Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Viasat Guld + Digital Parabol? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 September 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hey

Er lige flyttet i ny lejlighed/byhus hvor vi skal have fundet ud af om vi skal have stofa net eller benytte os af det tilbud som Viasat kører lige pt. med Viasat Guld og digital receiver (Thomson DSI-4200, der ser ud til at være ok god) til 199kr/md - ialt 3068kr det første år.

Jeg ved dog ikke hvad det koster at have alm. stofa TV - kan ikke finde noget på deres skod hjemmeside Men har hørt noget med ca. 150kr/md. Og da jeg jo efterhånden har hørt om det dårlige signal som stofa tv sender tænkte jeg om ikke det ville være meget smart at snuppe sådan en pakke fra viasat og så få et digital signal til det nyindkøbte Samsung LE-32R51b.

Hva ville i vælge - gerne fordele/ulemper og egne erfaringer

Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 01 September 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

For det 1. Er du sikker på at der ikke er tvungen kabel TV. Både på mine gamle bopæl og nuværende, må jeg gerne have opsat parabol, men skal så lige samtidig betale til fællesanlægget

2. Du skal gøre op med dig selv hvilke typer programmer du ønsker at se, og om Stofa dækker disse, for jeg er næsten 100 % sikker på at Stofa vil være billigst (havde det selv i Næstved, men kan dog ikke lige huske prisen).

3. En 3. mulighed kan også være Canal Digital.

Forklaring på hvorfor Stofa ikke har priser på deres hjemmeside forklare de således:

"vorfor kan jeg ikke se, hvad de forskellige programpakker koster?
Fordi det er den enkelte antenne- eller boligforening, der bestemmer priserne på deres anlæg. Derfor har vi ikke deres priser på vores hjemmeside."

Mie egen erfaring med Stofa er ikke gode, men retfærdigvis skal det siges at det ligger ca. 4 år tilbage.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

tvivler stærkt på at vi har tvunget stofa her - men skal jeg da lige have undersøgt!

Vil have Viasat da jeg ska bruge 3+ til On-side og konen ska også følge lidt med i Robinson

Gotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Sendt: 02 September 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Som mufcdk1974 skriver, så kommer det helt an på hvilke programmer du vil se.

Hvis du vil se f.eks. Zulu, Charlie, Tv Danmark, Discovery, Voice TV osv, så skal du ha Canal Digital family (1. år koster 3067 kr. incl leje af parabol - herefter koster det 3674 kr. pr år)

Hvis du vil se f.eks. TV3, 3+, Viasat Sport osv, så skal du ha Viasat gold (1. år koster 3067 kr. incl køb af parabol - herefter koster det 4267 kr. pr år)

Hvis du ønsker både Canal Digital og Viasat, så SKAL du ha 2 modtagere stående, da de ikke vil ha at brugerne benytter deres modtager til konkurrentens programmer (I grove træk).

Hvis du vil se TV2, så skal du vælge kabeltv (eller stueantenne) da de ikke sender via parabol.

Oven i de priser skal du også betale licens  (2090 kr. for år 2006)

Canal Digital + Viasat + Licens koster 685 kr pr måned i det første år. Herefter er prisen 835 kr. pr måned for at se tv.

Hvis en kabeltv pakke koster 150 kr. pr måned, så bliver prisen incl. licens 324 kr. pr måned.

Konklution:

Parabol er væsentlig dyrere end kabeltv, men du får også flere fordele. F.eks. flere kanaler (jeg har selv over 2000 kanaler), bedre billedekvalitet, forskellige digitale tjenester, osv.......

God fornøjelse

Til top Vis Gotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gotty

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun ønsker at se TV3 og 3+ er guld pakken alt for dyr, der kan du nøjes med den mindste pakke, eller Stofa som med garanti har begge kanaler.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 September 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Gotty skrev:

Hvis du ønsker både Canal Digital og Viasat, så SKAL du ha 2 modtagere stående, da de ikke vil ha at brugerne benytter deres modtager til konkurrentens programmer (I grove træk).

hmm - det er ikke korrekt, jeg har kun en modtager med dobbelt kortlæser, og der kan man godt tage begge, det kræver dog en pcmia tingest til slot 2 for at kunne indsætte canal digital kortet. Men det er 1000 kr. man betaler i depositum for den.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

En Strong 8700 kan også bruge begge, men ikke Canal Digitals interaktive tjenester.

Gotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Sendt: 02 September 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

hmm - det er ikke korrekt, jeg har kun en modtager med dobbelt kortlæser, og der kan man godt tage begge, det kræver dog en pcmia tingest til slot 2 for at kunne indsætte canal digital kortet. Men det er 1000 kr. man betaler i depositum for den.

Ja, men for nye abbonenter kræver de at man har en godkendt Canal Digital Satbox - Altså ingen CA-modul løsning. Tidligere kørte de med 2 slags kort (1 til CI og 1 til CA), så jeg ved ikke om det i dag er muligt at bruge kortet i begge typer kortlæsere.

Os gamle kunder kan stadig bruge CA-modulerne

Jeg har også hørt at CD vil starte med parring af kort/modtagere (Kortet dur kun i den satbox som det er købt sammen med). Det er det samme Viasat gør.

BTW. så er der vist ikke nogen af Viasats satboxe til 0 kr der har plads til CA moduler. Du skal derfor ud og invisterer i en anden Viasat-godkendt satbox til 2-3000 kr. Men det gør nok heller ikke noget, for deres 0 kr satbox er en skodmodtager.

Til top Vis Gotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gotty

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

hehe rolig gutter. Jeg skal bare have tv3 og 3+. Overvejer Viasat da jeg syns de gamles tv kanaler i sommerhuset står MEGET skarpere end alm. stofa signal og det er via Viasat parabol de har.

Jeg har ikke behov eller penge til at skulle have både CD og Viasat og alt muligt

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jamen så er der slet ingen grund til at købe Guld pakken

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 September 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Stofapakken koster vist nærmere de200 kr/måned. Og jeg har ikke set et rigtigt dårligt billede fra et stofa kabel tv (det er vist mest når man bor i et lejlighedskompleks, og de sparer på antenneforstærkerne og bruger bilige kabler til at fordele signalet rundt?).

Men det er klart at du skal have digital parabol når du har et LCD-tv, der kan man vireklig se forskellen.

Husk også på at det koster vanvittigt mange penge at blive tilsluttet stofa (i Sorø er normalprisen vistnok 4995,- kr...)

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Gotty skrev:

BTW. så er der vist ikke nogen af Viasats satboxe til 0 kr der har plads til CA moduler. Du skal derfor ud og invisterer i en anden Viasat-godkendt satbox til 2-3000 kr. Men det gør nok heller ikke noget, for deres 0 kr satbox er en skodmodtager.

Nej - de oser ikke ligefrem af kvalitet, jeg skiftede også meget hurtigt den Sagem ud, som jeg fik da de gik over til digital istedet for analog, dvs. skiftede og skiftede er nok så meget sagt, den brændte sgu af.

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Vil selføli også gerne have muligheden for de ekstra kanaler udover 3+ og TV3 som viasat giver mulighed for

Jeg kan se den modtager man får med ved oprettelsen er en Thomos DSI-4200 - den kan jeg ikke finde så meget info om andet end "den er hurtig"?!!

Vi bor i et seperat byhus i baggården med 3 lejligheder foran så jeg vil ik ligefrem kalde det et lejligheds kompleks

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Lige et andet spørgsmål. Hvis jeg vælger enten Viasat eller CD vil jeg så kunne se tv både i stuen og i soveværelset på 1 sal uden problemer? Eller skal jeg pludselig have fat i to bokse og 2 kort? For hvis det er tilfældet er det jo alt for bøvlet og dyrt ifht. at beholde det middelmådige Stofa signal.

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

For at kunne se to kanaler uafhængigt af hinanden skal du have to bokse og 2 kort ja. Du skal desuden have et Twin LNB hoved med 2 udgange og trække kabler til begge modtagere.
Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

crap, ok det var det jeg frygtede!! Så bliver det eddermame bøvlet med ledningsføring og dyrt med 2 stk. af hvert!!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

boborg skrev:
For at kunne se to kanaler uafhængigt af hinanden skal du have to bokse og 2 kort ja. Du skal desuden have et Twin LNB hoved med 2 udgange og trække kabler til begge modtagere.

Det er rigtigt og helt godnat! Microsoft arbejder vist med en anden løsning, for dette er ikke tilfredsstillende for forbrugeren i længden.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Man kan få multiswitch, hvor flere modtager kan dele samme lnb, men det koster sikkert det samme, som twin og quatro lnb'er, men man sparer at at trække flere antennekabler.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hvis kan finde en receiver som har to kortholdere (en ca-modul) kan det altså godt lade sig gøre. Det er korrekt, at Viasat (og CD) "parre" kortet med en receiver. Jeg ved dog af erfaring, at Viasat har en udemærket tast selv service, hvor du blot skal indtaste kort nummer samr receiver nummer, og så parres disse to. Paring kan kun ske til én receiver, hvilket jo er en del af piratsikringen, da kloning af kort dermed ikke kan lade sig gøre.

Find f.eks. en brugt Nokia 9802S. det er en rigtig fin receiver med en masse gode features. Det er ikke den hurtigste, men altenativt, får du hastighed, men ikke så mange muligheder.

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes