Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG 32LP1R - har nogen set den? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter et sted at, hvor man kan se den nye LG skærm, er der nogen der er støt på den?

Jeg står pt. og overvejer enten en Samsung 32" 51R eller den nævnte LG, men har ikke kunne finde noget sted der har den. Har fået at vide i Fona, at de vil få den til oktober... men det kan jeg altså ikke vente på. Jeg ved at den er kommet, da den står i flere butikker i Sverige.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 02:53 | IP-adresse registreret  

jeg er også lun på denne skærm. er den med den nye led baggrunds belyste panel?.og er den optimal til htpc?
Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

btrader skrev:
er den optimal til htpc?

Ja, fordi den som et af de meget få LCD TV på markedet understøtter 1:1 pixelmapping i 1360x768p via HDMI og DVI input, læs dette emne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&P N=1&TPN=6

btrader skrev:
er den med den nye led baggrunds belyste panel?

Den har LG's nye EEFL (external electrode fluorescent lamp) baggrundsbelysning.

Læs mere om EEFL her: http://neasia.nikkeibp.com/archive_magazine/nea/200208/cokr_ 199118.php

Fra LGE Nordic:
Display: S-IPS LCD with EEFL Backlight http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&p arentId=01&modelCodeDisplay=LP1

Nya LP1 serien lämnar inte mycket i övrigt att önska, Senaste tekniken ger avancerade funktioner som är lätta att använda i en design som sticker ut.

32 eller 37 tum stor LCD tv med den nya EEFL bakgrundsbelysningen, Tekniken ger jämfört med konventionell backlight jämnare ljus, bättre vitbalans och svärta som ger lägre strömförbrukning, Resultatet är en synbart bättre bild med klarare och skarpare färger. Senaste 8ms LCD panelen klarar att hänga med även i hockeyns snabba puckar. Finns enbart med svarta högtalare (R-modellen)

Senaste generationens LCD panel med 8 ms (full) responstid gör att tidigare eventuella problem med eftersläpningar nu är helt borta, Nya XD engine 2 med 10 bit signalbehandling ger hela 4 gånger fler färgnyanser än vanliga (8 bit) signal system. Bild i bild, dubbel bild (två tv mottagare) och bild +3 ger möjlighet att se vad som händer på fyra kanaler samtidigt. De 6 separata högtalarelementen ser till att matcha bildkvaliteten med en mäktig ljudupplevelse.
LG:s unika "Pure Palett" ger perfekt färgåtergivning hela tiden oavsett källa, systemet anpassar automatiskt bilden genom att kontinuerligt mäta signalen som tv:n tar emot.
Anslutningar både för analoga (Komponent, RGB Scart, S-video) och digitala källor (DVI-I med HDCP) HDMI. Avtagbara högtalarna med 6 separata element och hög effekt ger ett dynamiskt rent ljud utan att låta ansträngt. Fjärrkontroll med belysta knappar, går även att programera till 6 andra produkter oavsett varumärke.
Givetvis är LP1 serien HD godkänd.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

jeg er meget tæt på at bestille rz 37 lp1r.jeg har ikke set den i RL og derfor er jeg en smule nervøs for, om den også kan levere et godt billede med tdc kabel tv iforhold til andre hi-end lcd skærme.jeg skulle jo nødig få ballade af min kone.hun er nemlig mere klar på philips pf9830 p.g.a designet, men jeg har endelig lige overtalt hende til denne lg,da den er super til htpc.ifølge zerocool`s tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&P N=1

hvad tror I?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Så skal du evt. lede efter lidt flere erfaringer på AVSforum. Der sidder et utal af entusiastiske folk: http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=40
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

[jeg kan ikke finde noget info om lp1 i dette forum!!

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg kigger lige med i tråden. Jeg er også på udkig efter et 32 tommer LCD. Har kigget på disse 5. Hvilket ville i vælge? Det skal tilsluttes en denon dvd 1920 via HDMI og kabeltv via en selector.

Philips 32 PF 9966 eller Philips 32 PF 9830

Samsung LE-32R51

LG 32LX2R eller LG 32LP1R

Jeg er mest for LG eller samsung, da de er lidt billigere.

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

dieseldk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Sendt: 03 November 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hey

Nogel som har set 37" eller 32" i RL
Til top Vis dieseldk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dieseldk

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

dieseldk skrev:
Nogel som har set 37" eller 32" i RL

Hvad er RL, den model har jeg alrdig hørt om og jeg kan heller ikke finde den på LGs hjemmeside: http://nordic.lge.com/sv/proddivergent.do?actType=search& ; ; ; ;categoryId=0102

Hvor har du set en RL model, kan du give et link?
Hvad er det komplette modelnummer?

grandbleu
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har for 4 dage siden købt 32LX1R i Electric City (12.995,- stod til 13.495,-). Forskellen LX1R og LX2R er foden og det nederste del af fjernsynet som er sølvfarvet på LX2R og sort på LX1R. Ifølge alt hvad jeg kan finde på LG's hjemmeside, div. fora, sælgere (hvad ved de?) så er LCD panelet, backlight og alt det tekniske (10 bit, Faroudja teknologi, XD engine 2 osv.) éns på LG32LX1R, LX2R, LP1R og LZ55-R. Forskellene ligger i design, forstærker og højttalere, tilslutninger og endelig at LP1R har 2 tunere.

Jeg har kigget på vanvittig mange skærme og synes at LG'en er den bedste (pris-kvalitet), med Samsung tæt derefter. I direkte sammenligning virker Samsungen dog ikke farve- og lysstærk nok.

Jeg ville nok helst have haft Panasonic's nye 32 tommer med SD kort læser og optager, den hedder noget med FX500 (?), men ingen kan levere og prisen er for høj.

Flere steder i dette forum taler nogen om at man kan justere backlight på mit LX1R - ved nogen hvordan man gør det ?? jeg kan kun finde justeringsmuligheder ift. brightness

Til top Vis grandbleu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grandbleu

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

grandbleu skrev:
Forskellen LX1R og LX2R er foden og det nederste del af fjernsynet som er sølvfarvet på LX2R og sort på LX1R.

Forskellen på foden er ikke kun farven. LX2 har en drejefod, hvor LX1 kun har en vippefod.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det kan godt være jeg har misforstået det, men står RL = real life?

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

grandbleu skrev:
Ifølge alt hvad jeg kan finde på LG's hjemmeside, div. fora, sælgere (hvad ved de?) så er LCD panelet, backlight og alt det tekniske (10 bit, Faroudja teknologi, XD engine 2 osv.) éns på LG32LX1R, LX2R, LP1R og LZ55-R.

Jeg er ikke sikker på den nye LZ55-R har EEFL backligt, det står i hvert fald ikke nævnt på LGE Noridic's hjemmeside som det gør ved de andre modeller du nævner, men det kan også bare være en fejl.

Ved LZ55-R står der:
Display S-IPS LCD
Ved de andre nævnet modeller står der:
Display S-IPS LCD with EEFL Backlight

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 04 November 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

LP1R, samt mange af de nævnte LG modeller kan købes gennem denne hjemmeside:

www.godpris.dk

Good hunting!!
Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

grandbleu
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 November 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt se at jeg måske var lidt utydelig - men det var mit første indlæg

Jeg mente forskellen mellem LX1 og LX2 var 1) foden og 2) farven nederst på fjernsynet.

Mht. om LZ55-R også har EEFL backlight, så er jeg i tvivl, for på den LG's engelske hjemmeside nævnes det slet ikke for nogen af modellerne. På den engelske står også at LX1 og LZ55-R har en lysstyrke på 600 cdm, men på den nordiske står der at LZ55 har 600 cdm, men LX1 kun 500 cdm ???

Til top Vis grandbleu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grandbleu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes