Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 05:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Har Philips 37PF9986 HDCP support ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aabenraa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at købe en Denon DVD-3910 til mit Philips 37PF9986 - men jeg kan ikke finde ud af om DVI på TV'et understøtter HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection System). Som Denon skriver det er det nødvendigt for at DVD kan overføre signalet digitalt...

/Aabanraa

Til top Vis Aabenraa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aabenraa

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Aabenraa skrev:
Jeg er ved at købe en Denon DVD-3910 til mit Philips 37PF9986 - men jeg kan ikke finde ud af om DVI på TV'et understøtter HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection System).
¨

Det har den:

http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf9986_12/37pf9986_12_p ss_eng.pdf#toolbar=0

"HDMI Compatible" betyder i praksis at den har HDCP.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

jeg kunne egentlig godt tænke mig, at få at vide hvad det der HDMI og HDCP er for noget. Der er meget skriverier om at den skærm ikke har HDMI og en anden siger at den har.

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe Philips 32pf9986 men nogen siger den ikke har HDMI, det får den næste model altså 32PF9830 og nu læser jeg har at den alligevel er HDMI compatible. Nogen der kan forklare mig hvad det og hvorfor så meget uvished om den har eller ikke har.

På forhånd tak

Til top Vis Kboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kboy

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Kboy skrev:
Jeg havde egentlig tænkt mig at købe Philips 32pf9986 men nogen siger den ikke har HDMI, det får den næste model altså 32PF9830 og nu læser jeg har at den alligevel er HDMI compatible.

Det ER også kompliceret, så det er fuldt forståeligt at du er forvirret. For nu at få det hele med:

DVI er flere forskellige ting: DVI-A er et analogt videosignal, der er identisk med VGA, blot med et fysisk stik der er anderledes. DVI-D er et digitalt video-signal - og DVI-I er et stik der understøtter både DVI-A og DVI-D. Det interessante i denne sammenhæng er at DVI-D findes både med og uden kopisikring - det såkaldte HDCP (High Definition Content Protection, såvidt jeg husker...). DVI er fra starten udviklet til "professionel" brug.

HDMI er i højere grad udviklet til hjemme-udstyr, og kan indeholde et digitalt videosignal med eller uden HDCP, samt lyd i høj opløsning og 8 kanaler. HDMI kan desuden trækkes længere end et DVI-D signal. Det er altså fremtidens scart-stik. Samtidigt er HDMI bagud-kompatibelt, hvilket vil sige at et HDMI stik kan "snakke sammen" med et DVI-D stik (eller DVI-I stik ved brug af de digitale DVI-D signaler, naturligvis). HDCP kopisikringen er et såkaldt "hand-shake" system, det virker kort fortalt ved at hvis afsenderen har HDCP, så tjekker den om modtageren også har HDCP. Har den ikke det, så sendes der ikke noget signal.

Dette betyder kort sagt at hvis tv'et har DVI-D uden HDCP, så kan du ikke bruge stikket sammen med udstyr der har HDMI eller DVI-D med HDCP. Har tv'et derimod HDMI eller DVI-D med HDCP, så kan du bruge den sammen med alt udstyr der har HDMI eller DVI, med eller uden HDCP.

I dette tilfælde har tv'et DVI-D med HDCP, hvilket betyder at du kan modtage signaler fra enhver kilde med DVI-D eller HDMI - ulempen ved at den har DVI-D/HDCP i stedet for "ægte" HDMI er, at du ikke kan trække kablerne så langt, og at du ikke har mulighed for at overføre lyd via HDMI-kablet til tv'et.

Klart som gulvsand?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Tak Otto så er det vidst på den rene

Så kan jeg jo konkludere at jeg skal vente på den nye model. Idet prisen er den samme som hvis jeg køber 9986 nu. Der er bare det minus venter man til den nye model kommer på markedet, så falder priser på 9986. så alt i alt slår jeg koldt vand i blodet eller gulvsand for den sagskyld og ser hvad der sker.

Og forresten så er respons tid bedre på den nye model

Til top Vis Kboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kboy

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Ja, det ser ud til at blive opgraderinger på alle aspekter på den nye model. Det  bliver lidt spændende at se det nye ambilight og også at se om PP2HD kommer til at kunne udnytte den fulde opløsning, modsat 9986 som havde sorte bjælker. 42" Bliver vistnok i stand til at køre 1080p HD... Rimelig NICE

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes