Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 07:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så fik jeg mit TH-42PWD8! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Yeahaw! Endelig! Langt om længe!

Så fik jeg mit Panasonic TH-42PWD8, og jeg siger bare WOW! Nogle folk mener måske at Pioneer står får det bedste design, men jeg må sige, at jeg er mere til det silrene, og anonyme og der vinder Panny'en mange point! Og bestemt også på billedsiden! Out of the box, skulle den selvfølgelig lige ud af Dynamic, og sættes ned i Contrast og Brightness... derudover har jeg overhoved ikke rodet med instillingerne af billedet, men for søren da! Selv mit ret så dårlige TDC kabel tv ser virkelig godt ud! Og sort... ja det er sgu sort! Satte også en DVD-film på... En Sony 955 DVD-afspiller med component out --> Supra AV3 component --> VGA porten på Panny'en, og det ser godt nok også godt ud!! Glæder mig virkelig til burn in perioden er færdig, så jeg kan få instillet TV'et bedre... I øvrigt nogen der kender nogen der kan ISF kalibrere?

Nåh, men så kommer vi til prisen... 13.500 inc. Cash on Delivery og Wall mount fra http://www.mindware-ag.de/ Det måman sige at være helt i orden!

Dog har jeg så lige fundet ud af, at computeruniverse.de har PHD8 til 1900 €!!!!!!! Det er så uden fragt og wall mount, og de skriver at det kun er et tilbud inden for Tyskland, men alligevel! Dog skal det ikke få mig til at være mindre glad for mit PWD8 ;)

Alt i alt... Jeg er glad idag!

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:

Selv mit ret så dårlige TDC kabel tv ser virkelig godt ud! Og sort... ja det er sgu sort! Satte også en DVD-film på... En Sony 955 DVD-afspiller med component out --> Supra AV3 component --> VGA porten på Panny'en, og det ser godt nok også godt ud!!

Hvaaad, jamen det er jo kun 480 linier, det kan da SLET ikke se godt ud, det siger Politiken selv!!!

Seriøst: Tillykke med din skærm, kvalitet vinder over specifikationer og HDMI-hysteri - way 2 go!

peterakastorm skrev:
I øvrigt nogen der kender nogen der kan ISF kalibrere?

Det er der mig bekendt ikke nogen i Danmark der kan (eller rettere, der er ikke nogen der gør - Steensen, importør af Infocus, er en af de få der er ISF certificeret, men jeg tror ikke de foretager kalibreringer for kunder). Jeg arbejder på engang i fremtiden at kunne foretage en "discount"-version, dvs. kalibrering med tilsvarende måleudstyr, men ISF-certificering er simpelthen vanvittigt dyrt.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Yeahaw! Endelig! Langt om længe!

Så fik jeg mit Panasonic TH-42PWD8, og jeg siger bare WOW! Nogle folk mener måske at Pioneer står får det bedste design, men jeg må sige, at jeg er mere til det silrene, og anonyme og der vinder Panny'en mange point! Og bestemt også på billedsiden! Out of the box, skulle den selvfølgelig lige ud af Dynamic, og sættes ned i Contrast og Brightness... derudover har jeg overhoved ikke rodet med instillingerne af billedet, men for søren da! Selv mit ret så dårlige TDC kabel tv ser virkelig godt ud! Og sort... ja det er sgu sort! Satte også en DVD-film på... En Sony 955 DVD-afspiller med component out --> Supra AV3 component --> VGA porten på Panny'en, og det ser godt nok også godt ud!! Glæder mig virkelig til burn in perioden er færdig, så jeg kan få instillet TV'et bedre... I øvrigt nogen der kender nogen der kan ISF kalibrere?

Nåh, men så kommer vi til prisen... 13.500 inc. Cash on Delivery og Wall mount fra http://www.mindware-ag.de/ Det måman sige at være helt i orden!

Dog har jeg så lige fundet ud af, at computeruniverse.de har PHD8 til 1900 €!!!!!!! Det er så uden fragt og wall mount, og de skriver at det kun er et tilbud inden for Tyskland, men alligevel! Dog skal det ikke få mig til at være mindre glad for mit PWD8 ;)

Alt i alt... Jeg er glad idag!

Hvad koster levering og kan man betale pr. efterkrav?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja kun 480 linier, men jeg læst meget på det, og kommet frem til, at de penge jeg (tilsyneladende) kan spare, vejer det op... Det er jo stadig kvalitet, som du siger, og er også HD kompatibel, og viser stadig HD materiale VIRKELIG flot! ;) - Og yes I know you made a joke ;)

Og hvis du påbegynder en discount ISF, må du da MEGET gerne skrive! - Forudsat du også kommer til KBH ;) For jeg vil da vildt gerne se hvad sådan en kalibration kan presse ud af min skærm ;)

EDIT: I mellemtiden må jo nøjes med en DVE-disc :(
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Hvad koster levering og kan man betale pr. efterkrav?

Som jeg skrev, så sendte de Cash on Delivery = pr. efterkrav, og hold fast... prisen var 180 €... en pebret pris ja, men jeg følte mig mest sikker på den måde... dog tror jeg bestemt dette firma er til at stole på, og derfor mener jeg også sagtens man kan overføre penge til dem. Dermed sparer man også et par hundrede på fragt! Hvis ikke halve tusinder ;) Thomas Weiland hedder manden der står får udenlandshandlen, og han er en rigtig flink fyr...! Skriver tilbage, ikke prompte, men inden for en rimelige tidshorisont, og er meget behjælpelig med besvarelse af spørgsmål...

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Det ser godt nok lækkert ud.... PHD 8 i 50" til under 27.000 kr!!!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ja, nu kan jeg se, at de også har fået PHD8 på lager... det havde de ikke da jeg begyndte at snakke med dem først...

Dog skal det lige siges, at jeg tror jeg fik en eller anden speciel rabat! Han trak i hvert fald momsen fra mit beløb! Men skrev så stadig at jeg havde betalt moms på min faktura... aner ikke hvorfor ;)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 September 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Hehe, ja kun 480 linier, men jeg læst meget på det, og kommet frem til, at de penge jeg (tilsyneladende) kan spare, vejer det op... Det er jo stadig kvalitet, som du siger, og er også HD kompatibel, og viser stadig HD materiale VIRKELIG flot! ;) - Og yes I know you made a joke ;)

Som jeg har prædiket en del de sidste par uger, så er god billedkvalitet meget andet end høj opløsning. Jeg er ganske sikker på at du har et _bedre_ billede end temmeligt mange, også noget dyrere, tv med HD-opløsning - ikke bare fra en pris/kvalitets vurdering, men bedømt ud fra absolut billedkvalitet.

peterakastorm skrev:
Og hvis du påbegynder en discount ISF, må du da MEGET gerne skrive! - Forudsat du også kommer til KBH ;) For jeg vil da vildt gerne se hvad sådan en kalibration kan presse ud af min skærm ;)

Der er jo et stykke vej fra at eje det rigtige hardware, til at kunne foretage en kalibrering der er god nok til at tage penge for det, så det er nok ikke lige noget jeg rykker ud med i næste uge... Men jeg er overbevist om at hvis man kan opnå et resultat der ligger bare i nærheden af en ISF-kalibrering, så vil det være pengene værd for mindst 80% af alle fladskærms-ejere - uden at jeg har nogen idé om endnu hvad det egentlig vil komme til at koste... En ægte ISF-kalibrering ville vel ligge på 3-5000,- alt efter hvor kompliceret et apparat man har med at gøre (jeg forudser f.eks. et ret heftigt tidsforbrug på et skærm som Philips 32 PF 9966, der er ret svær at have med at gøre...) Hvis man kunne tilbyde en nogenlunde tilsvarende kalibrering, men uden ISF stemplet, for f.eks. 1500-2000,-, så burde det jo være interessant for mange. Om folk så rent faktisk vil investere de kroner, det er så noget andet, men selv uden ISF vil jeg tro at dét at man kan få et stykke papir i hånden hvor man kan se præcist hvad der er forbedret hvor meget, vil formentligt gøre investeringen lidt nemmere at forsvare over for sig selv, i forhold til at smide 1000,- for at få en gut til at pille ved éns fjernbetjening en times tid eller to...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

peterakastorm skrev:

Som jeg har prædiket en del de sidste par uger, så er god billedkvalitet meget andet end høj opløsning. Jeg er ganske sikker på at du har et _bedre_ billede end temmeligt mange, også noget dyrere, tv med HD-opløsning - ikke bare fra en pris/kvalitets vurdering, men bedømt ud fra absolut billedkvalitet.

peterakastorm skrev:

Der er jo et stykke vej fra at eje det rigtige hardware, til at kunne foretage en kalibrering der er god nok til at tage penge for det, så det er nok ikke lige noget jeg rykker ud med i næste uge... Men jeg er overbevist om at hvis man kan opnå et resultat der ligger bare i nærheden af en ISF-kalibrering, så vil det være pengene værd for mindst 80% af alle fladskærms-ejere - uden at jeg har nogen idé om endnu hvad det egentlig vil komme til at koste... En ægte ISF-kalibrering ville vel ligge på 3-5000,- alt efter hvor kompliceret et apparat man har med at gøre (jeg forudser f.eks. et ret heftigt tidsforbrug på et skærm som Philips 32 PF 9966, der er ret svær at have med at gøre...) Hvis man kunne tilbyde en nogenlunde tilsvarende kalibrering, men uden ISF stemplet, for f.eks. 1500-2000,-, så burde det jo være interessant for mange. Om folk så rent faktisk vil investere de kroner, det er så noget andet, men selv uden ISF vil jeg tro at dét at man kan få et stykke papir i hånden hvor man kan se præcist hvad der er forbedret hvor meget, vil formentligt gøre investeringen lidt nemmere at forsvare over for sig selv, i forhold til at smide 1000,- for at få en gut til at pille ved éns fjernbetjening en times tid eller to...

Jeg har faktisk også prøvet at overbevise de fleste om, at det sgu er billedkvaliteten der tæller, og IKKE opløsningen, som du også så flot påpeger ;) Og som sagt har jeg også læst og forhørt mig mange steder - samt set en PWD8 live i USA, så jeg var ikke i tvivl om mit valg - og da slet ikke da jeg fandt det til så billige penge i Tyskland ;)

Og jeg ville klart smide 1000,- til en kalibrering, i "omegnen" af ISF ;)

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne høre lidt mere om ISF kalibrering, eller mindre, det lyder interessandt. Jeg har selv en DVE som jeg har brugt på mit soveværelsesLCD, og det er godt nok omsonst. Så det lyder da interessandt med en proffesionel kalibrering, da jeg snart modtager et plasmatv.

EDIT: Og tillykke med dit plasma i øvrigt, altid lækkert med tilfredse folk.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Jeg vil gerne høre lidt mere om ISF kalibrering, eller mindre, det lyder interessandt. Jeg har selv en DVE som jeg har brugt på mit soveværelsesLCD, og det er godt nok omsonst. Så det lyder da interessandt med en proffesionel kalibrering, da jeg snart modtager et plasmatv.

EDIT: Og tillykke med dit plasma i øvrigt, altid lækkert med tilfredse folk.

Jo tak ;)

Jeg havde en hjemmeside en gang, hvor du kunne læse alt om det... skal lige se om jeg kan finde den. For resten, tror du eventuelt jeg kan låne din DVE disc, for et beløb vi kan snakke om??

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 September 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Omsonst, skal forstås hvordan?

Pointen med en ISF kalibrering, eller en discount-udgave heraf, er at man tager et måle-apparat der kan måle displayets lysstyrke og farvetemperatur. Idéen med dette er at man ikke nøjes med at kalibrere ud fra en subjektiv vurdering af de enkelte testbilleder (der vil _altid_ være en vis grad af subjektivitet i en kalibrering, også med hele ISF dynen - dog afhængig af hvilket display der er tale om), men man måler farvetemperaturen og kalibrerer efter præcist 6500 Kelvin, som er dén temperatur de skærme producenterne har brugt som monitorer er kalibreret efter, hvilket sikrer at du ser billedet så tæt som muligt på dét producenten så. Udover farvetemperatur kan måleredskaberne i høj grad hjælpe til justering af en af de justeringer der er sværest at gøre ordentligt på "øjemål", nemlig gamma - dvs. give et jævnt forløb af lysstyrke, fra sort til hvid. Det nytter ikke noget at sort er helt sort, og hvid er helt hvid, hvis forløbet mellem de to yderpunkter er helt ude i hegnet.

Det der er meget vigtigt at forstå er at en kalibrering, uanset hvor god og seriøs den end måtte være, ikke kan gøre en dårlig skærm god - men den kan gøre en god skærm bedre. Kalibreringen sikrer at man udnytter hardware'n optimalt, hvis ikke hardwaren er i orden får man ikke på magisk vis et fantastisk billede, blot fordi farvetemperaturen er rigtig.

Princippet bag den professionelle kalibrering i forhold til den klassiske DVE-justering, er én af mine vigtigste teser: Forskellen på rigtigt og lidt forkert er oftest større end forskellen på lidt forkert og meget forkert. Det betyder kort sagt, at når kalibreringen rammer "lige i øjet", er det som om billedet "falder i hak", og virker meget mere naturligt og rigtigt. Men det er klart at jo dygtigere og mere erfaren man er, jo tættere på kan man komme, uden redskaber. Hvis man skal graduere fra dårligst til bedst mellem forskellige grader af kalibrering, kunne det se sådan ud:

1. Ingen kalibrering

2. Kalibrering "på øjemål"

3. Kalibrering via DVE (el. lign.), uden forudsætninger

4. Kalibrering via DVE foretaget af en erfaren bruger

5. Kalibrering med relevant måleudstyr

Det er klart at de første par spring er dér hvor de helt store forbedringer ligger, men i langt de fleste tilfælde vil der være noget at hente, også fra 3 til 4 og 4 til 5.

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Orv... hvad skal jeg for resten ændre på, for at få flere detaljer i det sorte? For som det står lige nu, så er ALT sort, når det bare er lidt mørkt... er det fordi jeg har kørt brightness helt ned?

Woofer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Ja, nu har jeg næsten også bestemt mig, efter at have læst dette.

Men skal det så være PWD8 el. PHD8? nu ligger priserne jo aligevel så tæt på hinanden. Så skal man "bare" tage en PHD for at være på den sikre side? Eller er der mere i det?

Peterakastorm: Ville du ha' valgt PHD8, hvis du vidste det var tilgængeligt til den pris?

Hvad med dit europæiske garantikort? har du sendt det tilbage til butikken for at få det udfyldt, eller havde de gjort det??

Til top Vis Woofer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Woofer

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg ville nok have valgt PHD8 til den pris... men nu hører jeg, at computeruniverse vist har lavet en fejl... det er vist prisen for PWD8'eren de egentlig viser... selvom specs vist også passer med PHD8... andet ville også være dybt underligt. 

Og skal de skrive på det?? Det vidste jeg ikke... så må jeg hellere få det sendt derned...

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 14 September 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskellen på denne model og th42pa50???

Er de f.eks. text tv funktion ??
gva med højttalere??

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Woofer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Tommy21:

PHD og PWD er lavet til det commercielle marked. og indeholder derfor ikke tuner og højtalere, som standard. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det.

peterakastorm:

hvad bruger du som tuner? Og lige en anden tanke. hvis jeg bruger en hdd recorder som tuner, og vil optage et udsendelse. så er jeg vel "låst" fast til den kanal, og kan ikke zappe rundt. Det kunne godt gå hen at blive et irretationsmoment. Men findes der recordere med 2 tunere???

Til top Vis Woofer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Woofer

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Lækker skærm.

Jeg går ud fra det er samme panel som der sidder i mit TH-42PA50E?

Jeg har rodet lidt med DVE på mit, og det synes jeg da bestemt har givet en forbedring af billedet.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Lækker skærm.

Jeg har rodet lidt med DVE på mit, og det synes jeg da bestemt har givet en forbedring af billedet.

Der er ikke den samme behandling  af signalet i en monitor, som i "TV-skærmene". Derfor får man et "renere" og bedre billede på en monitor. Det er i hvert fald det alle "nørderne" skriver på avforums

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Lækker skærm.

Min er vist også en generation nyere end din, så vidt jeg husker... Men det er rigtigt - når der ikke skal proppes tuner, og alt muligt andet gejl ind i skærmen, så vil der blive mere plads til billedprocesserings hardware... og derfor, efter sigende et bedre billede.

EDIT: Det er vist samme generation af skærm ;)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes