Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ophæng / billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa har lige fået mig en Projector  En BenQ PE5120 Rigtig fin projector til prisen er fuldt tilfreds.

Men! Jeg skal have et loft ophæng til den... Men de er jo så dyre? Vil ik give over 500kr. for et ophæng.  Og det er jo ikke mange penge for sådan et.

Så jeg tænkte kan jeg ikke selv lave et? Ved bare ik hvordan. Det skal kunne vippes og drejes. Så det er jo svært. Så kan ik give mig nogle idér?

Og en anden ting.. Jeg har projectoren på en hylde cirka 1.5m over jorden. Den står der bare midlertidig.. Men den viser billedet helt oppe i loftet? Men vis jeg sætter den på gulvet så står det perfekt på. Kan man rette billede så det kommer længere ned?

Mvh Jesper Knudsen
Til top Vis jkk1989's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkk1989 Besøg jkk1989's Websted

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

mht. beslaget bliver det svært at lave et som kan drejes _begge_ retninger. Der er det mærke der heder sms, som dog vistnok ligger på ca 600 kr. 

Mht. "projicerings-vinklen" så er den beregnet til at stå på gulvet, så det man kalder offset er på ~38 cm (billedet vil, uden keystone, når det er perfekt rektangulært være 38 cm højere end linsen.)

Den eneste måde at rette det på er vha. keystone som smadrer billedet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes