| Forfatter |
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvordan Panasonics PV500 håndterer 50Hz og 60Hz via HDMI? Jeg kan huske at projektorer på et tidspunkt havde problemer med det, at de feks konverterer fra 50hz til 60hz når de modtog via DVI. Det får jo selvfølgelig billedet til at hakke.
Jeg regner med at upkonverte til 720p via min Denon 3910 og smide det ud via HDMI. Dette skal naturligvis bare fungere på både NTSC og PAL film, uden hakkeri.
Hvordan er det så med VGA fra en PC?
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu har jeg efterhånden søgt svar på dette et stykke tid, og har fundet frem til følgende:
Når er skærm er HD-Ready, betyder det at den kan acceptere både 720p 50Hz og 60Hz. Det betyder dog ikke, at panelet ikke internt konverterer fra feks 50Hz til 60Hz. Og det er altså ikke så fedt. Det kommer altså til at hakke.
Efter at have stillet spørgsmålet på avforums.com, har jeg fået dette svar:
gizlaroc skrev:
|
No, the PV500 is one of only a few screens that will accept 50Hz and display 50Hz, there is no nasty internal conversion going on.
The Panasonic panels can accept 24, 25, 48, 50, 60, 72, and 75, and I think the Pioneer MXE1 is the same.
Most plasmas convert back to 60Hz or some to 72Hz!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et stort plus i Panasonics favør
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
The Panasonic panels can accept 24, 25, 48, 50, 60, 72, and 75, and I think the Pioneer MXE1 is the same. |
|
|
KEWL!! Det betyder også at med en Iscan HD+ i r..en af den, så kan man se NTSC film uden 2-3 hakkeri. DET styrer!
tranum1 skrev:
| Most plasmas convert back to 60Hz or some to 72Hz! |
|
|
Nemlig, og det ser mildt sagt forfærdeligt ud. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto,
Gælder det kun for Iscan HD+ eller er der andre scalere (i dvd'er osv.) der kan gøre det samme?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Gælder det kun for Iscan HD+ eller er der andre scalere (i dvd'er osv.) der kan gøre det samme? |
|
|
Hvis de kan gøre det samme gælder det selvsagt også for dem... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
|
Ja nu har jeg efterhånden søgt svar på dette et stykke tid, og har fundet frem til følgende:
Når er skærm er HD-Ready, betyder det at den kan acceptere både 720p 50Hz og 60Hz. Det betyder dog ikke, at panelet ikke internt konverterer fra feks 50Hz til 60Hz. Og det er altså ikke så fedt. Det kommer altså til at hakke.
Efter at have stillet spørgsmålet på avforums.com, har jeg fået dette svar:
gizlaroc skrev:
|
No, the PV500 is one of only a few screens that will accept 50Hz and display 50Hz, there is no nasty internal conversion going on.
The Panasonic panels can accept 24, 25, 48, 50, 60, 72, and 75, and I think the Pioneer MXE1 is the same.
Most plasmas convert back to 60Hz or some to 72Hz!
|
|
|
|
|
|
Men ville det ikke være bedst hvis man kunne "føde" skærmen med dens native opløsning, dvs. 1024x768? Og kan dette stadigvæk gøres i 50hz?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Men ville det ikke være bedst hvis man kunne "føde" skærmen med dens native opløsning, dvs. 1024x768? Og kan dette stadigvæk gøres i 50hz? |
|
|
Nu har jeg ikke den store "hands-on" erfaring med PV-500 (endnu), så det kan jeg ikke svare dig på - men jeg kan sige så meget at hvis valget står mellem at vise frameraten korrekt og 1:1 mapping, så vil jeg til hver en tid prioritere frameraten først. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| Men ville det ikke være bedst hvis man kunne "føde" skærmen med dens native opløsning, dvs. 1024x768? Og kan dette stadigvæk gøres i 50hz? |
|
|
Nu har jeg ikke den store "hands-on" erfaring med PV-500 (endnu), så det kan jeg ikke svare dig på - men jeg kan sige så meget at hvis valget står mellem at vise frameraten korrekt og 1:1 mapping, så vil jeg til hver en tid prioritere frameraten først.
|
|
|
Tak for dit svar Otto. Jeg er stadigvæk noget "ny" mht. HDTV og fladskærme/projektorer, men så er det jo rart med nogle kompetente svar 
Er det i dine øjne værd at investere i en scaler til 10.000,- til brug på en typisk 42" plasma skærm? Kort sagt; er forbedringen af billedkvaliteten det værd?
Venlig hilsen
Den snarlige ejer af en plasma skærm (enten PV500 eller Pioneers kommende).
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|