| Sendt: 27 Juli 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ny, og skal købe Plasma til mit nye hus. Jeg kan se alle de varme anbefalinger af Panasonic 42PA50, og det giver også god mening for mig, at holde mig til en kvali-vare. Opløsningen passer mig også fint, Jeg kan alligevel ikke se Windows desktoppen hvis skriften bliver finere. Prisen i tyskland passer mig ekstremt godt.
*MEN* Der er jo kun component indgang (Ingen VGA eller DVI). Hvis Jeg nu køber et ATI grafikkort med component udgang - bliver billedet så lige så godt som det ville blive med VGA ?
Og kan Jeg køre 1:1 pixel på component, dvs. en windows desktop på samme opløsning som Plasmaen's 852x480, og få det til at fylde hele billed-arealet ?
Er der nogen der evt. har alternative forslag til et panel med VGA eller DVI indgang i samme prisklasse (<15k sendt fra tyskland eller i DK) ?
Jeg har læst lidt på Panasonic 42PWD7EK som er en Monitor uden Tuner, men med VGA-input til ca. samme pris som 42PA50. Men selvom Jeg køber input-moduler (til ret pebrede priser) får Jeg ikke Tekst-TV, og det er lidt af et must, selvom Jeg mest kører HTPC. Desuden skal man købe ikke mindre end 2 ekstra produkter for at få TV-tuner på den, og der står i manualen at det VGA-input den er født med holder op med at virke når man tilføjer en tuner (!)
Nå, men alle gode råd er velkomne 
mvh, Morten.
|