|
Jeg har en S97 og en Z3. Synes godt nok det er svært at indstille. Man kan ikke vælge 720p på dvdafspilleren. Kun 750p. Hvorfor dog det?
Det er det samme, så vidt jeg har forstået. Det er blot noget med, at signalet teknisk set har nogle ekstra liniers information, som dog ikke er del af billedet. 1080i bliver nogle gange til 1125i og 576i til 625i tror jeg det er. Virker det ikke fint med 750p-indstillingen?
Er det bedst jeg lader dvdafspilleren eller projektoren deinterlace og hvordan slår jeg det til/fra i projektoren?
Kender ikke lige Z3 så godt, men jeg ville umiddelbart lade S97 om det. Ved heller ikke, om S97 overhovedet kan udsende interlaced signaler via HDMI, så det giover vel sig selv?
På min projektor kan man slet ikke vælge progressiv til og fra projektoren, hvis den allerede får progressivt signal ind på DVI. Mon ikke det er det samme her?
Og når man kører via HDMI, skal den så sende et RGB eller et progressivt signal?
Har dvd-afspilleren en valgmulighed mellem de to ting? Det synes jeg lyder mystisk, da det ikke er modsætninger. Som sagt tror jeg kun den kan sende progressivt via HDMI, og om farverne er kodet som RGB eller det der YrCrBrrr!?!?-noget, ja det plejer man da heller ikke at skulle vælge til og fra. |