Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic TH 42PA50E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kgpedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har også som mange andre fået kig på dette tv. Jeg ved godt at det ikke er hd-ready, men hvilke tilslutningsmuligheder skal der være for at man kan se hd-tv?

Kristian

Til top Vis kgpedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kgpedersen

mkmig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Så skal der være en HDMI indgang. PA50 har ikke særlig mange tilslutnings muligheder. Men ellers er det et fedt TV, har selv lige købt PV500

Morten

Til top Vis mkmig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mkmig

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Du kan også godt se HD-TV på PA50 serien, blot kræver det at HD-modtageren, har en component eller scart udgang

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Claus, crtv.dk skrev:
Du kan også godt se HD-TV på PA50 serien, blot kræver det at HD-modtageren, har en component eller scart udgang

Kan du lige uddybe det? Har aldrig hørt dette før...

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Ja det kan jeg da godt

i butikken har vi fx. et 42pv500 & 37pa50 der står ved siden af hinanden, og vi har en HD modtager.

HD modtageren, har en DVI udgang, så vi kan tilslutte den til 42pv500, men den har også scart udgang og komponent udgang, HD modtageren udsender altså også analoge video signaler.

Og der ved kan vi tilslutte 37pa50 med komponent kabel, og endda på samme tid, så er det også nemmere at se forskellen på de 2 skærme

Det skal siges at et HD billede på en PA50 står RIGTIG godt, nogle kunder har endda synes billedet stod bedre på PA50'eren end PV500 med HD signal...

Men efter min mening er PV500 nu bedst som den burde være

Alt i alt kræver det at de HD modtagere vi får også kan udsende analog video signaler så som komponent, RGB osv...

kgpedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

ok, tak for informationen

Kristian

Til top Vis kgpedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kgpedersen

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Der behøver ikke nødvendigvis at være en HDMI indgang, en DVI er nok. Og ja, PA50 kan sagtens klare et HD signal, bare ikke i fuld opløsning. Den skalere det ned i 852x480.

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hej lidt dumt spørgsmål...

Men det samme gælder da for TH-37PA30 Panasonic plasma ikke ??

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hmm, det tror jeg ikke. Jeg mener ikke at den kan skalere et HD signal, men jeg er ikke sikker.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Claus, crtv.dk skrev:

Ja det kan jeg da godt

Det tror jeg gerne, men det betyder vel ikke, at du kan garantere, at den løsning vil kunne bruges med kommende HD-kanaler?

Nu ved jeg ikke, om det er EURO1080 eller hvad den nu hedder, som I viser i butikken, men det er jo ikke givet, at udbydere af HDTV fremover vil fungere sammen med HD-set top bokse, der har denne mulighed. Eksempelvis har Sky meldt ud, at deres kommende HD-kanal måske kun kan bruges med component i begyndelsen, derefter er det kun DVI og HDMI, fordi de kan bruge kopibeskyttelse.

Dvs. et PA50 kan godt modtage og nedskalere et HD-signal, men man er ikke sikker på, at man kan få noget HD-signal at smide ind i den.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Claus, crtv.dk skrev:

Ja det kan jeg da godt

i butikken har vi fx. et 42pv500 & 37pa50 der står ved siden af hinanden, og vi har en HD modtager.

HD modtageren, har en DVI udgang, så vi kan tilslutte den til 42pv500, men den har også scart udgang og komponent udgang, HD modtageren udsender altså også analoge video signaler.

Og der ved kan vi tilslutte 37pa50 med komponent kabel, og endda på samme tid, så er det også nemmere at se forskellen på de 2 skærme

Det skal siges at et HD billede på en PA50 står RIGTIG godt, nogle kunder har endda synes billedet stod bedre på PA50'eren end PV500 med HD signal...

Men efter min mening er PV500 nu bedst som den burde være

Alt i alt kræver det at de HD modtagere vi får også kan udsende analog video signaler så som komponent, RGB osv...

Lige nøjagtigt - jeg så PA50 og PV500 hos Lyd&Billed igår med HD-signal på og PA50´eren kan generere et billede af meget høj kaliber, men PV500 er lige en lille tand bedre - det var ikke meget, men det var nok. PA50´eren var koblet op med komponent-kabler!

Desværre har man ikke sådanne signaler til rådighed til hverdag, og så bliver oplevelsen jo desværre knap så interessant.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Claus, crtv.dk skrev:

Ja det kan jeg da godt

Det tror jeg gerne, men det betyder vel ikke, at du kan garantere, at den løsning vil kunne bruges med kommende HD-kanaler?

Nu ved jeg ikke, om det er EURO1080 eller hvad den nu hedder, som I viser i butikken, men det er jo ikke givet, at udbydere af HDTV fremover vil fungere sammen med HD-set top bokse, der har denne mulighed. Eksempelvis har Sky meldt ud, at deres kommende HD-kanal måske kun kan bruges med component i begyndelsen, derefter er det kun DVI og HDMI, fordi de kan bruge kopibeskyttelse.

Dvs. et PA50 kan godt modtage og nedskalere et HD-signal, men man er ikke sikker på, at man kan få noget HD-signal at smide ind i den.

Det var bl.a. Euro1080 der blev vist, men problemet er vist ikke større end at man kan få en DVi-komponent-konverter.

http://www.cableclub.com/product_info.php?products_id=2204

Jeg tror dog nok at man kan forvente både DVi og komponent-udgange på HD-modtagerne - der er jo trods alt en vis tilpasning undervejs og de kan og forventer heller ikke at alle folk så har DVi/HDMi til rådighed i deres tv-apparater.

worm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Sendt: 05 August 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hjelm skrev:

Hmm, det tror jeg ikke. Jeg mener ikke at den kan skalere et HD signal, men jeg er ikke sikker.

Hvad er det, der er afgørende for om en skærm kan det? Har det en teknisk betegnelse?

Til top Vis worm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af worm

Marc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

hvis jeg nu har forstået det rigtigt, så kan man altså roligt gå ud og købe et pana pv50, og stadigvæk kunne rege med at se hd tv, bare man har sådan en boks?

Hvornår regner man egentlig med, at hdtv kommer på tv2 og dr, samt tv 3 eller tv 1000, er det noget som ligger langt ude i fremtiden?

Til top Vis Marc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marc

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Marc skrev:

hvis jeg nu har forstået det rigtigt, så kan man altså roligt gå ud og købe et pana pv50, og stadigvæk kunne rege med at se hd tv, bare man har sådan en boks?

Hvornår regner man egentlig med, at hdtv kommer på tv2 og dr, samt tv 3 eller tv 1000, er det noget som ligger langt ude i fremtiden?

Jeg synes, at de i finansnyhederne på tv2 i går sagde, at vm i tyskland ville blive sendt i hd-format. Er dette korrekt?

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Worm:

Det kræver at der en en HD scaler i tv'et  
Ligesom de nyere DVD afspillere med DVI eller HDMI kan scalere en alm. DVD film op til noget nær HD kvalitet.

Marc:

VM i tyskland vil blive optaget og muligvis udsendt i HD, jeg ved bare ikke hvem der sender det. Det vil under alle omstændigheder være via parabol, ved ikke helt hvordan det ellers skulle kunne lade sig gøre.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 August 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Marc skrev:

Når alt kommer til alt er der faktisk ikke mange tv på markedet som reelt er kompatible med højopløsnings-HDTV, og i de fleste tilfælde kommer vi til at bruge en set-top boks alligevel hvor signalet skal trækkes fra - men alt andet lige, et HD-tv signal gennem komponent-kabler til en PA50´er så virkelig godt ud, og så er jeg knap så betænkelig for det giver en god ide om hvor godt billede man kan generere på selv paneler med lav opløsning uden direkte kompatibilitet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes