| Forfatter |
|
Danzig Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem længere tid overvejet at købe Panasonic AE200/300 projektor men er kommet i tvivl om det overhovedet skal være en LCD-projektor. Jeg var nede hos en forhandler og få en demostration af en DLP-projektor og han udtrykte i meget klare vendinger at LCD ikke duer til hjemmebio. Især er holdbarheden et problem. Efter 1 1/2 år er LCD-panelet "slidt" og faverne vil være falmede og der vil ikke være nogen dybde i billedet. Den kan kort sagt smides ud efter 1 1/2 år, da LCD-panelet er for dyrt at skifte. Han virkede som en meget seriøs forhandler, men det undre mig lidt at der er så mange på de forskellige forum, som taler så rosende om specielt Panasonic 200/300 hvis LCD ikke duer til hjemmebio !!
Hvad siger i, er det noget "sælger-snak" eller er der noget om det?
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du søger grundlæggende viden om hvorfor man skal vælge LCD, DLP eller CRT projektorer kan jeg varmt anbefale at starte med at kigge på denne side(som iøvrigt er på dansk):
Thornet
Kig under punktet "Tv, Plasma eller Projektor?"
|
| Til top |
|
| |
Danzig Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Mr. DJ.
Jeg har før været inde på den nævte side og synes ikke de giver noget tilfredsstillende/detaljerede svar. Jeg har i det hele taget været inde på en del hjemmesider og kigge og har fundet ud af forskelle og ligheder på LCD/DLP.
Derfor undre det mig at en forhandler (Lydbutikken på Frederiksberg) i den grad fortæller mig at en LCD-projektor er spild af penge, da det ikke er det indtryk man får på diverse forum.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Vi havde en gang en økonomimenister ( Jelved ) der ikke vidste en disse om økonomi, det forhindrede hende ikke i at udtale sig vidt og bredt om dette emne. Du kan ikke finde noget til pengene der giver dig så meget billede som Panasonic´s Ae modeller, det er ærgligt for dem som ikke forhandler dem, men det er et faktum. Jeg er overbevidst om at lcd projektor let klarer levetiden på den første lampe, inden du overhovdet behøver at tænke på at skifte lcd paneler, og helt ærligt, da det på Ae modellerne først sker efter 5000 timer, har du nok for længst skiftet den ud, især som det går med priserne for tiden. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danzig skrev:
|
Jeg har gennem længere tid overvejet at købe Panasonic AE200/300 projektor men er kommet i tvivl om det overhovedet skal være en LCD-projektor. Jeg var nede hos en forhandler og få en demostration af en DLP-projektor og han udtrykte i meget klare vendinger at LCD ikke duer til hjemmebio. Især er holdbarheden et problem. Efter 1 1/2 år er LCD-panelet "slidt" og faverne vil være falmede og der vil ikke være nogen dybde i billedet. Den kan kort sagt smides ud efter 1 1/2 år, da LCD-panelet er for dyrt at skifte. Han virkede som en meget seriøs forhandler, men det undre mig lidt at der er så mange på de forskellige forum, som taler så rosende om specielt Panasonic 200/300 hvis LCD ikke duer til hjemmebio !!
Hvad siger i, er det noget "sælger-snak" eller er der noget om det?
|
|
|
Tjaa han har måske størst avance på DLP siden han kan sige sådanne sludder. DLP og LCD har begge fordele og ulemper så det er op til dig selv at bedømme hvad du vil have. Jeg har testet mange LCD og DLP projektoere og jeg har aldrig endnu set fejl på en LCD-panel men måske jeg blot er heldig ? men på DLP har jeg set forskellige fejl som pixels der blinker uhæmmet og hylende farvehjul, så hvad der er mest holdbar vej jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Danzig Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman : Jeg mener nu at Jelved har rimelig godt tjeck på økonomi (set i forhold til konkurrenterne!), men det er nok ikke i dette forum vi skal diskutere det ! 
Som sagt overvejer jeg kraftigt AE300, men vil gerne se en demo af den først. I skulle vel ikke vide hvor i Kbh´s området, det kan lade sig gøre?
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danzig skrev:
isman : Jeg mener nu at Jelved har rimelig godt tjeck på økonomi (set i forhold til konkurrenterne!), men det er nok ikke i dette forum vi skal diskutere det ! 
Som sagt overvejer jeg kraftigt AE300, men vil gerne se en demo af den først. I skulle vel ikke vide hvor i Kbh´s området, det kan lade sig gøre? |
|
|
Det var vist hendes rådgivere der havde det..... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu også den generelle opfattelse at pære projektorerne ikke duer til ægte biostemning (pga. sortniveau) og sværger da , derfor også til CRT __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Jeg har nu også den generelle opfattelse at pære projektorerne ikke duer til ægte biostemning (pga. sortniveau) og sværger da , derfor også til CRT  |
|
|
Er det sort niveau du vil have er der KUN en vej at gå CRT 1:18000 i kontrast det rykker helt igennem.
|
| Til top |
|
| |
Danzig Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRT er ikke rigtig en løsning jeg kan gå efter i øjeblikket...men måske engang!?
Nu har jeg fundet et sted, hvor de kan give en demo at AE300, så vil jeg se om det skal være den.
Tak for svarene ! 
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Webmonkey skrev:
Jeg har nu også den generelle opfattelse at pære projektorerne ikke duer til ægte biostemning (pga. sortniveau) og sværger da , derfor også til CRT  |
|
|
Er det sort niveau du vil have er der KUN en vej at gå CRT 1:18000 i kontrast det rykker helt igennem. |
|
|
Nemlig, det giver en helt anden oplevelse ved SCF-FI som Star Wars/Trek og mørke film som Dark City, Vidouq, The Game m.m.....
Og farverne, friheden for "hønsetråd" etc... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derfor valgte jeg en CRT projektor. Det giver virkelig et bedre billed. Utroligt 3D agtigt.
|
| Til top |
|
| |
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
| Sendt: 16 September 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRT - Ja tak !! ...... Cine 9 fra Barco = kontrast 1:30.000 
Men så koster den godt nok omkring 400K 
Jeg har nu aldrig hørt at LCD pj skulle være svage mht. LCD panelet, der selvfølgelig komme pixels fejl, men at panelerne bliver dårlige efter 1-2 år ??.
Jeg mener nu at DLP typen er mere skrøbelig, udover at de begge pj typer har lampen som svaghed, har DLP´en ekstra mekaniske dele så som farvehjulet og de små microspejle ( de er sgu små, 16 µm2 og med 1 µm mellemrum ), som kunne giver problemer. Jeg har selv LCD, men det er kun i kraft af prisen. Skulle jeg vælge ud fra kvaliteten og ikke prisen, ville jeg vælge i denne rækkefølge, CRT, DLP og LCD. __________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2003 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
| CRT - Ja tak !! ...... Cine 9 fra Barco = kontrast 1:30.000 |
|
|
Ja og Sony VPH-G90, Electrohome Marque 9500LC.....
Man kan finde mange gode brugte CRT maskine.
En Barco 801 kan fås for 10.000 - 25.000 og kan ifølge Barco selv, sammenlignes med deres nye Cine 7 til 120.000kr.
Jeg købte selv min ECP 3500 brugt til en GOD pris - koster ny ca. 135.000kr - og 155.000 hvis der skal stå Vidikron på....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |