Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problem med Panasonic TH-42PA50E - Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg ville høre om der var flere end mig som har oplevet at billedet bliver uskarpt på ovenstående skærm, når man f.eks. ser et program eller noget sport hvor billedet panorerer hurtigt? Hvis der er tale om rolige bevægelser er billedet rigtig flot - men det opvejer jo ikke det andet..

Jeg vil gerne vide om det er mit tv der er noget der er galt med og om det evt. kan afværges ved at rode lidt med indstillingerne? Håber virkeligt der er nogen der gider at skrive for jeg er sq lidt ude i tovene efterhånden..

Til top Vis Nebelong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nebelong

CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

hej,

jeg har også en pa50´er og f.eks. er TV3+ en kanal med mindre godt signal i vores antenneforening, så når jeg f.eks. ser fodbold på 3+ kan man godt se det ikke ser så pænt ud, men på de kanaler hvor signalet/kvaliteten er i orden, synes jeg skærmen klarer det rigtigt flot.

Jeg kender efterhånden nogle stykker som har plasma TV og det er ikke pa50´eren der er problemer med, de andre jeg kender har også problemet når signalet ikke er godt

Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE

tspsejer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Problemet ligger formentlig i de billed forbedrings kredse der ligger i (Panasonics billed forbedrings system hedder Viera)

Nu dårligere udgangsbillede der er, desto mere skal det optimeres. Det har f.eks altid været således at bitraten på overgange fra f.eks. grønt græs til asfalt er noget af det hårdeste at komprimere. Det er netop derfor man ser en større PIXELERING / USKARPHED når man ser fodbold via et dårligt signal. først prøver systemet at optimere billede (skarphed, farver opløsning o.s.v) og det er har systemet kun den tid der er sat af til nemlig ca 1/24 del af et sec. ellers vil billede jo hakke.

Jeg indrømmer at dette er lidt groft sat op og at forskellige producenter kan have forskellige indfaldsvinkler til dette. Det er for øvrigt også en af de ankepunkter man kan have på billiger mærker som Amitech o.s.v. da de jo ikke har 10 års udvikling af disse kredse og algoritmer der hører sig til som f.eks Sony (Wega), Panasonic (Viera) og Pioneer o.s.v

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Som det tidligere har været nævnt,så er 3+ komprimeret til det yderste fordi den deler transponder m 6 (tror jeg) andre kanaler.Og det KAN ses.Ikke mindst på  en 42" 
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes