Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 32PF9986 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HSK2840
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Så en anden tråd her om det tv, men den er lidt gammel :)

Er der nogen der har nogle flere specs på det end Philips har på deres hjemmeside? Her tænker jeg fx på opdateringshastigheden...

Passer det at der følger vægbeslag med?

/Henrik
Til top Vis HSK2840's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HSK2840
 
CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Der følger både vægbeslag og bordfod med 32PF9986. Responstiden er 12 ms, tror ellers nok, at alle specifikationerne er opgivet på Philips' hjemmeside. Prøv eventuelt at downloade de pdf filer der ligger derogså, så skulle du være dækket ind med informationer.

Kan i øvrigt varmt anbefale modellen, da det er 9986 der står i min stue...

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer
 
HSK2840
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej CosmoKramer

Hvad har du koblet på TV'et ?
Jeg skal have en Selector og med tiden en PC med XP MCE 2005 på.

Hvordan er højttalerne i TV'et, og hvad mener de med at der er subwoofer med?

Går det hele som en leg eller skal jeg være opmærksom på noget?

/Henrik
Til top Vis HSK2840's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HSK2840
 
CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har bare stofa kabel tv direkte i LCD'en og det giver egentlig et ret godt billede. Så har jeg en PS2 og en gammel Sony DAV-s888 hjemmebio med 5.1 lyd.

Med tiden, og introduktionen af HD-transmission i DK skal jeg have opgraderet setuppet, men venter lige og ser tiden an. Jeg skal også have fingrene i en ny DVD-afspiller, måske Philips nye 9000-model med HD og DVI-ud.

Højttalerne syntes jeg er fuldt ud acceptable ved almindelig fjernsynskiggeri, skal der en dvd-film på er det nødvendigt med surround (selvom tv'et har surround indstillinger). Det de mener med integreret subwoofer er, at er sidder wOOf (en variant af subwoofer) elementer integreret i panelet, men bassen er ikke den bedste, og forvrænger ofte en del, heldigvis kan der kobles en ekstern sub til skærmen og dermed slukkes for den interne.  Det er sådan set bare en på introduktionstidspunktet relativ ny højttalerteknologi til fladskærmene og ikke andet.

Hvad du skal være opmærksom på er, at Philips jo lancerer den nye topmodel ganske snart, nu ved jeg selvfølgelig ikke om du er obs på det og derfor gerne vil have en 9986 til fornuftige penge, da den helt sikkert falder med den nye topmodel på banen. Ellers syntes jeg at 9986 giver rigtig mange indstillingsmuligheder på alle fronter mht lyd og billede osv. og kan ikke finde store graverende fejl som skulle få mig til at fraråd et køb (jeg har haft det siden oktober 2004). Og ambilighten et suverænt godt element når man sidder i sin mørklagte stue og ser en god film. 

Hvis der er andet som du gerne vil have uddybet spørger du bare løs.    

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer
 
HSK2840
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Det med at der kommer en ny topmodel... Tjah der kommer vel hele tiden en ny model på markedet, der kan noget mere osv, som man kan vente på. Men hvornår kommer den osv det kan man jo aldrig være sikker på.

Jeg har bestilt det her TV nu på baggrund af det jeg har læst her på forummet og efter min egen vurdering af det nede i Expert-butikken. Jeg kan rigtig godt lide designet og billedet var bare 'creme de la creme' synes jeg ;)

Jeg læste dog en anmeldelse af det på CNet der ikke er alt sammen fryd og gammen de skriver om det, bl.a.:

We don't like:
Expensive; nondefeatable edge enhancement; no 2:3 pull-down; limited input flexibility; 720p sources don't fill the screen; Ambilight adversely affects onscreen colour perception

Hvad det så end betyder......? Ved ikke hvad 2:3 pull down og 720p er for noget :-) Ved du det?


Til top Vis HSK2840's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HSK2840
 
Aabenraa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

720p er den laveste kvalitet af HD (High Definition) TV. 9986'eren kan også vise 1080i HD materiale - (Det ser jeg selv DVD'er med på mit 37PF9986). Syntes det giver et mere roligt og klart billede - specielt tekster vises bedere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



__________________

Denon 3910 + Denon 3805 + Philips 37PF9986 + B&W FPM4 & B&WPV1 sub.
Til top Vis Aabenraa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aabenraa
 
HSK2840
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:

Der følger både vægbeslag og bordfod med 32PF9986. Responstiden er 12 ms, tror ellers nok, at alle specifikationerne er opgivet på Philips' hjemmeside. Prøv eventuelt at downloade de pdf filer der ligger derogså, så skulle du være dækket ind med informationer.

Kan i øvrigt varmt anbefale modellen, da det er 9986 der står i min stue...


Forresten har jeg ledt på www.philips.dk efter modellen, den findes ikke, kun 37"-modellen....??
Til top Vis HSK2840's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HSK2840
 
HSK2840
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Aabenraa skrev:

720p er den laveste kvalitet af HD (High Definition) TV. 9986'eren kan også vise 1080i HD materiale - (Det ser jeg selv DVD'er med på mit 37PF9986). Syntes det giver et mere roligt og klart billede - specielt tekster vises bedere.


Betyder det 720 pixels og 1080 pixels eller hvad?

Jeg må i øvrigt se at ha' fundet mig sådan en HTPC at sætte på, men de er da godtnok ikke nemme at finde med mindre man gider bygge en selv..
Til top Vis HSK2840's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HSK2840
 
CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Aabenraa, at se 1080 på tvet, kræver det ikke at dvd'en er optaget i HD - og det er der da ikke ret mange der bliver udgivet med endnu. Ellers bliver billedet vel bare opskaleret og dermed ikke så meget forbedret igen? Hvilken DVD-afspiller har du med DVI?

HSK2840
De skriver i den anmeldelse du har fat i der, at det for det første er dyrt - alt er vel relativt og jeg syntes egentlig ikke det er afsindigt dyrt ift. kvaliteten (prisen er faldet meget - intro 35000 - fås nu til ca. 22000).

Så ser jeg det non-defeatable edge enhancement som en kritik af PP2, som dog kan slås fra, ellers igen ikke noget at jeg er generet af.

At 720psignaler ikke fylder skærmen er vist sandt nok (kan ikke sige det med sikkerhed da jeg ikke har prøvet det efter), men igen skulle denne mindre fejl blive rettet i den nye model. Igen kan man sige at det er surt, den ikke fylder skærmen ud, men kommer alligevel tæt på 1280x720 anvender den vist ift. de maksimale 1366x768 - det handler mao. ikke om en hverken ti eller fem centimeter tyk sort kant der udelades. 

Lige til kommentaren med, at der hele tiden fremkommer nye modeller, så lancerer Philips kun nye modeller en gang om året, i sommeren, og den nye skulle komme sidst i juli - og det lader til, at de holder sig foran resten af feltet rimeligt godt, når man tænker på, at 9986 stadig er på toppen af
LCD-tv'ernes formåen.

Ambilighten påvirker farveperceptionen af skærmens farver, ja, men til det bedre - også med hensyn til kontrast!

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer
 
Aabenraa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:

Aabenraa, at se 1080 på tvet, kræver det ikke at dvd'en er optaget i HD - og det er der da ikke ret mange der bliver udgivet med endnu. Ellers bliver billedet vel bare opskaleret og dermed ikke så meget forbedret igen? Hvilken DVD-afspiller har du med DVI?

Nej det ved jeg godt. - Så vidt jeg ved findes der ikke nogle HD film der kan købes i dag ? - Nu skal vi først have nogle afspillere på markedet - og se hvilket format der vinder (Blue-ray eller HD-DVD) . Min DVD'er (Denon 3910) kan som du skriver opskalere DVD-materiale til både 720p og 1080i - jeg syntes ikke der er den store forskel på de to HD-formater med Philips LCD'en - dog syntes jeg at de begge er bedre end standard TV - specielt mht. visning af tekster.

 



__________________

Denon 3910 + Denon 3805 + Philips 37PF9986 + B&W FPM4 & B&WPV1 sub.
Til top Vis Aabenraa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aabenraa
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Aabenraa skrev:

720p er den laveste kvalitet af HD (High Definition) TV. 9986'eren kan også vise 1080i HD materiale - (Det ser jeg selv DVD'er med på mit 37PF9986). Syntes det giver et mere roligt og klart billede - specielt tekster vises bedere.

Om det er den laveste standard kan vel diskuteres, men det er den standard man har valgt i Europa. Med 720p (progressiv) opdateres alle 720 linier på én gang, med 1080i (interlaced) opdateres 540 linier af gangen.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Kboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:

Med tiden, og introduktionen af HD-transmission i DK skal jeg have opgraderet setuppet, men venter lige og ser tiden an. Jeg skal også have fingrene i en ny DVD-afspiller, måske Philips nye 9000-model med HD og DVI-ud.

Hvis der er andet som du gerne vil have uddybet spørger du bare løs.    

Hej Kramer

Du skriver du skal have opgraderet setuppet. Vil det sige du vil have ny skærm igen når HD-transmissionen starter her i DK selvom den er forberedt HD-transmission. Det er ihvertfald det jeg kan læse mig til mange steder i forskellige ledetråde ???

Jeg er dog godt klar over at man ikke helt har defineret hvilke spec. der skal være til HD-transmission. 

Til top Vis Kboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kboy
 
CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg regner nu ikke med, at det er skærmen der skal udskiftes. Som jeg forstår det, skal man have fat i en digital boks af en art, der kan håndtere det digitale HD-signal for at kunne fodre skærmen med det.

Med hensyn til definitionen af HD, har EISA vedtaget, at hvis en kilde har en opløsning der består af 720 horisontale linjer eller derover, så kan det kaldes HighDefinition. Det som også slår mig en kende underligt er, at der ikke stilles krav til den vertikale opløsning, men sådan er definitionen nu engang. 

De opdateringer af systemet jeg har på programmet er Philips nye 9000-serie med receiver og HD-dvd-afspiller og så en digital boks når det bliver aktuelt engang i fremtiden... 

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Det er ikke EISA men EICTA der har defineret HD (i det mindste i forbindelse med HD Ready logoet) og de skriver følgende:

The minimum native resolution of the display (e.g. LCD, PDP) or display engine (e.g. DLP) is 720 physical lines in wide aspect ratio.

http://www.eicta.org



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Aabenraa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Aabenraa skrev:

720p er den laveste kvalitet af HD (High Definition) TV. 9986'eren kan også vise 1080i HD materiale - (Det ser jeg selv DVD'er med på mit 37PF9986). Syntes det giver et mere roligt og klart billede - specielt tekster vises bedere.

Om det er den laveste standard kan vel diskuteres, men det er den standard man har valgt i Europa. Med 720p (progressiv) opdateres alle 720 linier på én gang, med 1080i (interlaced) opdateres 540 linier af gangen.

Ja det har du ret i - Jeg kan som sagt heller ikke se den store forskel på 720p og 1080i

 



__________________

Denon 3910 + Denon 3805 + Philips 37PF9986 + B&W FPM4 & B&WPV1 sub.
Til top Vis Aabenraa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aabenraa
 
CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Ups, en lille typpo... Mente selvfølgelig EICTA, ikke at det gør nogen forskel hvem der har defineret det.
Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer
 
Kboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hvad med ghosting når man f.eks. ser fodbold og den slags kan skærmen følge med. Jeg syntes jeg læste et eller andet sted at det havde den svært ved.
Til top Vis Kboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kboy
 
Aabenraa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Kboy skrev:
Hvad med ghosting når man f.eks. ser fodbold og den slags kan skærmen følge med. Jeg syntes jeg læste et eller andet sted at det havde den svært ved.

Ja, det er jo det store problem med LCD'er - men jeg vil dog påstå at denne Philips gør det bedre end de fleste - dermed ikke sagt at den er perfekt. Selv syntes jeg det er værst ved tennis - Nu har der jo lige været Winbeldon og jeg må indrømme at det nogle gange gik lidt for stærkt for TV'et. Alt i alt dog ikke noget jeg ligger søvnløs over

 

 

 



__________________

Denon 3910 + Denon 3805 + Philips 37PF9986 + B&W FPM4 & B&WPV1 sub.
Til top Vis Aabenraa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aabenraa
 
CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Ghosting syntes jeg heller ikke er noget problem, et større problem er, at der nogle gange kommer en slags små firkanter omkring personer, hvis de bevæger sig meget hurtigt over komplekse baggrunde... Det er lidt irriterende når det sker, hvilket heldigvis er sjældent. Ved action scener fra DVD sker det sjældent, det er mere ved tv-transmission.

Ved fodbold, håndbold, motorsport, tennis og deslige har jeg ikke bemærket noget som helst som kunne irritere eller kaldes ghosting.

 

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes