Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lidt nyt info om CanalDigital HDTV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis claus64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus64

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Dejligt nyt!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeps, så mangler vi bare at TDC kommer med på vognen og får smidt en ny box på gaden der understøtter HDTV, samt får HD1 og CanalDigital med i pakken ;)

En TDC HDTV pakke... Mmmmmmm, Det ville være guf til efterårets regn og kulde.

Men det bliver nok ved drømmen i et par år endnu

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

hmmm   Så kommer jeg nok til at smide en parabol op

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Lidt nyt om TDC og en ny Selector HDTV boks:

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID =29082

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan næsten ikke vente

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Ja det er kanon, selvom svaret fra TDC er temmeligt "uldent". Specielt i det vi ved at de kan annoncere ny hardware 6 mdr før det skal gå i luften for så at aflyse det hele 4 måneder senere (Her tænker jeg på deres Movie On Demand box der skulle køre over ADSL nettet. Men er den egentlig kommet nu eller er det "bare" normal tv).
Nå men jeg er i hvertfald glad for at Computerworld fulgte op på min mail (det er mig der er læseren), og håber han går i gang med de utallige andre emner han kunne tage op ang. digital TV.

VH CLaus

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jeg fik et meget interessant svar fra Stofa, da jeg forespurgte (på privat basis) om deres HDTV planer. Kort sagt: Deres digitale systemer er forberedt til HDTV, og de har meget fokus på det. De sagde mere eller mindre ordret, at de ikke ville kunne nå Canal Digital's lancering til september, men at VM i fodbold 2006 "ville være et godt sted at starte". Det var sådan set et mere positivt svar end jeg havde forventet...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Canal Digital´s udspil med HDTV, viser bare hvor meget bedre de er, end Viasat. De er billigere, bedre kundeservice, langt bedre kvalitet og nogle teknikere som virkeligt ved hvad de taler om. Du kan ringe til Canal Digital (ikke deres main-kundeservice), og tale med teknikere som kan fortælle dig ALT som satboxe, teknologien bag sat-transmission. De har et gigantisk plasma HDTV stående som demo med en HD-kanal kørende så man kan se hvad man får. De driver et hæderligt firma og giver deres kunder en fair behandling.  

Viasat er et totalt hustler-firma som prakker folk på ussle produkter. Se bare på 3+ når der vises fodbold.... For satan da hvor er det signal komprimeret!

Striden omkring at man ikke kan putte viasat kort i Canal Digital-godkendte bokse og omvendt er udelukkende Viasat´s skyld. De indførte et nyt (og elendigt) kodningssystem som f**kede op i Canal Digital-kortene. Canal Digital derimod ville meget gerne have at begge firmaer brugte fælles standard, så de kære kunder kun skulle have én satbox til begge kort.

Og nej, jeg arbejder ikke for Canal Digital :o)

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Canal Digital´s udspil med HDTV, viser bare hvor meget bedre de er, end Viasat. De er billigere, bedre kundeservice, langt bedre kvalitet og nogle teknikere som virkeligt ved hvad de taler om. Du kan ringe til Canal Digital (ikke deres main-kundeservice), og tale med teknikere som kan fortælle dig ALT som satboxe, teknologien bag sat-transmission. De har et gigantisk plasma HDTV stående som demo med en HD-kanal kørende så man kan se hvad man får. De driver et hæderligt firma og giver deres kunder en fair behandling.  

Viasat er et totalt hustler-firma som prakker folk på ussle produkter. Se bare på 3+ når der vises fodbold.... For satan da hvor er det signal komprimeret!

Striden omkring at man ikke kan putte viasat kort i Canal Digital-godkendte bokse og omvendt er udelukkende Viasat´s skyld. De indførte et nyt (og elendigt) kodningssystem som f**kede op i Canal Digital-kortene. Canal Digital derimod ville meget gerne have at begge firmaer brugte fælles standard, så de kære kunder kun skulle have én satbox til begge kort.

Og nej, jeg arbejder ikke for Canal Digital :o)

Jeg kunne ikke være mere enig. Alle Viasats egenproduktioner er helt elendige. Jeg er overbevist om at deres optage-udstyr må være indkøbt i BR-legetøj. Hvis de har givet mere end 500 Kroner pr. kamera er de blevet snydt

Jeg har selv Canal Digital på parabolen nu, og jeg skal helt sikkert have HDTV kanalen, så snart det bliver muligt

PS: Og nej - jeg arbejder heller ikke for Canal Digital

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Viasat startede hele det cirkus med nds-kodning, men CD vil jo heller ikke mere sælge kort til løse cams...Er dog helt enig i kritikken af viaskod. Har netop kvittet guldpakken mhp basispakken og så købe filmkanal hos CD.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Her er mere info om Canal Digitals HDTV-kanal, som starter den 1. september:

http://www.canaldigital.dk/templates_CD/NewsPage.aspx?id=348 1

Den skal jeg helt sikkert have, men jeg venter til de godkendte HD sat-receivere kommer på markedet i oktober.

Glæder mig

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Øv øv og atter øv!

(c)Anal Digital har endnu ikke godkendt nogle receivere til HDTV

Nu er de endda holdt op med at angive en dato for hvornår de kommer på markedet. . . .

http://www.canaldigital.dk/templates_CD/NewsPage.aspx?id=352 0

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Otto: Det svar du fik fra Stofa lyder da mega interessant, skal selv ned i Stofa butikken i Århus og høre om deres digitale spejl imorgen, men hvis det du siger er "korrekt" er der jo ikke meget fidus i at købe en receiver nu der ikke understøtter HD?!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes