Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PLV-Z2 problem og firmware opdatering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rosie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har et problem med min Sanyo PLV-Z2: jeg får kun billedet fra min pc op ved gentagende reboots af pc og projektor.

Projektoren er forbundet via et høj-kvalitets 20 meter langt DVI-kabel til mit Matrox P650 grafikkort (2. kanal, kortet har to DVI udgange, den første går til en TFT skærm). Kortet er sat til "extend windows desktop to this monitor" så den i princippet hele tiden sender signalet ud til 2. kanal. Når jeg tænder projektoren får jeg kun sjældent billedet op med det samme. Det er muligt at få billedet frem, men kun efter reboot (nogle gange af flere omgange) af pc og tænd/sluk af projektor. Jeg har brugt ekstremt meget tid på selve grafikkortet (hvor jeg troede problemet var), og har opdateret til nyeste driver og bios (af mange omgange). Nu er jeg begyndt at tro at problemet måske er i selve projektoren.

Er der nogen der har samme problem eller har læst om det et eller andet sted?

Mht. bios ved jeg ikke hvordan jeg tjekker projektorens bios og heller ikke hvor man kan få den opdateret - er der nogen der kan hjælpe?
Til top Vis rosie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosie

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

20 meter DVI kabel?

Mener at læste i en anden tråd at DVI ikke er at forertække over længere afstande, da det ikke altid er muligt at få hul igennem ved fx 10 meter, men når det så endelig lykkes, så er billedet selvfølgelig også kanon.

Måske har det noget at sige?
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

rosie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg tror måske du har ret. Jeg talte med en særdeles flink fyr fra Best-Seat som sagde, at der er en 1.2.1 version af firmwaren, og at det kræver at man sender den ind for at få den opdateret. Han pegede dog også på det lange kabel som problemet. Jeg købte kablet i Tyskland (et svinedyrt "Oehlbach XXL DVI-D 2000 nur für Home Cinema Anwendung 20m") efter megen research, og det skulle være så godt, at signaltab ikke skulle være et problem. Det er det dog muligvis alligevel. Jeg er ved at undersøge om jeg kan skrue på signalstyrken ud af mit P650 grafikkort. Man kan vel ikke styre hvor følsom indgangen på Z2'eren er?
Til top Vis rosie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes