Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til vægophæng af PA50.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der en der gider at svare på om man skal ud og købe nogle skruer når man skal vægophænge sit plasma tv? Jeg har købt det originale vægophæng til PA50'eren, ved ikke om de skruer som ligger i æsken er dem man skal bruge til at skrue ind i væggen?

Desuden - er det nemt at sætte det op? Jeg synes det virker lidt uoverskueligt at få sat det op når man er alene..

Til top Vis Nebelong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nebelong

Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Ville være dejligt med et hurtigt svar da jeg glæder mig sådan til at se mit fjernsyn på væggen!

Bender
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Skruerne til væggen hører ikke med til beslaget, dem der ligger i kassen er til at montere beslaget på tv'et.

Jeg tror ikke umiddelbart det er muligt at montere den alene, men hvis man er 2 så er det ganske nemt. 4 huller i væggen og så er den sådan set klaret...

Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret! Så vil jeg smutte et sted hen og købe nogle skruer... :)

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Nebelong skrev:
Tak for svaret! Så vil jeg smutte et sted hen og købe nogle skruer... :)

Er det dette beslag (TY-WK42X30), du har købt? http://www.crtv.dk/panasonic/beslag/showprodukter/263

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Ja det er det ... Men jeg kan ikke finde de skruer som der står i vejledningen man skal bruge! Nogen der ved hvor man kan få disse "hexa" skruer i Kbh?

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hvilken mur type skal de ophænges på ? Men:

4 x franske skruer (8mm) og så evt. 4 x plugs alt efter mur type

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jep, købte også et sæt franske skruer + nogen solide rawlplugs........men SÅ nemt at sætte op, er det altså heller ikke . Jeg var sådan ca. 2 timer om det......... naturligvis går det ikke nemmere når man skal hænge TV'et op på en gammel porøs væg...og for at gøre det fuldendt, må jeg nok erkende at jeg er een af dem som er født med ti tommelfingre

RIGTIG god arbejdslyst

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Det skal sættes op på en væg lavet af gasbeton... Jeg tror os jeg prøver de der franske skruer...

Jesper: Jeg er sq os en af dem med ti tommelfingre, så jeg bliver nok os et par timer om det + min kæreste skal hjælpe mig så det skal nok gå godt!  Må sq håbe det ender ud med at være lige!!!

Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Så er det sat op og den ser bare møglækker ud!  Så dagen er gået med at nyde min nye lækre skærm men  som smileyen hentyder er jeg også lidt forvirret omkring mange af de tekniske områder! Håber der er en eller flere som kan hjælpe mig med disse ting..

1. Er der en mulighed for at gøre teksttv skærmen mindre? Den virker sindssyg stor - er dette noget tilvænning eller kan man reducere størrelsen?

2. Rengøring - jeg har ladet mig fortælle at man kun skal tørre skærmen af med en bomuldsklud såsom et par bokseshorts.. Er dette rigtigt og kan man bruge vand eller er det helt forbudt?

3. Når man skifter til en kanal mellem 0-9 så kommer der et N bagved tallet, er det muligt at fjerne dette?

4. Jeg har i samme moment med købet af min skærm også købt en hdd fra jeres fælleskøb og vil gerne have et godt stik fra hdd til plasma men aner intet omkring dette... Er der nogen der kender et godt stik?

5. Nu begynder det tekniske at spille ind og her vil jeg meget gerne bede dem som har rigtig godt styr på netop dette om at springe ud af busken og hjælpe mig!  

Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at få det optimale ud af min skærm og da jeg synes at det er lidt uoverskueligt med alle de forskellige indstillinger (biograf/dynamisk m.m) så kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp.. Er der noget som man SKAL gøre for at optimere oplevelsen? Jeg sad og så noget fodbold og jeg synes at farverne var lidt mærkelige - kan jeg indstille skærmen så den viser en kamp rigtig rigtig flot og tilmed husker en indstilling på den pågældende kanal?

Ydermere så jeg noget Zulu Rocks og syntes mildest talt at skærmen havde problemer nogen gange med at få et ordentligt billede igennem pga. den hurtige kameraføring, skift i lys osv. - er dette noget man kan afhjælpe eller er det bare tuff luck?

6. Som alle andre nyder jeg at sætte mig og spille en ordentlig omgang PS2. Det prøvede jeg også i dag men synes at skærmen hakkede lidt og hvis der var nogle hurtige bevægelser så det ikke så glidende ud ... Nogen tricks I har til at optimere oplevelsen når man spiller PS2?

Puha en lang smøre! Jeg ved ikke om det er mig som har store krav til en anstændig skærm eller om jeg er berettiget til at føle ovenstående? Jeg håber ihvertfald at der er en eller flere som kan hjælpe mig igennem de 6 punkter...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes