Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Anbefaling af plasma/lcd Pana TH42PA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej boys,

jeg skal ud at købe fladskærm på omkring 42" til en kompis imorgen, men jeg er lidt på bar bund overfor fede skærme, do and dont´s ..

Jeg kan læse mig frem til, at en plasmaskærm som minimum skal have en 1024*1024 opløsning, helst et kontrastratio på 1:3000 eller mere og ligeledes have DVI/HDMI. Men hvilke mærker er billige OG gode, da min ven ikke har alverdens mange penge?

Han vil helst have en LCD skærm, som jeg naturligvis ikke aner en bjælde om, så igen er alle råd velkomne. Både pris, kvalitet og mærker osv..

Hvilke mærker kan I stå inde for i den billigere ende, med en acceptabel kvalitet.

Af hjertet tak

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Jeg kan læse mig frem til, at en plasmaskærm som minimum skal have en 1024*1024 opløsning, helst et kontrastratio på 1:3000 eller mere og ligeledes have DVI/HDMI.

Det er yderst farligt at opstille nogle minimumskrav og gå specifikt efter dem, hvis man ikke har 100% styr på hvad kravene dækker over. Det er f.eks. ikke nødvendigvis en fordel at have 1024x1024 frem for 1024x768, da der er tale om to helt forskellige typer displays. Kontrast-opgivelserne siger intet om billedkvalitet, og en god skærm uden DVI/HDMI er bedre end en dårlig skærm med DVI/HDMI.

Hvis jeg skulle give dig et brugbart råd der er til at tage og føle på, så er det: Køb en Panasonic TH42PV500 eller en Pioneer PDP435FDE. Har du ikke råd til en af dem, så køb en Panasonic TH42PA50, også selv om der findes andre skærme med bedre specifikationer billigere. Og har du ikke råd til en PA50, så lad være med at købe noget...

Medmindre man har et specifikt behov som ovenstående ikke opfylder, så mener jeg faktisk at 42" markedet kan sammenfattes så simpelt lige nu.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

-claus-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Han vil helst have en LCD skærm, som jeg naturligvis ikke aner en bjælde om, så igen er alle råd velkomne. Både pris, kvalitet og mærker osv..

LCD skærme er gennerelt mindre end plasma skærme så, hvis han helst vil have en lcd skærm skal han ikke regne med at den bliver stører end 32" eller 37" for nogle mærker.

MVH Claus 

Til top Vis -claus-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -claus-

Scooter1161
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Kig på den her hvis det skal være LCD.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610605

Jeg skal selv have sådan en

/Scooter

Til top Vis Scooter1161's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scooter1161

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hvis prisen er underordnet, og han foretrækker LCD, så slå lige kold vand i blodet en måneds tid endnu, så er Philips på banen med 42" PF9830 med en opløsning på 1920x1080!!!
Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Tusinde mange tak for Jeres meget konstruktive feedback, jeg har ladet det tilflyde min ven, og han er pga. prisen særligt hooked på Panasonic TH42PA50. Nogen der ved hvor det forhandles i København - han vil meget ud at se det in person?

Endnu engang tak, så dejligt at man altid kan få svar på alting herinde  

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det

Efter en længere tur fra København til Roskilde, så handlede vi et Panasonic TH42PA50 hos NB Radio i Hersegade 8. Et fjernsyn som åbenbart er næsten udsolgt fra de københavnske butikker. Men vennen er meget glad for sin nye skærm, og vi havde en meget hjælpsom og positiv oplevelse ved at handle i benævnte Panasonic Center.

Så mange tak til alle!

Scooter1161
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:
Hvis prisen er underordnet, og han foretrækker LCD, så slå lige kold vand i blodet en måneds tid endnu, så er Philips på banen med 42" PF9830 med en opløsning på 1920x1080!!!

Nice, men prisen ligger nok også på den forkerte side af 40k...

/Scooter

Til top Vis Scooter1161's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scooter1161

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes