Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY KLV S32A10 VS Samsung LE32R51B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-HJN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe Samsung skræmen, men faldt i sidste øjeblik over den nye Sony som jo ligger på samme prisleje. Jeg så den i en Expert og synes egentlig den står lige så godt som Samsungs, men jeg havde desværre ikke mulighed for at se dem begge samtidigt. Er der nogen af Jer der har erfaringer/meninger for og imod den ene versus den anden?

Jeg fik i øvrigt fortalt i Expert butikken at Sony og Samsung nu har slået sig sammen om produktionen af paneler, så måske er det stort set samme panel der sidder i?

Til top Vis -HJN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -HJN

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Sendt: 07 September 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Er inden i lidt af de samme overvejelser som dig.

Det er rigtigt at de laver paneler sammen og panelet er så vidt jeg kan gennemskue det samme. Sony lidt bedre model V32A10 indeholder et nyere panel som også introducere i Samsungs næste model, der får betegnelse M61B (så vidt jeg kan regne ud altså).

Efter at have kigget lidt på forskellige skærme er jeg nået frem til, at nok er panelet vigtigt, men det helt afgørende er scaleren, dvs. den chip/det program, der opskalerer billedet til panelets opløsning.

Jeg er ikke dybt imponeret over Samsung på dette område - der er tendens til "pixelering" og giver i det hele taget et lidt kunstigt billed. Sony's Wega-engine er efter min opfattelse nok det bedste jeg har set (men ikke perfekt).

S32A10 har ikke Wega-engine, V32A10 har. Jeg går og venter på at se V32A10 live (og at den falder lidt i pris) for at se om LCD endelig er ved at nå en kvalitet, hvor det er "værd" at investere.

Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

-HJN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 07 September 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i at kvaliteten af panelet kun én af flere faktorer, og det er da også derfor jeg spørger til meninger om disse to LCD TV, der jo naturligvis har forskellig indmad.

Den nye V serie fra Sony ligger desværre nok over mit budget, og jeg vil meget gerne have LCD TV nu, så jeg må jo tage det bedste jeg kan få i øjeblikket.

Så når nu Sony´s S serie ikke har Wega-engine, mener du så stadig det er bedere end LE32R51B?

Til top Vis -HJN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -HJN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes