| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke særligt godt orienteret, men var det ikke forventet hele vejen igennem, at plasma var en stop-gap teknologi indtil LCD teknologien blev modnet, teknologisk og kommercielt.
Eller..? 
Så kunne man fristes til at stille spørgsmålet, hvad er det næste der er i pipelinen efter LCD? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
OLED måske???
Bare et forsigtigt forslag. Er stadig på udviklingsstadiet, men...
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant artikel.
Lars
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja har stadig mit sony 100hz 32" widescreen også næste år men man begynder så småt at gøre sig sine overvejelser ang køb af plasma,syntes allerede nu det er rimeligt billigt
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mig bliver det nok LCD, plasma bruger for meget strøm til at en nærigpind af mit kaliber vil kunne ta sig råd til at se stort mere end nyhederne andenvær aften 
Men sjovt nok har selv de billige plasma apparatene rundt 10.000kr blevet meget bedre det sidste året __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
brandborg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
for mig bliver det nok LCD, plasma bruger for meget strøm til at en nærigpind af mit kaliber vil kunne ta sig råd til at se stort mere end nyhederne andenvær aften 
|
|
|
Hmm... Nu er jeg ikke 100% sikker men mener at have læst i andre indlæg at Plasma kun på papiret bruger mere end LCD... LCD bruger en konstant mængde strøm da det jo er to lysrør der skal køre konstant når tv'et er tændt, hvorimod plasma kun bruger den fulde mængde strøm som de er opgivet til når det viser et HELT hvidt billeder og alle plasma cellerne bliver fuldt oplyst...
Størstedelen af de film og programmer jeg personligt ser er mere mørke end lyse, derfor foretrækker jeg stadig plasma ;)
P.S.
Jeg kan ikke få linket til NY Times til at virke? Er artiklen taget ned igen? __________________ brandborg
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DavidH Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket virker da vist ikkke.
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet interessant aspekt er også den sprint som projektorene er i gang med. Der er nogle modeller derunder som tomme for tomme smadre hvad hvad langt de fleste fladskærmene kan levere af billede i forhold til prisen.
Jeg gad nok vide om fladskærmsmarkedet overhovedet ligger mærke til projektorene eller om det vanvittige prisfald man har set på mainstream projektoren udelukkende er et udfald af at presset kun går den anden vej.
Det er fandme fedt at se noget god konkurrence på TV efter alle de år med CRT.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Et andet interessant aspekt er også den sprint som projektorene er i gang med. Der er nogle modeller derunder som tomme for tomme smadre hvad hvad langt de fleste fladskærmene kan levere af billede i forhold til prisen. |
|
|
Helt enig, men det er rent praktisk to forskellige verdener, og derfor for mange ikke alternativer til hinanden (endnu?)
Fenris skrev:
| Jeg gad nok vide om fladskærmsmarkedet overhovedet ligger mærke til projektorene eller om det vanvittige prisfald man har set på mainstream projektoren udelukkende er et udfald af at presset kun går den anden vej. |
|
|
Jeg vil påstå at de forskellige teknologier og producenter inden for fladskærme har rigeligt at gøre med at konkurrere med hinanden, til at bekymre sig om projektorer. Det afspejles også af at mens udviklingen inden for projektorer går mod mere og mere "rigtig" billedkvalitet (rigtig farvetemperatur/balance f.eks.), så fortsætter TV-producenterne indtil videre i samme rille som på CRT, med hysteriskt høj kontrast, sygeligt høj farvetemperatur og groteskt overdreven brug af sharpness, DNR, dynamisk kontrast og andre "ballademagere". Og i guder hvor er der dog mange tv derude der ikke opfylder et så basat behov som at gengive et 50 Hz tv-signal korrekt. Og så er der folk derude der forsøger at overbevise os om at vi bare skal "vænne os til at opfatte billedkvalitet på en anden måde"? Jeg græmmes... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
fisterolfert Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey otto nu har jeg læst en del af dine indlæg og det lyder som om du ved hvad du snakker on så vil lige høre pm et godt råd selovom det ik lige helt er omkring men håber det går alligevel. Har i et stykke tid holdt øje med plasma markedet da jeg godt vil ha mig sån en skræm, den skal være hd-ready og har kigget på pana pv500 og pioneer men er blevet lidt skræmt af det her burnin indlæg der var for en uges tid siden her på sitet hvor det lød som logo`er ure osv. meget hurtigt brændte sig fast. Har du noget at sige til dette eller et godt råd om en skærm der er kanon til under 30 k gerne?
Hvordan følger philips med på plasma markedet?
|
| Til top |
|
| |