Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problem med MX6000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej Alle -

Jeg har et B&O MX6000 med en Beo4 fjernbetjening.

Der står i vejledningen at hvis jeg vil indstille billede + lyd, så trykker jeg bare på "Menu" og så kan man finde "picture" og "sound" der inde. Når jeg trykker på min menu knap, får jeg kun "Program List" og "Setup" - ??

Nogen der ved hvad der skal gøres her? (og nej, de ligger ikke under "setup")

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Et enkelt gæt - dit MX6000 er født med Beolink 1000?

kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Et enkelt gæt - dit MX6000 er født med Beolink 1000?

Måske du har ret, men.
Købte faktisk TVet igår i en B&O butik, og der fulgte en HELT sprit ny BEO4 med.
De sagde så at nogle 6000ere er født med Beolink1000, hvor de senere så har Beo4 -
Men tror måske du har ret, MEN så må jeg jo gøre krav på sådan en også!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Dit TV er helt sikkert født med Beolink1000. Det betyder, at der er tale om en ældre version, end hvis det var med Beo4... sikkert derfor man i butikken har valgt at lægge en Beo4 med.
Men det giver en del problemer. F.eks er der problemer omkring Text-TV. På de gamle modeller med Beolink1000, skal man trykke på "text" og derefter "go to" for at komme til Text-TV. Trykker man ikke "go to", kan man kun bladre i de 4 faste sider. Problemer er bare, at "go to" ikke findes på Beo4. Derfor er adgang til Text-TV reelt et problem.
Har du drejesokkel, er der også problemer med at benytte Beo4.

Såfremt du har købt det i en B&O-butik, synes jeg det er for ringe at de ikke har oplyst dig om disse problemer. De ved 100% sikkert, at disse problemer eksisterer, når man benytter Beo4 på et gammelt Beolink1000-kompatibelt TV.
Jeg synes bare ikke du skal tage til takke med en Beolink1000 i stedet. Den er sgu for gammel og kedelig. Beo4 er 100 gange mere lækker, og har de solgt TV'et med denne remote, skal de også sørge for at det virker.

Det kræver blot, at de skifter Text-TV-modulet i dit TV. Dette modul står for betjeningen, og afgør om man skal benytte Beo4 eller Beolink1000. Det koster 1000,- og dem skal butikken naturligvis betale. Det er dem der har klokket i den, og udeladt at informere dig om, at der er tale om en gammel model, til den gamle remote.
Vil de ikke makke ret, synes jeg du skal kontakte B&O i struer. Snak med kundeservice... Fabrikken går MEGET op i kundeservice, og vil på ingen måde acceptere, at forhandlere tager røven på B&O-kunder... Man vil ikke miste sit gode rygte. Og det er før set, at forhandlere har mistet B&O-forhandlingen, fordi de har været lidt for "smarte". Det ved butikken helt sikkert også, så bare nævn det... så løser problemet nok sig selv.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har et (meget) gammelt MX 6000 og for nogle år siden fik joeg en ny Beo4 istedet for Beolink1000.

Det er rigtigt at der er nogle andre knapper der skal bruges, men jeg har da aldrig fået skiftet noget modul i mit tv. Og man kan da sagtens både bruge tekst tv og motor drejesoklen uden problemer.

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Kasper du skal trykke på "List" nede i venstre hjørne, så kommer du ind til de forskellige menu´er og så "Go" når du vil have den frem på (tv) skærmen.

Håber det hjælper dig lidt, ellers skriver du bare

kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Bag på TVet står der "MX6000-Beo4" - Altså det hedder fjernsynet. Tror sgu det er født med sådan en?

kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Dit TV er helt sikkert født med Beolink1000. Det betyder, at der er tale om en ældre version, end hvis det var med Beo4... sikkert derfor man i butikken har valgt at lægge en Beo4 med.
Men det giver en del problemer. F.eks er der problemer omkring Text-TV. På de gamle modeller med Beolink1000, skal man trykke på "text" og derefter "go to" for at komme til Text-TV. Trykker man ikke "go to", kan man kun bladre i de 4 faste sider. Problemer er bare, at "go to" ikke findes på Beo4. Derfor er adgang til Text-TV reelt et problem.
Har du drejesokkel, er der også problemer med at benytte Beo4.

Såfremt du har købt det i en B&O-butik, synes jeg det er for ringe at de ikke har oplyst dig om disse problemer. De ved 100% sikkert, at disse problemer eksisterer, når man benytter Beo4 på et gammelt Beolink1000-kompatibelt TV.
Jeg synes bare ikke du skal tage til takke med en Beolink1000 i stedet. Den er sgu for gammel og kedelig. Beo4 er 100 gange mere lækker, og har de solgt TV'et med denne remote, skal de også sørge for at det virker.

Det kræver blot, at de skifter Text-TV-modulet i dit TV. Dette modul står for betjeningen, og afgør om man skal benytte Beo4 eller Beolink1000. Det koster 1000,- og dem skal butikken naturligvis betale. Det er dem der har klokket i den, og udeladt at informere dig om, at der er tale om en gammel model, til den gamle remote.
Vil de ikke makke ret, synes jeg du skal kontakte B&O i struer. Snak med kundeservice... Fabrikken går MEGET op i kundeservice, og vil på ingen måde acceptere, at forhandlere tager røven på B&O-kunder... Man vil ikke miste sit gode rygte. Og det er før set, at forhandlere har mistet B&O-forhandlingen, fordi de har været lidt for "smarte". Det ved butikken helt sikkert også, så bare nævn det... så løser problemet nok sig selv.

Problemet med text tv eller drejesoklen er der slet ikke - det virker som det skal -

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Det er måske bare fordi du har fået en gammel vejl med til det i stedet ?.

Ved ikke helt hvornår de er begyndt at levere MX modellerne med Beo4 fj bt ?

kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Postmanden skrev:

Det er måske bare fordi du har fået en gammel vejl med til det i stedet ?.

Ved ikke helt hvornår de er begyndt at levere MX modellerne med Beo4 fj bt ?

Vejledningen er faktisk med BEO4, men problemet er bare at den menu den fortæller skal komme kommer ikke  -
Må kontakte dem i morgen mandag, så løser det sig nok, men viser det sig at være en "ældre" model får de det i hovedet igen -

Men igen, original "ediketten" bag på siger "Beovision MX6000-BEO4", så det må da være rigtigt!

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Postmanden skrev:

Kasper du skal trykke på "List" nede i venstre hjørne, så kommer du ind til de forskellige menu´er og så "Go" når du vil have den frem på (tv) skærmen.

Har du prøvet det ?

Min Menu knap gør det samme som du beskriver, så mon ikke det er meningen.

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Er det et du har købt fra helt nyt ?. Hvis ja, må jeg så spørge hvor du har købt det. Du kan evt svare i en pb. Hvis du ikke vil have det ud her.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes