Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma med hvilken tuner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hej gutter da jeg jo er begyndt at kigge lidt efter en plasma skærm vil jeg lige høre om det er rigtigt forstået at jeg skal ha en med digital tuner hvis jeg kun modtage jordbasseret antenne ?
Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Det skal jo oz lige nævnes at den selvfølgelig ska være klar til hd-tv det er derfor jeg er lidt usikker på om jeg kun ska gå efter en med digital tuner eller om der til den tid kommer et eller andet fixfaxeri så analog tunerer oz får et godt billede?
Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på om du køber et plasma TV eller en plasma skærm.

TV'et kommer med integreret tuner og med højtalere (oftest i hvert fald) og skærmen, ja... det er kun en skærm. Der skal du have fat i højtalere (surround el.lign.) og tuner (indstikskort, DVD-optager, VCR, Selector, osv...).

Det er jo hvad man prioriterer...
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Og angående HDTV, så kan du sagtens købe et SDTV der kan vise HDTV flottere end de fleste HDTV... Feks Panasonic's PWD8, skulle være exeptionelt godt til at vise HDTV, selvom det kun er et SDTV.

Men skriv lige om hvad dine krav er, og hvor mange penge du vil bruge på det?
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Mit budget ligger på 25-30 kilo og havde lidt tænkt mig at vente og se hvad pioneer dukker op med da jeg godt kab lide deres design og de sku lave nogle kanon skærme.Har ike de store krav til om det skal være med intigreret tuner eller ej andet end hvis det ikke er skal jeg da ha en ved siden af og højtalere.

Har oz haft kigget lidt på pana pv500 men blev lidt skræmt væk da den kun har analog tuner og så er designet heller ik lige mig.

Har nok også været lidt uheldig med hvor jeg har kigget på disse skærme da jeg ik tror de har været ordentligt indstillet og/eller kørt med en kvalitets kilde da jeg syntes billederne har været ret dårlige undtagen på en pioneer model i el-giganten på fields. Men går da ud fra at pv500 er god efter alt jeg har læst om den her.

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Analog eller Digital tuner har for så vidt intet at sige... Jeg vil vædde med, når HDTV rigtig kommer til Danmark, så skal man garanteret have en eller anden box alligevel.

Når du har så meget at gøre godt med, så ville jeg nok kigge på et PHD8, den helt ny HD skærm fra Panasonic... Den koster omkring 18.000 i Tyskland, mener jeg... Så skal du så også investere i noget lyd, hvis du ikke allerede har det, og noget tuner værk.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 11 August 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Og angående HDTV, så kan du sagtens købe et SDTV der kan vise HDTV flottere end de fleste HDTV... Feks Panasonic's PWD8, skulle være exeptionelt godt til at vise HDTV, selvom det kun er et SDTV.

....eeeeeh nu vil jeg nødig påstå at nogen lyver, men kan du stå inde for det du skriver?
For så vil jeg godt bede dig gå ned i en butik der viser f.eks. en Pioneer plasma med HD signal og bede dem vise det samme på en SD skærm.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:
Har oz haft kigget lidt på pana pv500 men blev lidt skræmt væk da den kun har analog tuner og så er designet heller ik lige mig.

Det skal du ikke lade dig skræmme af. De få der findes med digital tuner er kun til dem der har antenne på taget. Hvis du har kabel TV eller sat TV er det fint med en almindelig analog tuner. Du vil alligevel skulle have en set-top-box (selector til kabel eller satellit receiver til parabol) for at komme til at se HDTV.

MEN du skal sørge for at selve TVet er HD READY - og har muligheden for at kunne vise HDTV signalet i fuld opløsning (minimum 720 vandrette linier). Dem der kan det blærer sig helt vildt med det, så bare kig efter HD READY.

fisterolfert skrev:
Har nok også været lidt uheldig med hvor jeg har kigget på disse skærme da jeg ik tror de har været ordentligt indstillet og/eller kørt med en kvalitets kilde da jeg syntes billederne har været ret dårlige undtagen på en pioneer model i el-giganten på fields. Men går da ud fra at pv500 er god efter alt jeg har læst om den her.

Ak ja. Der er jo nok en grund til at tingene er billigere i elgiganten. Find en forhandler der ved noget om sagerne og kan give dig svar på alle dine spørgsmål og vise dig forskellen på alle de ting.

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun antenne på taget og regner heller ik med at få andet. Så får lige at få det skåret ud i pap skal jeg så kun kigge efter digital (når jeg jo nu kun har tag antenne) eller er det ik noget jeg skal bekymre mig om?

Det blir også en hd ready skærm jeg køber når tiden er inde:) ingen tvivl om det.

Nogen bud på hvor man kan se nogle af de gode skærme ordentligt sat op. gerne i kbh området?

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

aaah ok.

Så vil en digital DVB-T tuner give dig DR og TV2 i 'digital kvalitet' fra 2006, men det er stadig ikke High Definition.

Jeg tvivler på at der nogensinde vil komme HighDefiniton via almindelig antenne, så så er du nødt til at købe en satellit modtager løsning for at få HDTV.

sjovt nok er det som regel der hvor de ikke har så mange fjernsyn at de er sat ordenligt op. F.eks. Speakers corner eller KT radio ( selvom de kun et Pioneer og et Thomson TV). Nogen af Fonas butikker har en del TV og hvis du undgår myldretiden kan du måske godt overtale dem til at bytte lidt rundt på ledningerne så du kan se det samme signal på to forskellige TV.

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Ok tak for det

Men kan jeg ha ret i hvis jeg formoder at en skærm med analog tuner som jo så skal ha en eller anden omformer box fra digital signal til analogt vil se meget bedre ud end det tv signal man modtager idag. Da der vel vil være knap så mange ting der forrænger signalet fra boxen til tv`et som idag hvor dr/tv2 sender et signal ud der kan påvirkes af vejr osv. og hjem til ens antenne som sikkert har drejet sig lidt med tiden og så ned til tv`et

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvilke hd ready plasma skærme med digital tuner er gode fortiden hvis de ska ligge på ca. 25-28 k?

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

peterakastorm skrev:

....eeeeeh nu vil jeg nødig påstå at nogen lyver, men kan du stå inde for det du skriver?
For så vil jeg godt bede dig gå ned i en butik der viser f.eks. en Pioneer plasma med HD signal og bede dem vise det samme på en SD skærm.

Man får selvfølgelig hvad man betaler for, men feks på avsforums.com kører der i øjeblikket en tråd om PWD8 (bare US modellen), og de siger alle hårdnakket, at de til hver en tid vil tage PWD8, fremfor en et TV der har fået klasket en HD-Ready mærkat på, bare fordi det har den rette opløsning, osv...

Jeg oplever selv at alle folk de siger "Åhhh, husk nu at få et TV der står HD-ready, bare fordi det er nyt, osv, men fakta er - efter hvad jeg har læst - at feks PWD8 producerer et fantastisk godt billede (bedre end mange HD-Ready TV der er dyrere) simpelthen pga. scaleren der er indbygget er så god og skærmen i sig selv er så god. Men jeg fortælle kun hvad jeg har læst, og kan derfor ikke rigtig stå inde for det, men i løbet af en måned, har jeg forhåbentlig erhvervet mig et PWD7 (forgængeren for PWD8), og kan fortælle om det leverer en ordentlig kvalitet.

Ydermere er der mange folk på avforums.com (ikke avSforums.com), der anbefaler at købe PWD7 (fordi det er så billigt lige nu!!) og så en iScan scaler, der muligør visning af HD-kilder på PWD7 (det kan vist kun vise 720 og ikke 1080). Så vil man få underskønne billeder... som sagt er det noget jeg har læst, og ikke selv set, men det er hvad jeg har tænkt mig at gøre. Købe et PWD7, et BNC Component board, og noget surround lyd. Så når vi får ordentlige HDTV-kanaler i Danmark, vil jeg tilføje en iScan scaler, så jeg også kan se HDTV.

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 August 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

Nu er Panasonic's prof skærme, bla. PW7 jo ikke noget specielt set i forhold til deres plasma tv, det er samme teknologi, blot uden div tilslutningsmuligheder, tuner og højtalere, pakket ned i et lidt mere kompakt og diskret kabinet. TH-42PX7 er Panasonic's næstsidste generation plasma panel hvor PW8 er den nyeste som kommer fra TH42pv500 og TH42PA50, Jeg tror ikke det er muligt at få fat i en PW8 i Europa endnu.

DVB-T vil helt sikkert komme i HD, det er blot et spørgsmål om få år, DR er allerede i gang med at undersøge mulighederne.

Det er desværre sådan at det ikke er til at købe tv med digitale tunere for tiden, der er måske undtagelser, men det ser lidt sort ud. I UK findes der mange tv med både analog og digital tunere, så mon ikke vi i løbet af et par år ser samme udvikling her hjemme.

Mht. SD kontra HD opløsning, så plages jeg af synlige pixels fra et 37" SD plasma(lidt for groft billede) så jeg foretrækker HD skærme. Da jeg købte tv sammenlignede jeg et TH37PA50(SD) og et TH37PV500(HD), side om side med samme signal fra en HD boks. Der er noget bedre billede på PV500'eren men absolut ikke dårligt billede på SD skærmen PA50, Så ud og kig dig omkring ved en seriøs forhandler inden du bestemmer dig.

Mit råd må være, køb et tv som du synes har et godt billede, sikre dig at det har DVI eller HDMI indgang og vent så med at satse på digitalt tv til det rigtigt er oppe at køre. Til den tid vil de set-top bokse vi skal bruge også være til at betale.

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 12 August 2005 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
NriK skrev:

peterakastorm skrev:

....eeeeeh nu vil jeg nødig påstå at nogen lyver, men kan du stå inde for det du skriver? For så vil jeg godt bede dig gå ned i en butik der viser f.eks. en Pioneer plasma med HD signal og bede dem vise det samme på en SD skærm.

Man får selvfølgelig hvad man betaler for, men feks på avsforums.com kører der i øjeblikket en tråd om PWD8 (bare US modellen), og de siger alle hårdnakket, at de til hver en tid vil tage PWD8, fremfor en et TV der har fået klasket en HD-Ready mærkat på, bare fordi det har den rette opløsning, osv...

Jeg oplever selv at alle folk de siger "Åhhh, husk nu at få et TV der står HD-ready, bare fordi det er nyt, osv, men fakta er - efter hvad jeg har læst - at feks PWD8 producerer et fantastisk godt billede (bedre end mange HD-Ready TV der er dyrere) simpelthen pga. scaleren der er indbygget er så god og skærmen i sig selv er så god. Men jeg fortælle kun hvad jeg har læst, og kan derfor ikke rigtig stå inde for det, men i løbet af en måned, har jeg forhåbentlig erhvervet mig et PWD7 (forgængeren for PWD8), og kan fortælle om det leverer en ordentlig kvalitet.

Ydermere er der mange folk på avforums.com (ikke avSforums.com), der anbefaler at købe PWD7 (fordi det er så billigt lige nu!!) og så en iScan scaler, der muligør visning af HD-kilder på PWD7 (det kan vist kun vise 720 og ikke 1080). Så vil man få underskønne billeder... som sagt er det noget jeg har læst, og ikke selv set, men det er hvad jeg har tænkt mig at gøre. Købe et PWD7, et BNC Component board, og noget surround lyd. Så når vi får ordentlige HDTV-kanaler i Danmark, vil jeg tilføje en iScan scaler, så jeg også kan se HDTV.

Der er da en i tråden der mener at et SD signal på et SD display er bedre end et SD signal på et HD display. Der så også nogen der mener der ikke er den store forskel på HD og SD hvis man sidder lidt væk fra skærmen. Men at HD signal skulle være bedre på et SD display end på et HD display kan jeg ikke se der er nogen der påstår. (Eller også har vi ikke læst den samme tråd.)

Der er da heller ikke nogen på avforums.com der har set PWD8 endnu, så kan de da heller ikke påstå at den viser HD signaler bedre end et HD display med nogen troværdihed?

Edit: Jeg kan se du referer både til avforum.com og avforum.com. Jeg har kun læst den på avforums.com

Jeg har ikke selv set en HD plasma men på min projektor 1280x720 er der en meget stor forskel på HD og SD.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Vildet sige at pioneer heller ikke køre med digital tuner?

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:
Vildet sige at pioneer heller ikke køre med digital tuner?
Hvilke pioneer tænker du på?

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 12 August 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

prøv et fujitsu-siemens MYRICA p42-2

Det er HD ready og koster ca. 16k, det har analog tuner og DVI-D med HDMI.

Jeg har selv tænkt mig at købe dette tv.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Det er nok mest fde modellen i pioneer gerne den nye

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg tør ikke svare på om den kommende model har indbygget DVB-T tuner, men på nuværende modeller er det kun XDE serien som har. Tvivler faktisk lidt på der kommer digital tuner i de nye???

Prøv at søg efter data på en TH42PV500B, bare for at gøre forvirringen total

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes