| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tom0603 skrev:
| 1. Hvilken opløsning skal man gå efter? mange kører 1024*768 mens philips ofte kører 1024*1024 og andre kører med 13xx/10xx Jeg formoder jo flere jo bedre. |
|
|
1024x1024 er et særligt interlace-panel, det er i praksis et ringere panel end 1024x768, der arbejder progressivt. 1024x768 er derfor at foretrække. 1366x768 findes mig bekendt kun på 50" plasma, og på LCD.
Tom0603 skrev:
| 2. Er der noget bestemt kontrast og lysforhold man skal sørge for at være over? |
|
|
Som udgangspunkt skal du fokusere så lidt som muligt på specifikationerne, og så meget som muligt på den billedkvalitet du oplever fra skærmen. Køb _aldrig_ et tv hvis du ikke er tilfreds med billedet, også selv om specifikationerne er de bedste i verden. Det klogeste du kan gøre med kontrast- og lysstyrke-opgivelser er derfor at ignorere dem helt.
Tom0603 skrev:
| 3. er der markant forskel på de paneler de forskellige TV bruger? Altså jeg tænker på 2 paneler der er rimelig ens i specs og størrelse fra 2 forskellige producenter. |
|
|
Ja - men der er endnu større forskel i selve signalbehandlingen. Det er derfor klogest at betragte tv'et som helhed, frem for at vurdere tv'et ud fra de enkelte komponenters kvalitet.
Tom0603 skrev:
| Som bonus info havde jeg regnet med at mit kommende TV gerne skulle holde sig på under 25.000 men da mit TV ikke er dødt endnu så er jeg mere intersseret i det tekniske end om valg af specifikke TV. |
|
|
Kort sagt, det triste for dig er at udover et krav om minimums-opløsning, så kan du lige så godt lade være med at forsøge at sætte nogle krav op. Tag problemet når det kommer, dvs. når du skal handle, så forsøg at vurdere de enkelte modeller, og vælg det bedste tv. Du skal sikkert ikke vente ret længe før priserne er i nærheden af eller under 25.000,- på de bedste modeller alligevel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|