Forfatter |
|
Ulle1983 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Alle, er helt ny herinde, men håber i kan hjælpe lidt. Har læst en masse om 32" LCD TV her på sitet/forummet.
Jeg står nemlig i den situation at jeg skal flytte og mit Loewe Aventos 32" TV er alt for stort til det værelse jeg får (kollegie). Så jeg har besluttet mig at sælge det for at købe et LCD TV istæet.
Jeg går med følgene overvejelser:
1. Jeg vil smide ca. 9.000 efter det, har set på BenQ's 32" model som kan købes til ca. 9.000 i Tyskland. Er der nogle som har erfaringer med dette? (har læst de mange tyske indlæg som er på andre sites..Meeen mit tyske er ikke det bedste..)
2. Hvis jeg køber et TV over nettet i Tyskland, hvad så hvis det er defekt eller der sker et eller andet med det?
3. Vil meget gerne have links til steder i Tyskland hvor folk har handlet uden problemer (TV).
4. Er BenQ det bedste til den pris? eller skal jeg se på noget andet?
5. Får man vægophæng med hvis man bestiller BenQ 32" TV eller andre.. eller skal man købe det seperat?
6. Skal man istæet købe et brugt LCD TV herhjemme? og få mere for pengene?
Håber i kan hjælpe mig lidt..
/Ulrich
|
Til top |
|
|
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulle1983 skrev:
Hey Alle, er helt ny herinde, men håber i kan hjælpe lidt. Har læst en masse om 32" LCD TV her på sitet/forummet.
Jeg står nemlig i den situation at jeg skal flytte og mit Loewe Aventos 32" TV er alt for stort til det værelse jeg får (kollegie). Så jeg har besluttet mig at sælge det for at købe et LCD TV istæet.
Jeg går med følgene overvejelser:
1. Jeg vil smide ca. 9.000 efter det, har set på BenQ's 32" model som kan købes til ca. 9.000 i Tyskland. Er der nogle som har erfaringer med dette? (har læst de mange tyske indlæg som er på andre sites..Meeen mit tyske er ikke det bedste..)
2. Hvis jeg køber et TV over nettet i Tyskland, hvad så hvis det er defekt eller der sker et eller andet med det?
3. Vil meget gerne have links til steder i Tyskland hvor folk har handlet uden problemer (TV).
4. Er BenQ det bedste til den pris? eller skal jeg se på noget andet?
5. Får man vægophæng med hvis man bestiller BenQ 32" TV eller andre.. eller skal man købe det seperat?
6. Skal man istæet købe et brugt LCD TV herhjemme? og få mere for pengene?
Håber i kan hjælpe mig lidt..
/Ulrich
|
|
|
1. Ingen
2. Nu har Benq vist ingen officiel adresse i DK, som tager sig af garanti den afdeling der tager sig af DK ligger i Holland (mange store mærker har en european warenty). Men du kan altid sende tilbage til butikken hvor det er købt, men det koster selvfølgelig penge.
3. Hvis du kigger her http://preisvergleich.wirtschaftsblatt.at/?start=1&conte nt=/deutschland/a140571.html kan du se folks erfaringer med de forskellige butikker. Dog synes jeg du skal gå efter butikker hvor du kan betale pr efterkrav, eller i hvert fald der tager mod VISA. Pr efterkrav gør disse butikker i hvert fald.
www.digitalio.de
www.medianess.de
4. Aner det ikke, tag ud og se lidt på de forskellige mærker, og sammelign så priser.
5. Det kan du normalt se ud fra de forskellige butikkers hjemmeside.
6. Nej, der sker meget store tekniske fremskridt indenfor LCD/Plasma hele tiden, så ville ikke selv vælge gårdsdagens skærm, da den sikkert er dårligere end den der koster det halve idag.
Håber dette kan bruges til noget
|
Til top |
|
|
Ulle1983 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
1. Ingen
2. Nu har Benq vist ingen officiel adresse i DK, som tager sig af garanti den afdeling der tager sig af DK ligger i Holland (mange store mærker har en european warenty). Men du kan altid sende tilbage til butikken hvor det er købt, men det koster selvfølgelig penge.
3. Hvis du kigger her http://preisvergleich.wirtschaftsblatt.at/?start=1&conte nt=/deutschland/a140571.html kan du se folks erfaringer med de forskellige butikker. Dog synes jeg du skal gå efter butikker hvor du kan betale pr efterkrav, eller i hvert fald der tager mod VISA. Pr efterkrav gør disse butikker i hvert fald.
www.digitalio.de
www.medianess.de
4. Aner det ikke, tag ud og se lidt på de forskellige mærker, og sammelign så priser.
5. Det kan du normalt se ud fra de forskellige butikkers hjemmeside.
6. Nej, der sker meget store tekniske fremskridt indenfor LCD/Plasma hele tiden, så ville ikke selv vælge gårdsdagens skærm, da den sikkert er dårligere end den der koster det halve idag.
Håber dette kan bruges til noget
|
|
|
Okay..lyder til jeg skal holde mig væk fra brugte LCD skærme..
http://www.digitalo.de/ (BenQ DV3250) RETTET !
Umidelbart ser det ud til der ikke er noget vægophæng med???
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der gør der nu sjældet på de billigere fladskærme. Vogels laver gode beslag, der kan købes til rimelige penge men koster da nok en tudse
|
Til top |
|
|
Ulle1983 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
på de billigere fladskærme. Vogels laver gode beslag, der kan købes til rimelige penge men koster da nok en tudse
|
|
|
Okay..og de passer til alle? modeller/mærker?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du linker til er et Panasonic TH42PA50, er det BenQ LCD du er ude efter.
Men Vogles laver beslag til stort set alt der kan hænge på en væg og vise billeder
|
Til top |
|
|
Ulle1983 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
Det du linker til er et Panasonic TH42PA50, er det BenQ LCD du er ude efter.
Men Vogles laver beslag til stort set alt der kan hænge på en væg og vise billeder
|
|
|
Det er en fejl...Det er self. deres BenQ 32" TV
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inde på Digitalo.de's hjemmeside kan du se Vogels beslag som tilbehør. Tror du kan finde beslag noget billigere herhjemme. Hifiklubben har bl.a et fra VM Acoustics til ca 500 kr. Kunne forestille mig Bilka og de andre store kæder har noget liggende.
Men når du vil skifte din CRT kasse ud med en flad bandit, så er du vel godt klar over du giver afklad på nogle kvaliteter mht billedkvalitet. Personligt foretrækker jeg Plasma frem for LCD, dette er der jo også mange tråde om herinde.
Det Panasonic du linkede til, er for øvrigt et fantatisk tilbud, kanon billede, som mange dyrere plasmaer slet ikke kan lever, og ja, har selv bestilt et, der kommer i næste uge
|
Til top |
|
|
Ulle1983 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
Inde på Digitalo.de's hjemmeside kan du se Vogels beslag som tilbehør. Tror du kan finde beslag noget billigere herhjemme. Hifiklubben har bl.a et fra VM Acoustics til ca 500 kr. Kunne forestille mig Bilka og de andre store kæder har noget liggende.
Men når du vil skifte din CRT kasse ud med en flad bandit, så er du vel godt klar over du giver afklad på nogle kvaliteter mht billedkvalitet. Personligt foretrækker jeg Plasma frem for LCD, dette er der jo også mange tråde om herinde.
Det Panasonic du linkede til, er for øvrigt et fantatisk tilbud, kanon billede, som mange dyrere plasmaer slet ikke kan lever, og ja, har selv bestilt et, der kommer i næste uge
|
|
|
Jo jeg er klar over at billedkvaliteten nok ikke kommer op på samme niveau som mit Loewe Aventos TV..Men med 22m2 er der ikke plads til så meget...42" er alt for stort :P Sååå holder mig til 32". Det panasonic er lige i overkanten...har somsagt kun 9.000 kr.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen så er den s... jo slået
Synes nu inden du kaster dig ud i noget køb, at finde en model du kan se live, da kvaliteten på fladskærme (læs Plasma/LCD) variere rigtig meget.
God jagt
|
Til top |
|
|
Ulle1983 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er såvidt jeg ved ingen forhandlere i Danmark af BenQ??? og er der slet ikke nogle som har erfaringer med BenQ's 32" TV ???
|
Til top |
|
|
Ulle1983 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke andre som har kommentarer?
|
Til top |
|
|
super-anden Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har du set det Sharp 32" der er på forsiden hos "digitalo.de" (Sharp
LC32GA5E)? Det ville jeg da klart foretrække frem for et BenQ fordi:
1. For mig er Sharp et mere anerkendt mærke som har gjort i LCD tv i mange år
2. Prisen er den samme
3. Designet er afgjort federe (vigtigt ved et LCD tv)
Ps. Jeg har selv et Sony KLV-L32M1. Hvis du kunne finde sådan et brugt
er du i hvert fald godt kørende (men det er sikkert for tidligt).
Held og lykke...
|
Til top |
|
|