| Sendt: 29 August 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rane skrev:
Hej Otto,
tak for det hurtige svar. Er godt klar over at jo bedre/mere fremtidssikkert tv jo dyrere bliver det. Men grænsen går jo også et sted, ellers kan man jo blive ved :)
Men vil det sige at hvis programudbyderen "låser" HD-udsendelserne...så er det umuligt for TV-ejere uden HDMI at se programmet? Tror du man slet ikke ville kunne se programmet..end ikke bare i "dårligere" kvalitet? |
|
|
Nej, det vil være umuligt at se det i HD-opløsning, men man vil stadig kunne se programmet i standard opløsning. Men så går pointen med at have et tv med HD-opløsning bare lidt af det...
rane skrev:
Har snakket med et par stykker som har mere forstand på LCD tvs end jeg har - og de mener ikke man "mister" meget hvis man køber uden HDMI på nuværende tidspunkt. De mener at inden alt det med HDTV kommer, er nye, bedre og billigere LCD tv på markedet og man kan så udskifte hvis man har lyst.
|
|
|
Det er slet ikke usandsynligt, det afhænger af hvornår man forventer at HDTV for alvor går i luften, og hvor meget man går op i at være med på de første kanaler. Canal Digital går som bekendt snart i gang, HD-DVD/Blu-ray ser ud til at gå i luften i løbet af næste år, og med al den røre der er om HDTV også blandt "almindelige mennesker", så tror jeg på at udviklingen vil eksplodere inden for kort tid. Jeg tror på at 2006 bliver året hvor menigmand får øjnene op for HD, og begynder at drømme - og i løbet af 2007 vil der være et udbud stort nok til at det kan betale sig at gå efter det. Med andre ord, hvis man vil have sit tv mere end to år - og det vil de fleste der investere 10k+ vel? - så bør man være opmærksom på HDTV når man investerer (ikke dermed sagt at det er dumt at købe et tv uden HD-opløsning og HDMI, man skal bare være klar over hvad man gør).
Kort sagt: Hvis man ikke vil investere hvad det koster i et tv der er HD-ready nu, så synes jeg faktisk man skal købe et 32 PW 9520 CRT-tv i stedet, og så smide det i havnen når HD er udbredt nok til at det er sjovt at opgradere. Hvorfor leve med et tv der er decideret ringe til standard-tv de næste to år, hvis det ikke er for at kunne se frem mod lyset for enden af tunnelen, nemlig muligheden for HD? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|