Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 04:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: C More HD på tour (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Banno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline
Sendt: 08 September 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Canal Digital var på besøg med deres "Hvad %"#€& laver Canal Digital?" bus foran den lokale Fona biks i Horsens idag, hvor der blandt andet blev givet smagsprøver på den ny HD kanal C More HD. 

Som en af de personer, der er vildt spændt på HD, men som dog ikke har set noget som helst HD i levende live, troppede jeg naturligvis op for at se vidunderbarnet. Det var lidt af en blandet fornøjelse, så jeg synes lige jeg vil dele min oplevelse med jer.

Det var sat 3 stk. Philips 42" plasmaskærme op (jeg er kommet i tvivl om hvilken, jeg var ellers eller helt oppe at kravle, men mener det var 5320'ere). På den første blev vist en reklame for Zulu (en meget irriterende 15 sekunders sag, der blot loopede og loopede og loopede og... you get the picture, hehe). Lidt svært at bedømme billedkvalitet på 15 sekunder, men jeg bestemt ikke imponeret. Farverne var alt for voldsomme og billedet virkede i det hele taget uskarpt og grumset. Den næste var tilkoblet en PC og viste blot et Internet Explorer vindue af endog meget dårlig kvalitet. Ved ikke lige hvorfor, men det var nok skaleret helt fuldstændig forkert.

Nuvel. Den tredje kørte med nogle korte filmsekvenser (uden lyd) fra C More HD kanalen. Da jeg dukkede op viste de en sekvens fra Paycheck, og mit først indtryk var "Wow! Must own!". Akkurat den samme fornemmelse jeg havde da jeg trådte ind og så Z2'eren i TapeConnection for første gang for 2 år siden. Der havde jeg for øvrigt heller aldrig set en projektor i aktion før, så situationen føltes svært genkendelig.

Jeg har aldrig set Paycheck filmen, men scenen forløb nogenlunde med at Affleck kommer ind fra gaden til en stor kontorbygning og ender på et eller andet kontor, hvor han konverserer med en dame. Jeg var umiddelbart meget imponeret af billedkvaliteten. Scenen foregik i dagslys og lyssætningen virkede meget naturlig og fremhævede i den grad detaljerne i de "sekundære" objekter (biler, planter, bygninger osv.) i billedet. På den måde virkede hele scenen på en eller anden måde mere komplet. Det, jeg især studerede, var netop hvad der foregik i baggrunden, og her var jeg meget imponeret over, hvor detaljerede statisterne (ansigter og beklædning) fremstod, og på den måde deltog i scenen, selvom de var langt fra kameraets fokus.

De viste herefter en startsekvensen fra Lost in Translation, som var svært skuffende. Jeg ved ikke helt hvad der var galt, men scenerne var meget mørke og udetaljerede. Her virkede det ikke som om der var forskel fra en almindelig DVD afspillet på CRT'en derhjemme.

Herefter kom der klip fra Shrek 2, som var en helt anden boldgade igen. Her fik man igen fornemmelsen af HDTV's evne til at fremhæve detaljerne. De animerede film er jo kendte for deres mange og stærke farver, men jeg synes umiddelbart skærmen havde god kontrol over dem, selvom de visse steder virkede lidt mætte (Shrek var måske lige lovlig grøn).

Men! Og der skal jo være et men! Der var to ting, som generede mig. Og det er så min uautorisede anmeldelse af skærmen. Jeg synes der var en tendens til pixelering eller "jaggies" (jeg er ikke sikker på det korrekte udtryk, men det er det, som man bruger Anti-Aliasing til på PC grafikkort), hvor især mørke, skrå kanter (eks. kan af et mørkt jakkeærme) fremstod som takkede, når kameraet stod stille. Effekten var ikke voldsom, men fremstod for mig meget tydelig. Den anden ting, men også den absolut værste var den voldsomme hakken/ghosting ved panoreringer. Den er ikke nær så udtalt, som på min Z2'er, som er min eneste reference, men der var endog meget tydelig og et kompromisløst "thumbs down" for mig en købesituation.

Jeg var som sagt usikker på, hvilken 42PF'er de brugte, men kunne godt tænke mig at se kanalen på en 100% certificieret HD Ready skærm.

Så for at opsummere. HDTV er virkelig suverænt, men overvej nøje hvilket TV du vælger. Se på noget HD materiale på den og lad dig ikke umiddelbart forblænde! Personligt vil jeg holde på min penge til HDTV slår igennem herhjemme for alvor og så vurdere TV markedet da.

Per

Til top Vis Banno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Banno

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Lost in transloation er filmet sådan. Den er meget kornet og mørk det var den også i bio. Forstår ikke helt man vælger den til demo

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 09 September 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvorfor er jeg ikke overrasket over at sådan en demonstration ender i noget møg pga af at man primært har tænkt på kilden til signalet og ikke så meget på display delen (det er ihvertfald sådan jeg forstår indlægget).

Men jeg ville personligt heller aldrig handle i FONA da de i min verden er en flok kæmpe amatører hvis eksistensgrundlag for mig altid har været et mysterium.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Banno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 09 September 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Lost in transloation er filmet sådan. Den er meget kornet og mørk det var den også i bio. Forstår ikke helt man vælger den til demo

Ja, det forklarer det jo!

Fenris skrev:
Hmm, hvorfor er jeg ikke overrasket over at sådan en demonstration ender i noget møg pga af at man primært har tænkt på kilden til signalet og ikke så meget på display delen (det er ihvertfald sådan jeg forstår indlægget).

Men jeg ville personligt heller aldrig handle i FONA da de i min verden er en flok kæmpe amatører hvis eksistensgrundlag for mig altid har været et mysterium.

Jeg bladede lige igennem den lokale avis, og det viser sig at det var Expert, der stod for arrangementet. Tilfældigvis overfor Fona butikken.

Og, ja, det virker som om kilden var vigtigere end displayet. Men jeg tror også, at den "almindelige" brugere ikke ville bide mærke i de ting, jeg bemærkede.

Touren fortsætter iøvrigt i det jyske lidt endnu - se tour planen her.

Per

Til top Vis Banno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Banno

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2005 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Philips 42"PF5320 er ikke HD Ready så jeg håber da ikke det er dem de har brugt.

Mvh. Crede 

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 September 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

besøgte dem da de var i Køge.

Der viste de ringenes herre på nogle philips plasma i opløsningen 1024 x 1024  men husker ikke model nummeret.

Ringenes herre  så rigtig fornuftig ud

Men ellers lidt tynd med oplysninger fra CD

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

På mig lyder det som den gode gamle rille med at fladskærms-tv i almindelighed og Philips tv i særdeleshed leverer et generelt meget ringe billede i standard-indstillingen. Temmeligt uheldigt at CD ikke er i stand til at levere en lidt mere professionel demonstration, på en kampagne de helt sikkert bruger pænt mange penge på...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes