op og rode på loftet?
Det KAN jo også være, at dette signal bliver bedre, når nu forstærkeren bliver sluttet til....
Jan
|
Til top |
|
|
-CK- Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Det lyder jo Interresant... Jeg har selv Stofa kabel TV her i Aalborg og også her ligner billedet noget der er løgn. Så meld endeligt tilbage med dine erfaringer/ din vurdering af billedet med Triax forstærkeren koblet imellem. __________________ -CK-
|
Til top |
|
|
Jan Behnke Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg nok, CK!
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender også en der har dårlig modtagelse fra Stofanet der er en del støj i billedet.Han har været nød til at bruge skillefilter på antennesiden hvis han sluttede jord til fjernsynet slog det sikringerne.De vil ikke gøre noget ved det hos Stofa du er ikke den eneste.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
-CK- skrev:
Hej Jan
Det lyder jo Interresant... Jeg har selv Stofa kabel TV her i Aalborg og også her ligner billedet noget der er løgn. Så meld endeligt tilbage med dine erfaringer/ din vurdering af billedet med Triax forstærkeren koblet imellem.
|
|
|
Kan kun give dig ret - kvaliteten stinker max her i Aalborg Jeg har tit problemer med DR2, Zulu og et konstant elendigt billede/lyd på eMpTy-V og de andre kanaler er heller ikke værd at råbe hurra for 
Tøffe
|
Til top |
|
|
Jan Behnke Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan fornemme, at det griber om sig, nu skal Stofa til at passe på, for ellers ender det med en folkebevægelse....
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i er smarte så send dem et link til denne debat, så kan de jo se at der er mange der er utilfredse med den vare de levere. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også en af dem, som er utilfreds med Telia Stofa. Jeg er næsten hold op med at se fodbold-udsendelser fra TV3 og TV3+. Billed kvaliteten er uholdbar dårlig.
Hvad med at lægge sag an mod Telia Stofa??
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da gerne spæde til, og dele min utilfredshed med Stofas signal i Århus.
|
Til top |
|
|
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
også er i Haslev er der virkelig dårlig billede signal fra stofa, 
så i er ikke de eneste
lad os sagsøge stofa 
mvh kampko
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sendte en tekniker for at undersøge signalet hjmme ved os (for 4 måneder siden). Ifølge teknikeren så var der ikke noget i vejen for signalet.
Jeg bad ham og stofa om at sende et brev til mig, hvori der står at signalet ikke fejler noget. Gæt hvad... jeg har aldrig modtaget et brev fra dem.
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kampko skrev:
lad os sagsøge stofa Jeg er med
|
|
|
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Jeg vil da gerne spæde til, og dele min utilfredshed med Stofas signal i Århus. Signalet er til at prutte i her i Aalborg. |
|
|
|
Til top |
|
|
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror da efterhånden jeg bliver mere og mere glade for TDC-kabel, selvom jeg ikke trode det kunne lade sig gøre
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - jeg troede alt det kabel fidus bare var 100 gange bedre end satelit - men noget tyder da på at det trodsalt virker
|
Til top |
|
|
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
StofaTV (Alborg) er grunden til at jeg solgte mit TV. Ahh hvor er det bare dejligt med lidt passiv aktiv protest. 
Så hører nu en del radio. Og det er sq også svingende.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Signalet er til at prutte i her i Aalborg. |
|
|
Tror ikke lige, jeg ville udtrykke det på den måde, men tvivler på at signalet i Århus er meget bedre. Der er godt nok forskel på hver enkelt kanal, men generelt er det ret elendigt.
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - jeg troede alt det kabel fidus bare var 100 gange bedre end satelit - men noget tyder da på at det trodsalt virker
Den eneste forskel er at det signal du får ind ad døren kommer fra f.eks. TDC's Satellit recievere. Og det er klart at de har nogen bedre modtagelses forhold, men i jeres tilfælde vil jeg nok købe min egen 
|
Til top |
|
|