| Forfatter |
|
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte et pan th4250pa i mandags, fra tyskland pr. efterkrav, og det var der jo ingen problemer i...
Så her i går (fredag) der stod der sku en stor kasse midt ude i gårdspladsen! Det var åbentbart fragtmanden der lige havde smidt mit plasma af! Han har ikke fået nogen underskrift på at jeg har modtaget det eller for den sags skyld nogen penge! jeg havde ellers hævet euro, da jeg skulle afregne med fragtmanden kontant. Men som sagt har han ikke fået hverken det ene eller det andet.. Så gad vide hvad der nu sker....? Måske jeg har fået mig et gratis Plasma
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marc skrev:
Jeg bestilte et pan th4250pa i mandags, fra tyskland pr. efterkrav, og det var der jo ingen problemer i...
Så her i går (fredag) der stod der sku en stor kasse midt ude i gårdspladsen! Det var åbentbart fragtmanden der lige havde smidt mit plasma af! Han har ikke fået nogen underskrift på at jeg har modtaget det eller for den sags skyld nogen penge! jeg havde ellers hævet euro, da jeg skulle afregne med fragtmanden kontant. Men som sagt har han ikke fået hverken det ene eller det andet.. Så gad vide hvad der nu sker....? Måske jeg har fået mig et gratis Plasma |
|
|
Ja har du , men du slipper ikke for at betale .
Har du kvit på du har betalt ?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej jensen han har jo ikke betalt,har sikkert været nede i banken for at hente euro(hvis fragtmanden kræver euro)som fragtmanden skulle have men tror nu ikke at du slipper med at betale marc  fik selv en pakke fra hong kong for 3 uger siden der gad fragtmanden heller ikke se nogen underskrift,pakken blev bare losset af
|
| Til top |
|
| |
Marc Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep, jeg har fået en kvitt, den fik jeg med posten samme dag, lyder det ikke lidt mærkeligt?og der er også eurogaranti bevis med i kassen. Jeg betaler da selvfølgelig også for det, hvis de kontakter mig... Men syntes sku det er lidt underligt at de bare lod det stå. Hvis jeg ikke var en ærlig person, kunne jeg jo bare påstå at jeg aldrig havde modtaget noget plasma. Men nu hvor de har overholdt deres aftale, overholder jeg selvfølgelig også min...
|
| Til top |
|
| |
Marc Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, men hvordan betalte du så for pakken? Den havde du betalt for inden du fik den ik. Så er der nemlig ingen problemer, men når man skal betale, så er det sku en anden sag
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
ej jensen han har jo ikke betalt,har sikkert været nede i banken for at hente euro(hvis fragtmanden kræver euro)som fragtmanden skulle have men tror nu ikke at du slipper med at betale marc fik selv en pakke fra hong kong for 3 uger siden der gad fragtmanden heller ikke se nogen underskrift,pakken blev bare losset af |
|
|
det ved jeg god kan jeg læse .
Det jeg mener når de kontakter ham vil de se kvit på han har betalt har han ikke det så skal han betale .
|
| Til top |
|
| |
Marc Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var jo bare ikke de oplysninger jeg fik af det firma jeg havde købt det ved... Hvad ville der så havde sket , hvis der havde været nogen inde og nuppet det, skulle jeg så have erstattet det... nope! Har haft en 1 års jura, og det er noget med culpa/hløj kan ikke helt huske det... Men det er fragtmanden der hæfter indtil jeg har skrevet under, ellers skal han tage det med igen!
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i ikke har skrevet under på at i har modtaget pakken kan i heller ikke blive opkrævet nogen penge. Der findes ingen beviser for at i/du har modtaget din vare.
Ligeledes står det i købeloven at hvis en vare bliver leveret i garage på gårdsplads eller lign. og er beskadiget så er det sælgers problem.
Det kunne jo tænkes at en anden var kommet forbi og havde tænkt "det står sgu et plasma det tager jeg" så ville du jo aldrig vide at du havde fået leveret noget og sandsynligvis ikke være glad for at skulle betale. Mit bud er at det er fragtmanden der kommer til at hænge på den hvis du ikke vil betale, og så er det jo op til din egen samvittighed.
Så længe du ikke har kvitteret for modtagelsen (særligt når det bare er blevet stillet i gården, der kan fragtmanden jo ikke engang med ærlighed i stemmen sige at han har leveret det til dig) har du juridisk set ikke modtaget det.
Men igen du har jo faktisk fået det og hvis du nægter at betale er det sandsynligt at den forretning du har købt fra er færdige med at sende pr. efterkrav og det går jo ud over andre kunder.
Mvh. Holmbye
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen han skriver jo at han bestilte pr efterkrav og marc jo jeg havde forudbetalt,men du må jo bare vente og se tiden an
|
| Til top |
|
| |
Marc Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved godt at jeg faktisk kan nægte at betale, men eftersom jeg har oprettet denne tråd herinde, er det jo nok lidt for sent nu Men jeg må jo bare vente og se... Men ja det er fragtmanden der står med et problem, og ikke sælgeren-butikken. Det er fragtmanden der skal erstatte tvét ...
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt rigtigt at problemet ligger hos fragtmanden. Jeg arbejder selv for Post Danmark som pakke post og ham fragtmanden har kvajet sig bigtime sådan som at det er beskrevet her.
Du bliver sikkert kontaktet af dem men i princippet kunne du, som at du selv siger, spille dum og sige at du ikke har modtaget en skid.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Det er helt rigtigt at problemet ligger hos fragtmanden. Jeg arbejder selv for Post Danmark som pakke post og ham fragtmanden har kvajet sig bigtime sådan som at det er beskrevet her.
ja, men fakta er altså at kunden har modtaget varen, men ikke betalt for den.
Du bliver sikkert kontaktet af dem men i princippet kunne du, som at du selv siger, spille dum og sige at du ikke har modtaget en skid.
ja, men det er altså strafbart. du HAR modtaget noget du ikke har betalt for.
det hedder tyveri.
sorry at skulle være lysslukker.
men du kan jo satse på de ikke finder ud af det
jeg ville vente med at gøre noget, til de har kontakte dig. du kan jo være heldig  |
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
det hedder tyveri.
|
|
|
Nej, det hedder misligeholdelse af købers forpligtigelse! __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan som nævnt blive fragtmandens problem i sidste ende, hvis du ikke vil anerkende at du har modtaget varen. Spørgsmålet er så bare om din samvittighed kan leve med det....
Hvad nu hvis fragtmanden mister sit arbejde eller lign. på denne sag? Godt nok har han lavet en fejl, men han var ikke på nogen måde i ond tro eller ude på at 'berige sig på andres bekostning'.
Tænk på alle de gange vi brokker os over PestDK m.fl. fordi de ikke altid behandler vores varer ordentligt eller af og til ligefrem låner/stjæler dem... Vi brokker os vel i den tro, at vi ikke selv ville gøre det samme, ikke sandt?
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis fragtmanden stiller tv´et og kører igen - og der kommer nogle og stjæler tv´et - INDEN køber kommer hjem, hvem er det så der står med problemet ?
ALDRIG nogen tvivl, det er fragtmanden - vil han ikke ha noget med det at gøre, så er det sælger.
Fragtmandens idiotarbejde gør at man i tilfældet ikke engang ville kunne melde det stjålet.
Køber er helt uden skyld - betaler køber ikke, er det kun et spørgsmål om moral, intet andet, man kan ALDRIG komme til at hænge på noget der ikke er en eller anden form for (modtage)kvittering på.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Hvis fragtmanden stiller tv´et og kører igen - og der kommer nogle og stjæler tv´et - INDEN køber kommer hjem, hvem er det så der står med problemet ? |
|
|
Fragtmanden - både juridisk og 'moralsk', eftersom varen ikke tilhører køber før køber har kvitteret og betalt for varen.
Citér:
| Fragtmandens idiotarbejde gør at man i tilfældet ikke engang ville kunne melde det stjålet. |
|
|
Det skal man heller ikke, eftersom varen endnu ikke tilhører én, da man ikke har haft mulighed for at kvittere og betale for varen. Er den blevet stjålet uden éns vidende (da man ikke ved at fragtmanden har afleveret det på adressen uden kvittering), hvordan kan man så melde det stjålet? Man venter og gør så sælger opmærksom på at man ikke har modtaget varen. Sælger gør så sagen op med fragtmanden.
Citér:
| Køber er helt uden skyld - betaler køber ikke, er det kun et spørgsmål om moral, intet andet, man kan ALDRIG komme til at hænge på noget der ikke er en eller anden form for (modtage)kvittering på. |
|
|
Uden skyld i fragtmandens fejl - ja. Uden skyldig i tyveri - nej. Så er det jo så forskelligt hvor meget vi hver især vægter begrebet 'moral'. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
3DX skrev:
|
det hedder tyveri.
|
|
|
Nej, det hedder misligeholdelse af købers forpligtigelse!
|
|
|

__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
skruerselv skrev:
|
Hvis fragtmanden stiller tv´et og kører igen - og der kommer nogle og stjæler tv´et - INDEN køber kommer hjem, hvem er det så der står med problemet ? |
|
|
Fragtmanden - både juridisk og 'moralsk', eftersom varen ikke tilhører køber før køber har kvitteret og betalt for varen.
Citér:
| Fragtmandens idiotarbejde gør at man i tilfældet ikke engang ville kunne melde det stjålet. |
|
|
Det skal man heller ikke, eftersom varen endnu ikke tilhører én, da man ikke har haft mulighed for at kvittere og betale for varen. Er den blevet stjålet uden éns vidende (da man ikke ved at fragtmanden har afleveret det på adressen uden kvittering), hvordan kan man så melde det stjålet? Man venter og gør så sælger opmærksom på at man ikke har modtaget varen. Sælger gør så sagen op med fragtmanden.
Citér:
| Køber er helt uden skyld - betaler køber ikke, er det kun et spørgsmål om moral, intet andet, man kan ALDRIG komme til at hænge på noget der ikke er en eller anden form for (modtage)kvittering på. |
|
|
Uden skyld i fragtmandens fejl - ja. Uden skyldig i tyveri - nej. Så er det jo så forskelligt hvor meget vi hver især vægter begrebet 'moral'.
|
|
|
HERR. AGENT ! Istedet for at bruge tid på at rette andre, så kom med noget der kan bruges - kom med din mening til HISTORIEN.
Nu kender jeg en der har prøvet lign. - dog ikke med et fjernsyn - så jeg kender udfaldet - og slutning på sådan en historie.
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte tidligere på året nye hvidevarer fra et firma i Århus. Jeg betalte med dankort. Fik så en opringning om at der desværre var lidt ventetid på den keramiske kogeplade desværre. Jeg fik så alle mine varer incl. kogepladen som der var ventetid på. En uge efter kom der så en restordre, nemlig den keramiske kogeplade. Så nu havde jeg 2. Tilmed til en pris af 7000kr,- pr stk.
Jeg skrev dog en mail til firmaet, hvor jeg takkede for den lille gave, men jeg formodede de gerne ville have den igen. Så fik jeg en mail hvor der stod at de ville sende en mand ud efter den. Ikke noget med tak eller et par flasker rødvin. Nå men skidt, en god samvittighed er i min bog 100 gange bedre end en dårlig
Min pointe er at hvis du har fået en vare, så betal for den. Jeg ved godt at der er nogle der tænker: går den, så går den. Men det er altså det samme som tyveri, uanset hvordan man gradbøjer det.
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|