Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: billedekabel hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sceefreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej kloge hoveder :)

Jeg har idag modtaget min første projektor (en af publikumsfavoritterne: Panasonic AE700E), hvilket jo er super fedt

Det medfølgende composite video kabel, der fulgte med er kun nødløsningen indtil jeg finder et ordenligt/andet kabel.  

Mit surroundsystem (pioneer model et-eller-andet) har dog nogle begrænsninger, idet der kun er mulighed for composite video og scart stik.

Spørgsmålet lyder - som i nok kan regne ud - hvad der er den bedste løsning!?

Jeg har opsnuset mig til, at det er muligt at købe et High-Quality S-Video til Scart Kabel / High-Quality Scart til S-Video Kabel (hvad er forskellen?)

Forslag/links/brugeranmeldelser/gode råd osv. ville være meget behjælpeligt  

Pt. kører jeg uden lærred (dvs. hvid væg), da jeg lige vil vente og se om Screen Innovations Mirage lærred bliver en økonomisk ruin, eller om man får råd til sådan en størrelse...

Til top Vis sceefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sceefreak

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Sig til hvis du skal ha' hjælp til at lave nogle kabler selv. Er du lidt god med loddekolben er der jo lidt gysser at spare.

Hvilken signalkilde skal billedet komme fra, og er det nødvendigt at køre gennem forstærkeren ?

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

sceefreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 August 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

MortenSchmidt skrev:

Sig til hvis du skal ha' hjælp til at lave nogle kabler selv. Er du lidt god med loddekolben er der jo lidt gysser at spare.

Hvilken signalkilde skal billedet komme fra, og er det nødvendigt at køre gennem forstærkeren ?

Udgangen for composite er Video Out og Av Connection (ved ikke om scart hedder noget andet...)

Det er en samlet receiver/afspiller, så kablet skal bare fra anlægget til projektoren:  

Mht. loddekolben, foretrækker jeg at smide en eller to ekstra hundredelapper i kablet, i stedet for at benytte mine ti tommelfingre

Til top Vis sceefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sceefreak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes