Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye Sony plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Ja, goddav do! Det er da vist kun en Sony sælger der kan få noget positivt og fremragende ud af de specifikationer... Javel, kontrastniveauet er højt, men det er da en sølle opløsning og lysstyrke...

"Den gode kvalitet skyldes ikke mindst, at der anvendes et panel med en ekstremt høj kontrast på hele 10.000:1, hvilket sikrer såvel klare farver samt præcise overgange mellem farverne generelt. Samtidig er lysstyrken rigtig god med hele 500 cd/m2, så skærmen fungerer optimalt selv i meget lyse lokaler. Skarpheden skyldes også, at panelet anvender en høj opløsning på 852 x 480 punkter (W-VGA). Input til panelet kommer fra den nyeste elektronik inden for håndtering af såvel analoge som digitale signaler. Uanset signaltype sikrer elektronikken, at klare billeder bliver resultatet hver gang. Ved anvendelse af signaler fra computere understøttes såvel VGA som UXGA opløsning, ligesom videosignaler på helt op til 1080i understøttes. Det betyder, at fremtidens High Definition tv kan modtages."

...så har man vist heller ikke sagt for meget, når man siger at HD understøttes, om det giver en forbedring i billedkvalitet at vise HDTV på en skærm med 852x480 punkter er velsagtens noget andet..... Det har taget overhånd med fabrikanter der råber op om deres skærme der er HDTV-kompatible-klare-understøttende-og-jeg-ved-ikke-hvad, når den native opløsning på skærmen slet ikke er i nærheden af HD. Det nærmer sig falsk markedsføring efter min mening, eftersom den almindelige forbruger har svært ved at skelne.

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

yeps, men sådan er det jo med 'bissinis' af den slags, er bare glad for at jeg ikke har travlt med at få en 'flad', men lcd/plasma er osse snart YT, da der kommer en ny teknologi, hvor man kan bestille i metermål;-) at prisen osse er en anden, må man jo så opveje med det der er der i dag, men at man KAN få en 'sånogenlunde' flad i dag fra ca. 20-25 kilo, går det jo den rigtige vej.

(håber mit CTR holder et par år endnu)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:
Det har taget overhånd med fabrikanter der råber op om deres skærme der er HDTV-kompatible-klare-understøttende-og-jeg-ved-ikke-hvad, når den native opløsning på skærmen slet ikke er i nærheden af HD. Det nærmer sig falsk markedsføring efter min mening, eftersom den almindelige forbruger har svært ved at skelne.

Helt enig, derfor er det da også glædeligt at der har været så meget snak om "HD Ready" standarden som der har været. Mht. kontrast, så læs f.eks. mit indlæg omkring det her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24788&P N=1

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes