Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Artikel om kvalitet af plasmatv i Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens!

Jeg tænkte, at der sikkert er nogen blandt brugerne her på sitet, der vil være interesseret i denne artikel INDEN de køber plasma-tv:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=396222

Egentlig utroligt at der bliver solgt så mange plasma-tv med den opløsning.

Happy Hifi

Daring Dane

Rande
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Det er jo det som går igen herinde: Pris og kvalitet hænger ALTID sammen.

Men prøv at forklare det til Hr. og Fru Danmark, som partout skal have et fladt tv til billige penge, og efterfølgende er sure over at kvaliteten er ringe

Men vi må da håbe på at det også kommer i fjernsynet, så det kan nå ud til masserne. Ikke for at komme med en elendig fordom, men (gør det nu alligevel  ) det er ikke just det føromtalte ægtepar der læser Politikken/JP (artiklen er også i sidstnævnte)

Til top Vis Rande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rande

XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke naevnt i artiklen at en plasma skaerm er progressivt og på den måde giver et  bedre billede end  en crt skaerm  som man burde samligne med.
Saa er den naevnte resolution for en 3:4 pal skaerm og plasma skaermene er 16:9, en del DVD film i 16:9 er af en noget lavere opl. end de 576 linier i pal systemet.
Visualt har jeg set min del af 852x480 skaerme med et flot billede og dem med et frygtlig billede. Hvis du tager philips model 42pf9966 (1024x1024i som er en interlacet skaerm) samlignet med 42pf9956 (852x480p) så giver 42pf9956 et flottere billede med et normalt pal signal. Downscaling går åbenbart bedre end upscaling, og så er pixels kvadratisk i stedet for rektangulaert som på de stoerre modeller. Så er der også måden at upscale fx. ALIS skaerme med 1024x1024 fjerner foerst 576-(1024/2)=64 linier  og så upscaler de, så er der altså ikke langt vej hen til de 480.
Så efter min mening er artiklen mangelfuld, selv koeb af high res panel kan give dig et dårlig billede.

Til top Vis XXRay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XXRay

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg tror nu ikke at folks tendens til at købe billige og dårlige tv hænger sammen med hvilke aviser de læser.

Det er nok nærmere den måde hvorpå mange produkter markedsføres, som gør at folk som ikke interesserer sig specielt for et givent område ender med at vælge et inferiørt produkt.

Da jeg arbejdede for SONY talte jeg på et tidspunkt med chefen for HiFi og han nævnte at Danskerne har en discount mentalitet, som gør det utrolig svært at opretholde en højkvalitets produkt portefølje når prisen ikke tiltaler den almindelige gennemsnitskunde.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes