Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 13:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fare ved transport af plasma?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bettejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hvis det her spørgsmål er stillet før og besvaret beklager jeg på forhånd.. Har siddet og brugt søgefunktionen lidt, men ku ik rigtig finde noget..

Jeg ha rladet mig fortælle at et plasmafjernsyn kan tage skade hvis det ligger ned under transport?? Er der noget hold i den påstand, og gælder det også for lcd-fjernsyn??? Og hvis det er sandt, er der så nogen der har en forklaring på hvorfor skærmen tager skade???

Jeg har nemlig en kammerat der skal til Tyskland snart og hente 2 stk. plasmafjernsyn.. Det ville sgu være træls at komme hjem med 2 defekte skærme

MVH
Jakob Jensen

Til top Vis bettejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bettejensen

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Vægten fra glasset i panelet kan få glasset til at sprække, hvis der køres over et bump eller noget. Panelet er jo kun understøttet i siderne, og det er i midten at kraften koncentreres.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

bettejensen skrev:

Hvis det her spørgsmål er stillet før og besvaret beklager jeg på forhånd.. Har siddet og brugt søgefunktionen lidt, men ku ik rigtig finde noget..

Jeg ha rladet mig fortælle at et plasmafjernsyn kan tage skade hvis det ligger ned under transport?? Er der noget hold i den påstand, og gælder det også for lcd-fjernsyn??? Og hvis det er sandt, er der så nogen der har en forklaring på hvorfor skærmen tager skade???

Jeg har nemlig en kammerat der skal til Tyskland snart og hente 2 stk. plasmafjernsyn.. Det ville sgu være træls at komme hjem med 2 defekte skærme

MVHJakob Jensen

De skal stå op , men de er vel i kasse , så bare de står op og kom godt med tæpper under dem så går det nok .

god tur
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Men husk, som én tidligere har skrevet....de kan ikke stå op i en Ford Mondeo stationcar, som er en af de større stationcars der er på markedet.....du skal op i SUV eller lignende.

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har hørt er det fordi at ved en plasma "klapper" cellerne sammen under vægten af glasset hvis du ligger den ned...

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Den begrundelse jeg har hørt er,at plasma er vædske,og kan løbe ud når den lægges ned.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

LCD har ikke de problemer så vidt jeg har forstået, da de er lavet af dioder, som er monteret på bagsiden, og ikke frit flydende plasma.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:
LCD har ikke de problemer så vidt jeg har forstået, da de er lavet af dioder, som er monteret på bagsiden, og ikke frit flydende plasma.

I så fald kan det godt være jeg er helt galt på den, men LCD står jo netop for Liqued Crystal Display Dog skal siges at jeg har læst om nye paneler er bruger diode-teknik.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Husk også at hvis man tipper en plasma skærm for meget mener det er 30° så kan man også få fejl på dem.. har nemlig stået et sted hvor jeg skulle udleve plasma skærme og stoppet en del for at ligge dem ind på bagsædet i deres bil uden indpakning...

sony har f.eks. målere på deres kasser så man kan se hvor meget de har værret tippet ...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Den begrundelse jeg har hørt er,at plasma er vædske,og kan løbe ud når den lægges ned.

Så kunne det jo ligeså godt løbe ud når den står på højkant. Plasma er blandt andet en blanding af gasser:

The foundation of the plasma TV is over a million tiny glass cells that are charged with a mixture of neon and xenon. Behind these cells are colored phosphors, which are chemical compounds that emit light when energized. Each cell has three phosphors; one red, one blue, and one green. When activated by an electrode, the plasma cells emit invisible UV light. The UV light strikes the red, green and blue phosphors on the back of the display and thus creates the pixels that form the image you see on the screen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes