Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 05:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo z4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg går med projektor tanker og har låst mig godt fast på sanyo z3. Dog har den jo været rfeme lidt tid nu og jeg kom til at spekulere på hvornår der kommer en z4? Og til hvilken pris mon den introduceres til? z3en kan jo fåes billigt pt. i tyskland.

Så mit spørgsmål er vel egentlig, kan det betale sig at vente på en efterfølger til z3en?
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

Goose Fraba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Altså, ting bliver jo hele tiden bedre. Venter du et år med at købe et grafikkort til en pc, så får du også betydeligt mere for pengene. Til gengæld har du ikke glæde af en ny ting i det år der er gået.

Men når det så er sagt, så synes jeg Z3'eren er et fund for pengene. Billedet er fantastisk prisen taget i betragtning. Og hvis du så også køber den til under 10k i tyskland, så burde det være svært at være utilfreds. Så det hele afhænger vel af, hvor travlt du har med at købe ny projektor.

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for dit svar.

Jeg er udemærket klar over at jo længere man venter jo billigere og bedre bliver tingene.

Det jeg egentlig lidt fiskede efter var om nogen vidste om sanyo var på trapperne med en ny projektor. Og i den forbindelse hvad en sådan ny z4 ville blive introduceret til rent pris mæssigt.

Min overvejelse går altså på om en ny z4 bliver introduceret til hvad en z3 koster i øjeblikket og om det altså evt.var en god ide at vente de måneder det nu tager før z4 kommer

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du skal forvente at en ny Z4 kommer til at koste 10k i Tyskland og ~14k i DK. Mener at have læst at da Z3 kom frem lå den på omkring de 18k.

Det du mere skulle overveje var måske om Z3 så fik et hak ned i pris, men dette tvivler jeg også, for se fx hvor højt Z1 og Z2 stadig ligger, trods den lave pris på Z3.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Er der ingen som har hørt nogen rygter om en introduktionsdato?
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:
Hej alle.

Jeg går med projektor tanker og har låst mig godt fast på sanyo z3. Dog har den jo været rfeme lidt tid nu og jeg kom til at spekulere på hvornår der kommer en z4? Og til hvilken pris mon den introduceres til? z3en kan jo fåes billigt pt. i tyskland.

Så mit spørgsmål er vel egentlig, kan det betale sig at vente på en efterfølger til z3en?

Sanyo plejer at lancere deres nye projektorer i november/december.

- efter de rygter jeg har læst mig til, så ville jeg selv vente (hvis rygterne holder vand): Rygterne siger:

PLV Z4: Epson D5 paneler 1280*720, motoriseret iris, kontrastratio 5.000:1

Et kontrastspring fra Z3'erens 2.000:1 til 5.000:1 er ret markant og ventetiden værd - specielt hvis Z4'eren ligesom forgængerne også bliver 'fornuftigt' prissat.

Derudover kommer der muligvis en PLV 80 fra Sanyo:

PLV 80: Epson D5 paneler 1920*1080, 3000 Ansi lumens.

Det bliver en spændende vinter i år på projektorfronten...

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hvis man går så højt op i kontrastniveauet og er villig til at betale pengene, hvorfor så ikke bare hoppe på en HS50 nu som kan fåes til 15-16k i Tyskland?

Jeg kan da godt se det er fedt at have noget af det bedste osv, men man kan jo vente i evigheder. Prisen vil altid dykke og der vil altid komme noget nyt få måneder efter, som er meget bedre.

Sådan er udviklingen jo.

Hvis du har set en Z3 i aktion og er 100% tilfreds med den, så køb den da. Hvis du ikke er tilfreds med billedet den leverer, så skal man selvfølgelig ikke købe den. Muligheden for at købe den og så sælge den efter et års tid er der selvfølgelig altid, selvfølgelig med et større eller mindre tab.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har set z3en i aktion og er tilfreds med dens billede... Tror sgu jeg bestiller sådan en. Det lyder også til at folk herinde er tilfredse med den.

Tak for alle jeres svar

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok sige at det er skuffende, hvis næste generation (Z4/PannyAE900?) ikke understøtter 1080i formattet.

Ang. Z3, så er jeg generelt tilfreds med min. Dog kunne jeg godt tænke mig en bedre sortværdi trods gråt lærrede.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Jeg må nok sige at det er skuffende, hvis næste generation (Z4/PannyAE900?) ikke understøtter 1080i formattet.

Understøtter 1080i? - det gør de skam også, ligesom Z1, Z2, Z3 osv. Men hvis du med betegnelsen understøtter 1080i mener hvorvidt de har ægte native 1920*1080 paneler, så er det jo en anden sag.

Ultimo 2005/primo 2006 ventes at blive året hvor både Sanyo, Panasonic og Sony vil lancere 1920*1080 'LCD' projektorer - de 2 første vil bruge Epsons nyudviklede D5 LCD paneler og Sony vil bruge deres egne Bi:Na paneler (Bi:Na er Sony's videreudvikling af LCD med bl.a. større kontrastspænd).

DLP producenterne får virkelig hård konkurrence, hvis de nye 1920*1080 LCD/Bi:Na maskiner med en CR på måske >5.000:1 bliver 'fornuftigt' prissat.

Det bliver ihvertifalde spændende at følge med når specs begynder at slippe ud.

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes