Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dantax 42" Plasma til 10 K - Kommentarer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jbk456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Status: Offline
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej hvad siger i til dette plasma tv :

Dantax 42 Plasma O1

· 42” Plasma Screen
· Nicam Stereo
· Built-In tuner
· Built-In Speakers
· 100 Progrmmes
· Resolution: WVGA (852 X 480)
· Contrast 10.000-1
· Full User Friendly Menu
· Multi Language OSD
· Fasttext/Toptext
· Headphone

Pris  9.998 kr. Er det pengene værd ??? Jeg skal kun bruge det til tv og DVD. Har surroundanlæg at koble det til.

Til top Vis jbk456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbk456

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Ville bruge lidt mere og købe Panasonic PA50 til små 12k, i tyskland.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Har du været ude og se det ? der får du det bedste indtryk af det.

Dantax laver dem ikke selv og Dantax står ikke for kvalitet, nærmere det modsatte.

I min lokale Kvicly har de dette Dantax PLasma, UHA det er ringe.

Jeg vil gøre som DonJensen skriver, det er 2000 kr mere, men

Panasonic PA50  er nok dobb så godt

jbk456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

ja det kan jeg godt se.

Nogen der kender en god forhandler i tyskland forholdsvis tæt på grænsen (ikke længere end hamborg) da jeg ikke har så langt og selv kan hente og dermed spare dyre forsendelsesomkostninger ?

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Det tætteste på jeg har set, med en ordenlig pris er Berlin!

Så du skal nok ha´ det sendt, men du kan også købe det til 12k inkl, forsendelse, og når du så lige får et stempel i dit garantibevis, kan du få det repareret i dk.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

jbk456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Tak for det.

Jeg kan se det er uden fod eller vægophæng. Prisen i tyskland på dette virker temmelig dyrt (149 euro). Kan det skaffes billigere ??

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan købes til 899,- her i landet: http://www.crtv.dk/panasonic/beslag/showprodukter/263

safte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003
Sendt: 09 August 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Uha!! Kan kun give Klander ret !!

Dantax er just ikke kvalitet, ville spare mig for den ærgelse, at smide penge ud på det produkt..    10K er da også en slags penge

Glemmer aldrig da jeg skulle bruge et billigt lille anlæg til soveværelset, og i en eller anden svamperus, kom jeg til at købe et Dantax anlæg    Cd skuffen kunne ikke åbnes, så slap jeg også for at høre, hvor dårligt det spillede...

Til top Vis safte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af safte

Supermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Sendt: 10 August 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Som kommentar til Dantax plasma, vil jeg tilføje følgende. Jeg købte for nyligt et Dantax V3, dette efter længere tids søgen. Udover krav til billedkvalitet, havde jeg også et ønske om et sort fjernsyn, da jeg ikke til alt det sølvgejl.

Jeg er yderst tilfreds med billedkvaliteten, og tro mig, jeg har kigget og sammenlignet mange forskellige. Sammenlignede specifikt med et Phillips til 20.000 og kunne blot konkludere at billedet på Dantax´en var bedre, meget bedre!

et lille minus er at fjernbetjeningen ikke er verdensklasse hvad gælder rækkeevne mm., men hva faen, man kan ikke få det hele til 12.999 kr. Inkluderet i prisen er der jo ligeledes fod, vægbeslag og højtalere.

Til jer der sviner Dantax, må jeg sige at i har sikkert ikke set V3´eren, er ihvertfald selv yderst positivt overrasket.

01´eren er en nyere model, hvor kontrastforholdet er højere, hvilket gør billedet mere digitaliseret, jeg er mere til et mindre kontrastforhold, hvor billederne er mere livagtige, det er en smagssag.

Til top Vis Supermann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supermann

Phille_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg Må tilslutte mig Supermann. Efter i mange år at have været inkaneret HI-FI idiot, med Sony´s Store ES serie osv osv........har jeg nu pillet min "stereovæg" ned, og kører nu slimline panasonic bla. som surround. MEN! pointen er, at jeg selv har købt mig Dantax V3 plasma, endda 2 STK! til stue og sove værelse.

Dette TV yder udover alle forventninger (ser mig ellers selv kræsen!).....

ok remote kunne være bedre, men selve Plasma panel, farve, kontrast , mennu system osv.......UG Karaktér. Jeg har ligesom Supermann subjektivt og objektivt studeret en del skærme, men Dantax V3 kan sagtens spille med de "store" drenge. faktisk solgte jeg mit eget Philips F9946 til fordel for en V3 Dantax !. og det er ligesom et tv der stod til 40 kliks for 2 år siden med pixelplus, eller hvad fanden de kalder det........

Se f.eks. Find Nemo på en Dantax V3, så vil i forstå, hvorfor jeg selv har valgt en Dantax til "sølle" 13 kliks.

Ydemere er den for lækkert at se på, i HELT! sort pianolak ting der, virkelig flot, har fået mange roser af mine venner, inden de så mærket *GG*, men så var det jeg satte en film på, og så lukkede de !.....

Masser af indgange..2 X Scart, 1 VGA, 1 DVI, 1 S-VHS, Phono stereo osv.....

Kan kun sige, at JEG! er yderst tilfreds........

Til top Vis Phille_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phille_DK

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hey! Fedt at du er tilfreds. Vigtigt !  Du nævner godt nok Nemo.. Jeg har også kigget i lang tid. Derfor har jeg kigget i mange butikker, i DK og i udlandet. Men der er det jo næsten altid tegnefilm der kører på en hel væg! Jeg har så valgt LCD.

Min pointe er, hvad med antenne osv osv. Er du tilfreds der?

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

Phille_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej O´Brian

Godt spørgsmål du kommer med der, så her er en lille historie! :-). jeg har boet i lejlighed på amager i snart 5 år nu, og mit antenne signal har altid suttet r*v. der er godtnok hybridnet, men har aldrig været tilfreds med mit signal. hverken på mit 44" bag-projektor tv fra thomson, eller på glas skærm. Hverken Philips eller dantax har gjort det meget bedre, MEN MEN!, når det er sagt, så for det ikke skal være løgn, havde jeg håndværker på i mandags ude i min entre, og skulle have nye loft lister + loft til mit sænket loft. i den forbindelse fyrer min håndværker en skrue igennem væggen som kværner mit antenne signal (skjult bag en blændet dør) = ikke mere tv. :-(. skruen er nu taget ud, men det har bevirket bølger, og flimrer på alle mine kanaler. jeg synes mine kanaler har stået ok, troede jeg ihvertfald, selvom nogle kanaler altid har haft noget "fnider" og lidt gryn. Men her kommer så det sjove, da jeg havde besøg af en kammerat som har godt forstand på antenne halløj (er selv EDB tekniker). HAN SIGER!, at mit grej til antennen er helt! hen i skoven og forkert da det er alm. coax kabler jeg har trukket, samt diverse splittere + et par fordelere (du ved de der T-kryds), det holder bare ikke siger han. der SKAL! Sat-2 kable til, hvis man har hybridnet, + de RIGTIGE! HF spilboxe, samt korrekt afslutnings box (Fuga/triax), ellers løber der støj rundt i hele molivitten........så som svar til dig ???.........Jeg ved ikke hvor godt det er, da jeg åbenbart altid har haft noget skidt. men jeg vil skrive til dig herinde, såsnart min antenne er ordnet, og trukket nye kabler, ca 7 dage.....

og mht mit Dantax, har selv altid! forbundet Dantax med kvivkly / føtex vare såsom clock radio, diverse papaanlæg osv..........men deres V3 styrer ! og det er ikke kun tegnefilm der er afprøvet på mit TV (hehe), har da osse set en slasker på det.......HAHA; det sagde jeg ikke !!!. arj pjat til side, diverse action, og eventyrfilm som Ringens herre osv ER! testet, og mine øjne siger THUMBS UP !

jeg har ydermere valgt Plasma, da jeg personligt synes det giver et varmere billed, hvor LCD kan have tendens til at blive for "digitalt".......smag måske ?. Jeg holder utroligt meget af film, og kunne sagtens undvære tuner delen *G*, emn jo, Dantax´en kommer fuldt ud til sin ret, når man smider en "flot" DVD på. jovist et LCD bruger mindre strøm, har bedre kontrast/lys forhold siges det, men jeg er nu fulgt ud tilfreds, selvom den suger 300Watt ungefær i timen?. og så har jeg valgt Dantax pga den sorte, og HELT! sorte pæne kant. der er flere sorte tv på markedet, men der skal altid liiiiiige et eller andet sølv sh*t på, jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes nu et sort TV er hammerflot. det er KUN! tv,samt evt højttalere som jeg synes skal være sorte, men de må til gengæld osse være det !. resten SKAL! være sølv idag, sorte hifi anlæg og surround er da yt ! er det ikke *GG*.........

en anden væsentlig faktor er da osse, at med Dantax føler BÅDE! vægbeslag, samt fod med som standard, ingen dyre extra udgifter her. højtalerne der er med yder gasnke fint til de de skal, men matcher ikke helt det flotte panel design, så jeg har valgt at bare bruge den ene som center speaker, og så lade fjernsynet hænge for sig selv, dette kræver selvfølgelig kabel til lyd over i stereo anlæg, men det er en mindre detalje......Men rent faktisk er der osse FOD! med til højtalerne, så de kan placeres på en reol i nærhende, og se "flotte" prangende ud, med deres høje slim design.......

jeg har INTET! at sætte på Dantax V3, udover remote, den er lidt retnings følsom, der kunne dantax lære noget af de "store", men der er sikkert osse remotes der er lidt "drilske" alligevel der, selvom det har kostet mester kassen! .......

Venligst - Phille

Til top Vis Phille_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phille_DK

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

safte skrev:
Glemmer aldrig da jeg skulle bruge et billigt lille anlæg til soveværelset, og i en eller anden svamperus, kom jeg til at købe et Dantax anlæg    Cd skuffen kunne ikke åbnes, så slap jeg også for at høre, hvor dårligt det spillede...

Hahaha  Undskyld men jeg synes det lød så skægt, var flad af grin!

Men seriøst de mærker der, Dantax, Prosonic etc. man får hvad man betaler for!

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

Supermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Sendt: 10 November 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Hey Phille! Jeg siger tak for støtten  Har lige en yderligere en tilføjelse, 3 af mine kammerater har efterfølgende købt V3´eren (efter at være imponeret af kvaliteten) Og ja alle er glade og yderst tilfredse med deres køb

Til top Vis Supermann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supermann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes