Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lang responstid i LCD-tv efter tænding (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
david_b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Det er første gang jeg skriver i dette forum. Jeg har for nylig købt et 32" Medion LCD-tv fra Aldi. Da jeg syntes, at mit spørgsmål ikke kun handler om ovennævnte tv, men mere generelt om LCD-tv, har jeg oprettet en ny tråd.

Mit problem er, at når jeg tænder for tv'et, går der et stykke tid (typisk ca. 15 minutter), hvor opdateringshastigheden ser ud til at være MEGET langsom. Man ser tydelige skygger efter alt som bevæger sig. Efter de 15 min. begynder det at forsvinde lidt efter lidt og efter ca. 1 time er skyggerne helt væk. Problemet kommer hver gang, jeg slukker for tv'et, uanset om det er på standby eller med afbryder.

Har nogen oplevet noget lignende ? Er det normalt for LCD-fjernsyn eller er det en fejl ?

Hilsen

David

Til top Vis david_b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af david_b

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Responstiden måles ved en bestemt temperatur.

Min egen sony 19" lcd er også selv lidt rusten i responstiden de første 5-10min. 

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg har et tv magen til og har oplevet præcis det samme, enten er søgetiden blevet betydeligt ringere (det opførte sig nemlig ikke sådan i starten) eller også er tv'et begyndt at ghoste, jeg syntes egentligt jeg oplever begge dele og det er hvad enten jeg ser tv eller dvd(blir fodret med komponent->scart kabel fra Bandridge, progressivt fra en pioneer dv-575a), red pass effekten oplever jeg næsten kun på tv delen da min dvd afspiller tillader mig at fjerne det.
Men jeg syntes det ghoster lige lovligt meget og alt for meget BLUR. Det skal lige siges mit tv er blevet flittigt brugt i den korte tid jeg har haft det.
Til top Vis JanK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanK Besøg JanK's Websted

david_b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det ser ud som om problemet er mere almindeligt, end jeg troede. Måske er det særligt udbredt i lavpris LCD-fjernsyn ? Har også tidligere haft det samme problem, bare flere gange værre !!, med et Prosonic 32" LCD fra Bilka. Af samme årsag røg den retur til dem. Jeg håbede, at de påståede 8 ms. responstid ville give en slags sikkerhed, men nej.         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;      

Jeg kan godt forstå, at komponenterne måske lige skal varme op for at yde optimalt, men at vente i en time på at billedet bliver perfekt, er nok lige i overkanten.

Til JanK: Hvad mener du med ghosting ? Er det spor efter ting som bevæger sig, eller er det en slags dobbeltkant omkring ansigter og lign.? Jeg synes i øvrigt også at Medion tv'et er blevet lidt mere sløvt siden jeg købte det. Og det er ikke noget godt tegn.

Hvis der er flere, som har en mening om førnævnte problem, skriv endelig ! Det ville være rart at høre flere erfaringer, som folk har gjort sig.

Til top Vis david_b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af david_b

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes