Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af plasma : Philips/Panasonic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jlrsvbg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Som så mange andre,er jeg på kig efter et nyt TV, nærmere betegnet et 42" plasma, desværre er jeg total novice på dette område og håber at der er nogen som vil hjælpe med deres erfaring.

Jeg har kig på enten et Panasonic 42pa50, Philips 104 pf, Philips 9946 eller ?

Her på forummet er Panasonic 42pa50 blevet meget rost og kan fås i Tyskland til ca. samme pris som de 2 Philips modeller her i DK. Var i Bilka igår og så Panasonic'en og Philips en model og syntes umiddelbart at Panasonic'en var svagere i farven (kan skyldes Bilka's opsætning?)....

Håber der er nogen som vil hjælpe med lidt erfaring

På forhånd tak.

Til top Vis jlrsvbg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jlrsvbg

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Tja, hvis du bruger din søgefunktion, vil du finde mange af mine ( og andres ) anskuelser/"lovprisninger" at Pana PA50.

Og er SIKKER på at det er Bilka "lemfældige" opsætning, gør at du finder Pana'ens farver svage - for det er INGENLUNDE tilfældet.

- Og medmindre du er oppe i en Philips model m. Pixel II, er Pana er klar vinder - ja, jeg synes endda at Pana'ens billede er bedre end Philips modeller m. P. II

mvh

Jsper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jlrsvbg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper Andersen,

tak for info, jeg HAR læst mange af jeres indlæg vedr. plasma/Pana PA50 og derfor blev jeg noget forundret, da jeg så skærmene.

Tror stadig at jeg holder mig til Pana PA50

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

jlrsvbg skrev:
tak for info, jeg HAR læst mange af jeres indlæg vedr. plasma/Pana PA50 og derfor blev jeg noget forundret, da jeg så skærmene.

Det er desværre sådan i dag at der er meget få, om nogen (jeg har ikke set dem) steder hvor man kan lave en _reel_ sammenligning mellem de forskellige skærme - du ser i langt højere grad kvaliteten af indstilling og tilslutning end kvaliteten af skærmene. Derfor er det reelt umuligt at vurdere skærmene i butikkerne, hvis man ikke i forvejen besidder en vis mængde erfaring selv. Sådan går det når prisen skal være vigtigste konkurrenceparameter - og ikke mindst når kunderne sætter for lave krav til de butikker de vælger at handle i!

jlrsvbg skrev:
Tror stadig at jeg holder mig til Pana PA50

Klogt...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Nanno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, det er sku svært at vælge.

Min lillebror har for knap 14 dage siden købt et Panasonic TH-42PA50E med det nye G8 panel og jeg må sige jeg er blevet positiv overrasket over hvad dette TV kan fremvise af billed, især når det har et panel med en opløsning på 852 x 480 pixel.

Mine forældre har samtidig et Philips 42PF9946 som har samme opløsning og også kontrast forhold dvs 3000:1. Også et godt TV, men aldren trukker.

Panasonic´en er ret ny og især ift. 42PF9946 og hvad jeg har set er det nok Panasonic jeg vil gå efter også selvom den er et par kilo dyre.

Derudover skulle B&O anvende Panasonic komponenter i derse fladskærme, så det er da et godt tegn for en hvis kvalitet ikke !

Jeg har selv gik på Pana TH-42PV500E med lidt større opløsning og HDMI tilslutning, men den er 10 kilo dyre ind lillebror og er den så det værd !!!!

Til Otto

Kan I Tapeconnection ikke fremvise flere forskellige modeller og mærke i Jeres butik, ?

Mvh.

Michael

Til top Vis Nanno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nanno

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg holder mig til de andre, den nye Pana PA50 er ganske enkelt fantastisk til prisen. jeg har sammelignet den med nogle af philips og sony's modeller i samme prisklasse, og her er det Pana'en eller en Sony model som jeg ikke lige kan huske hvad heddder som løber af med sejeren. så en Pana PA 50 som du har i tankerne er absolut en god investering.

hvad angår Pana TH-42PV500E så syntes jeg ikke den er de ekstra penge hver i forhold til sin lillebror. ingen tvivl om at Pana TH-42PV500E er en endnu mere lækker skærm men jeg syntes ikke den er den store prisforskel hver.

Nicolai

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Nanno skrev:
Min lillebror har for knap 14 dage siden købt et Panasonic TH-42PA50E med det nye G8 panel og jeg må sige jeg er blevet positiv overrasket over hvad dette TV kan fremvise af billed, især når det har et panel med en opløsning på 852 x 480 pixel.

Der er en fuldstændigt hysterisk fokusering på opløsning i øjeblikket. Der er _så_ mange andre faktorer der afgør om billedet er godt, derfor er der reelt meget få fladskærme der _samlet set_ matcher PA50 - i hvert fald når kilden hedder tv eller DVD (jeg har faktisk aldrig set HDTV på en PA50...)

Og så gentager jeg lige mig selv: At en skærm ikke har HD opløsning betyder ikke at man ikke vil få fordel af HDTV. HDTV ser væsentligt bedre ud end DVD og SDTV, også på en skærm med 852x480 pixels. Jeg vil gå så langt som at påstå at forskellen på SDTV på en SD skærm og HDTV på en SD skærm er større end forskellen på HDTV på en SD skærm og HDTV på en HD skærm.

Nanno skrev:
Kan I Tapeconnection ikke fremvise flere forskellige modeller og mærke i Jeres butik, ?  

Jo da, vi kan mange ting. Der er bare en del af dem vi vælger at lade være med...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jlrsvbg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

tak for kommentarerne, holder mig stadig til Pana 42PA50

Mvh.

Jørgen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes