| Forfatter |
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken en ville i vælge ? jeg står med valget mellem en af dem , til næsten den samme pris, men jeg ved ikke hvilken der er bedst.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg købte min Z1 faldt valgte på denne frem for X1 (samme model som 4800) udeukkede da jeg ville undgå regnbue effekter.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Da jeg købte min Z1 faldt valgte på denne frem for X1 (samme model som 4800) udeukkede da jeg ville undgå regnbue effekter.
|
|
|
men hvis man ser bort fra disse regnbue effekter, og kun tænker på billedkvaliteten osv. ?? 
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg vi er ude i en smags sag. DLP skulle have bedre sort nivau. Jeg har dog ikke set en 4800.
Har du ikke mulighed for at se dem i funktion? Jeg ville ikke købe en brugt projektor uden at se den i funktion.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Så tror jeg vi er ude i en smags sag. DLP skulle have bedre sort nivau. Jeg har dog ikke set en 4800.
Har du ikke mulighed for at se dem i funktion? Jeg ville ikke købe en brugt projektor uden at se den i funktion. |
|
|
jo jeg har mulighed for det, det er bare besværligt for mig. er du glad for din z1 ?
kan oplyse at jeg skal give 4000 kr. for z1'eren og 3500 for 4800'eren.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg var, men har udskiftede til Z3.
Min største anke med Z1 var støjen. Ikke at det er voldsomt, men jeg bor i lejlighed og kan ikke sendt på aften skrue op, og ved stille sener synes jeg Z1 larmer lidt for meget. Hvordan det er i forhold til 4800 ved jeg ikke.
En anden ting jeg kommer i tanke om min pære i Z1 holdt ikke over 500 timer to gange, og den har dårligt ry for pære holdbarhed.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Ja jeg var, men har udskiftede til Z3.
Min største anke med Z1 var støjen. Ikke at det er voldsomt, men jeg bor i lejlighed og kan ikke sendt på aften skrue op, og ved stille sener synes jeg Z1 larmer lidt for meget. Hvordan det er i forhold til 4800 ved jeg ikke.
En anden ting jeg kommer i tanke om min pære i Z1 holdt ikke over 500 timer to gange, og den har dårligt ry for pære holdbarhed.
|
|
|
hmm, tja det lyder ikke specielt lovende jo.. men jeg har desværre slet ikke råd til en z3, selvom det helt sikkert er dne jeg helst vil have.. 
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så synes faktisk du skulle tage 4800. Det ville da være surt at give 4.000 og kort efter 3.000 for en ny pære.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Ja så synes faktisk du skulle tage 4800. Det ville da være surt at give 4.000 og kort efter 3.000 for en ny pære.
|
|
|
ja det er rigtigt.. jeg må lige se.. er der mon andre som har noget at sige til mit spørgsmål ?? 
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet ingen ??
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
|
|
|
I så fald skal man nok ikke vælge en 4800 (der går under navnet "hårtørreren" her i huset ) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Bluesky skrev:
|
|
|
I så fald skal man nok ikke vælge en 4800 (der går under navnet "hårtørreren" her i huset )
|
|
|
du har måske en 4800 ? 
Jeg kommer ikke til at sidde lige nedenunder den, og den kommer også ret højt op, men hvis jeg ikke kan holde støjen ud, må min far bygge en kasse eller lign. til den 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
du har måske en 4800 ?  |
|
|
Nej, men det afholder mig ikke fra at genere den verbalt 
MagnusHolm skrev:
Jeg kommer ikke til at sidde lige nedenunder den, og den kommer også ret højt op, men hvis jeg ikke kan holde støjen ud, må min far bygge en kasse eller lign. til den  |
|
|
Det er ikke alle der generes af dens støj, men hvis man først har set en film med en Z3 f.eks., så er en SP4800 latterlig. Men Z1 er naturligvis ikke så støjsvag som Z3. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv X1'er
ulæmper: støj, design, hvis man er tilslutnings freak.
fordele: billede
(set i forhold til prisen)
...derfor snuppede jeg en X1 (DLP'er) frem for en LCD'er
(min X1'er er upgraded til en 4800, med nyeste software)
jeg er lagt mere til DLP'er end LCD'er, men det er jo en smagssag  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
Bluesky skrev:
|
|
|
men hvis man ser bort fra disse regnbue effekter, og kun tænker på billedkvaliteten osv. ?? 
|
|
|
Det er, som skrevet mange gange før, meget forskelligt hvorvidt man ser regnbuer. Så at se bort fra regnbuer, synes jeg ikke rigtigt at man kan. Jeg ser dem tydeligt og det vil ødelægge filmoplevelsen for mig. Så hellere (hvis det er tilfældet) en smule ringere billede generelt og så uden at blive forstyrret af regnbuer...
God jagt.
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |