Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 14:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma/lcd tv til computer. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skovmose
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej jeg står og skal have et plasma tv 42" eller 37" lcd så ville lige høre om der er nogen der kan anbefale nogle vil bestille en fra tyskland så det vill også være fint med et lille link. Skal bruge skærmen til computer og dvd. pris omkring 14-15 stykker.

ps. Kan det lade sig gøre og få en skærm der er værd og spille på til de penge..

Håber nogen kan hjælpe mig Mvh. D.Skovmose

Til top Vis Skovmose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skovmose

flemmingkirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Køb LCD det er fremtiden..... PLASMA dør.

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 16 August 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

ja det kan være at lcd vil vinde i fremtiden - men pt. ser billedet på et plasma tv væsentligt bedre ud, jeg ville købe et plasma.
Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

flemmingkirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Det er jeg ikke enig i, men smag og behag er som bekendt, forskellig.

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 August 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Der er en meget god grund til Plasma ikke er død endnu...
Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være plasma laver nogle bedre farver og sort nuancer, men LCD skærme har ofte en langt højere opløsning, væsentlig længere levetid (og ved foringelse kræves kun udskiftning af backlight), for ikke at snakke om langt lavere strømforbrug...

Men Skovmose, du skal ikke regne med at opnå samme opløsnings muligheder på en så stor skærm, som på en lille pc monitor! hvadenten det er plasma eller lcd... dermed underforstået at pixel størrelsen på de store skærme er væsentlig større end på pc skærme!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Det med levetiden er vist efterhånden manet i jorden. 60.000 timer = 8 timer om dagen i 20 år før et moderne plasma er nede på halv lysstyrke.

Mht. opløsningen, så er det individuelt. Fair nok hvis du har meget gode øjne og skal side tæt på din skærm. Men prøv at tænk over hvor meget opløsning du egentlig er i stand til at se på den afstand du skal side. Jeg har for at teste det prøvet at betragte min 19" crt på 2 meter afstand, idet Jeg tænker det svarer nok sådan ca. til at se en 42" på 4 meter. Jeg har valgt en 852x480 42" plasma. Synes simpelthen Jeg skal ha' en større skærm for at have glæde af mere opløsning.

Til sidst, undervurder ikke sort-niveau, det er efter min mening nøglen til god billedkvalitet.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 16 August 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Du kan i dag få en HD ready 42" plasmaskærm med en opløsning på 1024x768, det skulle være helt ok til HTPC brug. De kan fås helt ned til ca. 16k
Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ja, Jeg ser sådan på det at en 1024x768 42" plasma koster 50% mere end en 852x480 42" Plasma. Men for 50% mere igen ville man kunne få en 50" (som er 1366x768), og det ville give langt større forbedring af oplevelsen.

Skovmose
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Tak tak for alle svarene men er der ikke nogen der kan komme med et link ´til en tysk butik der sender til danmark.. og vil også gerne have lidt hjælp til hvad for en det skal være mærke er underordnet forlanger bare rigtig go billed for 14-15k...

Mvh. D Skovmose..

Til top Vis Skovmose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skovmose

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg gentager - find ud af hvad dine krav til opløsning er. Sidder du meget tæt på skærmen kan det da godt være du synes LCD eller en Plasma med 1024x768 er fedt.

Du skriver det skal være "TV til computer". Skal den ha' tuner eller kan du leve uden ? 

42" Panasonic 42PV500 er fin med TV tuner VGA+DVI indgang og det hele, men koster lidt mere. 1024x768 opløsning. Vær opmærksom på at det ikke passer så optimalt til en computer da det er en 4:3 opløsning på et 16:9 display, pixels er rektangulære og skal skaleres i skærmen hvis du vil beholde korrekt aspekt ratio i windows.

42PA50 har også tuner men kun component indgang, så der skal du lige ha' et andet grafikkort til ca. 500 til 1000 DKR. Det er der så tilgengæld også råd til for den bliver lidt billigere, omkring 12.500 med efterkrav. 848x480 opløsning.

Jeg er endt med et 42PWD7 som er uden Tuner, med VGA-indgang og endnu billigere - og pænere efter min mening. Bliver leveret i morgen tidlig. De tog 150 Euro for forsendelse pr. efterkrav, noget mere end de andre shops, men de var de eneste der havde skærmen så billigt. 848x480.

Nå, men det er smart at handle pr. efterkrav, det har de fleste herinde vist gjordt. Prøv at søge efter "Efterkrav", Jeg havde en tråd for nylig hvor de 3 til 5 butikker der sender pr. efterkrav er listet op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes