Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor: Z3, Inforcus 4805 eller 5000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maestroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er i færd med at indkøbe en projekter til hjemmebioen og har kigget mig lidt omkring og har nu indsnævret feltet lidt. Men hvilken skal jeg vælge? Og hvad er forskellene på dem?

Jeg har kig på enten Z3, som jeg har læst meget godt om herinde - eller en Inforcus - enten deres 4805 eller 5000 (hvilken er bedst?).

Den skal monteres ca. 2,5 m fra et lærred, hvis størrelse jeg endnu ikke helt har afklaret, men cirka 1,4 m i bredden.

Prisen spiller selvfølgelig ind, men jeg vil godt give lidt ekstra for kvalitet.

Håber I kan hjælpe.
Til top Vis Maestroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maestroe

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Den store forskel på de 2 er nok at z3 køre lcd og infocus køre dlp, og hvad man bedst selv kan lide, tja .. det er smag behag og religion .. nogen kan tilmed se den såkaldte regnbueeffekt på dlp projektorer, men det er bestemt ikke alle der kan det.

Jeg vil foreslå at du ser dem begge i aktion før du køber. Jeg ved at man har kunnet se 4805 hos kt radio i københavn men ved ikke hvor man kan se z3 ...

Jeg ved heller ikke hvor du kommer fra ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Maestroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er fra Kbh.

Infocus 5000 er vist også LCD, men 4805 er DLP.

Kan man sige noget om, hvilken der er bedst til at se tæt på, som også skal bruges til tv og som måske endda kan klare et ikke helt mørklagt rum?

RazD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Kan ikke udtale mig om andre en infocus 4805 projektoren, har ikke set en z3. Hvad jeg har set af projektore i samme prisleje fra Benq, thosiba og panasonic har infocusen klaret sig bedst. Det mest markante for mig var rainbow effekt var der næsten ikke noget af på infocusen det oplevede jeg meget af på de andre. især var benq´en helt godnat med hensyn til dette.Dog støjer den lidt men det gør ikke så meget hvis den ikke hænger lige over hovedet. En anden ting ved infocusen er at den er p***e grim...Men det kan man leve med når man ser billedet på den

Men i prislejet 9000 kr var infocusen interessant især da prisudviklinge har været fra 15.000 til 9.000 kr i løbet af 6 mdr, så man får meget for pengene.

med hensyn til afstand er det faktisk en ok afstand de 2,5 meter. har erfaring med at når vi nærmer os de 4 meter så begynder den at blive grynet at se på pga opløsningen. så alt under er acceptabelt i min bog så må du jo selv se hvad du synes. 2,5 meter vil også ca. give et billede størrelse på 60" i 16:9 det er da en cool størrelse.

håber du kan bruge det til noget.

Til top Vis RazD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RazD

Maestroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Jeg havde egentlig også bestemt mig for Infocus 4805 fordi den får mange roser rundt omkring, men så kom jeg herind, hvor jeg kan se, at Z3 er højt prist - og så kiggede jeg på Infocus' hjemmeside og så at de også har en model 5000, som er LCD men vist eller som 4805. Og nu kan jeg ikke finde ud af, hvad jeg skal vælge.

Den skal for øvrigt også bruges til PowerPoint i ny og næ. Er der nogen der har erfaring med det på en af de tre modeller?

Maestroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Har lige et tillægsspørgsmål: de er alle tre fremtidssikrede i form af HDTV, ikke? Jeg ved ikke hvad man ellers skal være obs på i den forbindelse?

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil kun kalde Z3 og Infocus 5000 for fremtidssikrede til HDTV da de er de eneste som kan vise et billede med tilstrækkelig høj opløsning på 1280x720(720p).

Opløsningen i 4805 på 854x480 er ikke engang høj nok til PAL formatet.

Vær opmærksom på at der sker meget nyt på projektorområdet i de kommende måneder i form af nye modeller og prisnedsættelser på de gamle. Eksempelvis er prisen på NEC HT1100 i USA netop nedsat fra $4795 til $1995. Den koster nu næsten det samme som en Infocus 5000.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Maestroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Ok. Det vil jeg da lige overveje. Og jeg antager at du mener at NEC HT1100 er bedre end ovenstående tre modeller?

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

NEC HT1100 er en fremragende projektor, men har hidtil været ret dyr (ca. kr. 30.000 i DK). Den er fra fabrikken justeret til korrekte farver og har en høj kontrast. Opløsningen er 1024x768, hvilket gør den velegnet som kombineret film og dataprojektor. Spørgsmålet er bare hvornår (og om?) prisfaldet slår igennem i Europa.

Du kan læse udførlige tests af SP4805, Z3 og HT1100 på www.cine4home.de (på tysk).

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Maestroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo godt, men som om der godt kan gå en rum tid, inden den nærmer sig de 10-12.000 kr. ex. moms jeg regner med at bruge. Kan se at den ligger på ca. 20.000 ex. moms i Tyskland.

Men jeg vil overveje det kraftigt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes