Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken Plasma skærm skal jeg vælge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kepsus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle.

Efter at ha læst jeg ved ikke hvor mange link, vedr plasmaskærme har jeg stadig svært ved at nå tll en konklusion.

Jeg har startet med at det jeg ønsket var en 42" skærm, jeg vil bruge den primært til dvd, samt digital parabol. og hvis jeg kunne slippe med max 20.000 kr vil det være perfekt.(gerne billigere :-D  )

men jeg har svært ved at se hvad jeg for mere når jeg køber et til 20k i stedet 12k.

Har været inde og se hos el-gigganten fona osv.  og kan da godt se forskel på billedkval. men så er det som regel skærme til +50 kg.

Hvad mener man med HD standard. er det noget man skal gå efter eller .. har prøvet at hører lidt i butikker nogen siger det er lige om hjørnet andre siger det er lige meget. (kommer nok mest anpå hvilken tv de har på lager :-(  )

Håber i måske kan hjælpe mig på rette vej. :-)  pfh tak.

Kenneth K .

Til top Vis kepsus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kepsus

kepsus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har set et TH-42PA30 fra panasonic er det noget værd ?? . Det er ikke et HD, men syntes at billed stod flot på det.

kepsus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

sidste spørgsmål her og nu :-)  dette her panasonic http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114722_l14/index.ht ml

th-42pwd7ek der står det er HD klar men burde det så ikke være med en højre opløsning end 852x480 som der står i spec ? ?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

kepsus skrev:
Jeg har set et TH-42PA30 fra panasonic er det noget værd ?? . Det er ikke et HD, men syntes at billed stod flot på det.

Det er en gammel model. Den nye hedder PA50 og som du kan læse herinde, er der mange, der er meget begejstret for den.

Den dyrere HD-model hedder PV500

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

kepsus skrev:

sidste spørgsmål her og nu :-)  dette her panasonic http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114722_l14/index.ht ml

th-42pwd7ek der står det er HD klar men burde det så ikke være med en højre opløsning end 852x480 som der står i spec ? ?

Jo, det har du ret i. Det, de mener, er nok bare, at tvet kan skalere HDTV ned og vise det ved lavere opløsning, men det er jo mildest talt ikke det samme som rigtig HDTV

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Nej, overhovedet ikke. Det eneste det betyder er, at du ikke får sort skærm hvis den får et HDTV signal.. den kan stadig vise det, men det bliver ikke i bedre kvalitet end SDTV (standard definition tv).

Panasonics PV500 ser da ud til at være det eneste reelle bud pt. ? Der er både tuner og højttalere. Det der bekymrer mig, er dog den vandrette opløsning på 1024 - hvordan kan den vise 1280x720 når den lige mangler lidt vandrette pixels?
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes