Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Online handel! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at købe et Philips 8818 TV, og har i den forbindelse overvejet at handle på nettet. Lige nu står valget mellem at handle hos shopman.dk eller evt. hos Elgiganten eller tapeconnection. Jeg kan se man kan spare en del penge ved at handle hos shopman, men i den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål.

1) Hvis Tv'et går i stykker, hvor kan man få det repereret under garantien? Det skal vel ikke sendes til Tyskland der hvor shopman har købt det?

2) Hvad plejer leveringstiden at være på shopman.dk?

Håber der er en den kan besvare mine spørgsmål.

P.S Jeg ved godt jeg kan spare +800 kr ca. ved at handle direkte hos en tysk forhandler, men mit tysk er lidt rustent, derfor føler jeg mig mere sikker ved at have et dansk mellemled som evt tapeconnection ell. shopman

Til top Vis mikedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikedi

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Søg på dette forum efter "shopman" og du får alle dine spørgsmål besvaret!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

mikedi skrev:

P.S Jeg ved godt jeg kan spare +800 kr ca. ved at handle direkte hos en tysk forhandler, men mit tysk er lidt rustent, derfor føler jeg mig mere sikker ved at have et dansk mellemled som evt tapeconnection ell. shopman

Tro om igen, for det eneste Shopman gør er at udfylde formularen for dig...

Tapeconnection vil klart være at foretrække.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
mikedi skrev:

Tro om igen, for det eneste Shopman gør er at udfylde formularen for dig...

Tapeconnection vil klart være at foretrække.

spørgsmålet er bare om det er shopman der bliver betegnet som 'sælger'... for så skal det kun sendes til shopman.

jeg ved ikke om shopman vil blive betegnet som sælger/mellemmand, for så vil garantien/reklamationsretten ligge hos dem, ergo skal du kun sende tvet til dem og ikke hele vejen til tyskland.

men ja, TC er klart at foretrække, også selvom de er lidt dyrere.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Shopman bliver ikke betragtet som en 'sælger', men som en 'service' der koster penge. Hvis dit tv nu går i stykker, ja så skal du selv returnere det til Tyskland hvor det er købt.

Hvorfor finder du ikke ud af (ved at spørge lidt rundt i forum'et) hvor den billigste pris findes henne, det kan sagtens gøre billigere end shopman.

Ved et par søgninger har jeg fundet det pågældende tv (phillips 8818) til er muligvis billigere pris, da der ikke stop om det var 28" el. 32" har jeg bare vist dem begge:

Philips 28PW 8818 (Fernseher)
Röhren-Fernseher / Bildschirmdiagonale: 70 cm / Bildwiederholfrequenz: 100 Hz / Format: 16:9 / Gewicht: 39 kg 
869,00 EUR - 879,00 EUR
2 Angebote zeigen
Philips 32PW8818 (Fernseher)
Röhren-Fernseher / Bildschirmdiagonale: 82 cm / Bildwiederholfrequenz: 100 Hz / Format: 16:9 / Abmessungen: 858 x 541 x 557 mm / Gewicht: 54 kg 
999,00 EUR - 1.399,00 EUR
8 Angebote zeigen

Lige til sidst vil jeg lige råde dig, ligesom jdg1, at søge under ordet "shopman". Der er skrevet MEGET netop omkring dette, jeg har den fornemmelse at shopman nok ikke er de populæreste her i dette forum.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Shop.....*host*....man *gylp*, aaaargh

Drop Shopman og handel ved dem de selv anbefaler - du sparer penge og får varerne hurtigere! Inden da burde du dog tjekke priserne herhjemme da de kan findes rimeligt fornuftige i øjeblikket!

www.mediacheckpoint.de

www.idealo.de

www.medianess.de

er et par af mulighederne!

mikedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Jeg snuppede altså den sikre løsning, nemlig Tapeconnection da det virker som et kompetent sted + jeg bor kun 5 km fra deres butik i Århus. Jeg fik en pris på 10.000,- og det synes jeg er rimeligt.

Jeg kunne have sparet mellem 1000-1800 på at handle i tyskland, men er bange for det giver for mange komplikationer og med så stor en ting som et 32" TV tør jeg ikke løbe den risiko.

Men tak for svarene alligevel. Det kan jo være jeg benytter en online butik ved en lidt mindre ting en anden gang

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Fint....

Det er nu så heldigt at visse ting, fra de større mærker... ex. sony... ved ikke med Philips.... er dækketaf en europæisk garanti dergør det muligt at indlevere det hos den nærmeste sony forhandler....

held og lykke med dit nye tv.... deter absolut ikke værst

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Er der forresten nogen der er inde i reglerne hvad angår hvis man betaler via bankoverførsler. Jeg vil nemlig gerne bestille et Sony KV-32FQ85 fjernsyn og Zarsen.de har den billigste pris jeg kunne finde(1299euro). Men de vil have betaling via bankoverførsel. Jeg har aldrig bestilt via denne metode før, så jeg er ikke inde i reglerne hvad dette angår.
Her er så spørgsmålet: hvad hvis fjernsynet ved en fejl aldrig dukker op? Er man så på røven eller hvad?

Håber der er et par rutinerede udenlands købere der kan svare
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2003
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jannik]

Shopman bliver ikke betragtet som en 'sælger', men som en 'service' der koster penge. Hvis dit tv nu går i stykker, ja så skal du selv returnere det til Tyskland hvor det er købt.

Hvorfor finder du ikke ud af (ved at spørge lidt rundt i forum'et) hvor den billigste pris findes henne, det kan sagtens gøre billigere end shopman.

Ved et par søgninger har jeg fundet det pågældende tv (phillips 8818) til er muligvis billigere pris, da der ikke stop om det var 28" el. 32" har jeg bare vist dem begge:

Röhren-Fernseher / Bildschirmdiagonale: 70 cm / Bildwiederholfrequenz: 100 Hz / Format: 16:9 / Gewicht: 39 kg 
869,00 EUR - 879,00 EUR
2 Angebote zeigen
Röhren-Fernseher / Bildschirmdiagonale: 82 cm / Bildwiederholfrequenz: 100 Hz / Format: 16:9 / Abmessungen: 858 x 541 x 557 mm / Gewicht: 54 kg 
8 Angebote zeigen

Lige til sidst vil jeg lige råde dig, ligesom jdg1, at søge under ordet "shopman". Der er skrevet MEGET netop omkring dette, jeg har den fornemmelse at shopman nok ikke er de populæreste her i dette forum.

Skal man selv hente det, hvis man vil undgå den danske moms ha ha? Håber ikke der er nogen fra told og skat der følger med i dette forum.

Til top Vis peja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peja

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jannik]

869,00 EUR - 879,00 EUR
2 Angebote zeigen
8 Angebote zeigen

Skal man selv hente det, hvis man vil undgå den danske moms ha ha? Håber ikke told og skat følger med her.

mikedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Det man skal vel ikke betale dansk moms på et produkt der allerede er betalt tysk moms på!

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Nej du har vist ret. Og man skal kun betale afgift på cigaretter og spiritus. Jeg undersøgte på www.toldskat.dk, om der var noget maximumbeløb for, hvor meget man må indføre, og det er der tilsyneladende ikke, sålænge man indfører noget fra et EU-land og at det er til eget privatforbrug. 

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Fint....

Det er nu så heldigt at visse ting, fra de større mærker... ex. sony... ved ikke med Philips.... er dækketaf en europæisk garanti dergør det muligt at indlevere det hos den nærmeste sony forhandler....

her skal man så bare huske på at det ikke er et krav fra EU eller anden side, at SONY DK skal tage imod reklamationer på en vare købt udenfor DK... det er helt op til firmaernes goodwill.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:
Er der forresten nogen der er inde i reglerne hvad angår hvis man betaler via bankoverførsler. Jeg vil nemlig gerne bestille et Sony KV-32FQ85 fjernsyn og Zarsen.de har den billigste pris jeg kunne finde(1299euro). Men de vil have betaling via bankoverførsel. Jeg har aldrig bestilt via denne metode før, så jeg er ikke inde i reglerne hvad dette angår.
Her er så spørgsmålet: hvad hvis fjernsynet ved en fejl aldrig dukker op? Er man så på røven eller hvad?

så vidt jeg ved, kan du ikke annullere oveførslen, hvis du selv har overført beløbet.

Hvis de havde trukket beløbet fra din konto er det banken, der løber risikoen ved handler over nettet... så vidt jeg er informeret.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Knoxville skrev:

Fint....

her skal man så bare huske på at det ikke er et krav fra EU eller anden side, at SONY DK skal tage imod reklamationer på en vare købt udenfor DK... det er helt op til firmaernes goodwill.

Lang de fleste større producenter giver world wide service og world wide garanti. Dermed er de forpligtet til at reparere et købt produkt i udlandet, om det så er købt i langbortistan eller i tyskland er lige meget. Man skal bare huske at gemme indkøbsbånden og registrere garanti beviset hos den danske importør ved at udfylde vedlagte skema at sende det til importøren.

V.H. Keyvan E.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

JeTi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Mr.DJ skrev:

så vidt jeg ved, kan du ikke annullere oveførslen, hvis du selv har overført beløbet.

Hvis de havde trukket beløbet fra din konto er det banken, der løber risikoen ved handler over nettet... så vidt jeg er informeret.

Jeg havde en traumatisk oplevelse vedrørende en online-handel i Tyskland. Det drejede sig om en forsendelse, som gik tabt undervejs. Forsendelsen var forudbetalt med Visa, men jeg fik fra pålidelig kilde at vide, at man indenfor 60 dage kan tilbagekalde en Visa-betaling, såfremt man udfylder en indsigelse.

Efter en del korrespondance frem og tilbage nåede det så vidt, at jeg var bogstaveligt talt minutter fra at indsende indsigelsen. Men jeg modtog en erstatning inden det kom så vidt. Jeg kan altså ikke sige med sikkerhed om min indsigelse ville blive godkendt, men det skulle altså ikke være umuligt. Hør eventuelt din bank om de nærmere krav der gælder ved en sådan tilbagekaldelse.

( Og hej til alle, forøvrigt. Første indlæg  )

Til top Vis JeTi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTi

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Når jeg handler på nettet følger jeg altid følgende regler:

1. Jeg betaler ALDRIG forud og slet ikke ved bankoverførsel. Når man først har overført pengene kan man kun få pengene igen hvis modtageren giver lov til det. Denne regel gælder i øvrigt også hvis man ved en fejl kommer til at overføre til en forkert konto. Her er pengene i princippet tabt, hvis ikke modtageren erkender at det var en fejl og giver lov til at tilbageføre pengene (så pas på ved netbank overførsler - check altid kontonummeret før i accepterer overførslen.) Banken er IKKE ansvarlig for hvad man laver i sin netbank.

2. Jeg handler kun steder hvor man modtager Eurocard/mastercard/visa. Det er banken der ejer kortet og det er derfor banken der er ansvarlig for tab på kortet (medmindre man har handlet uansvarligt - så har man en selvrisiko. I værste fald kan man komme til at hæfte for hele beløbet). 

3. Jeg gemmer ALTID ordrebekræftelsen. Hvis der opstår problemer henvender jeg mig ALTID skrifteligt først (email er ok - men gem en kopi af emailen). Hvis jeg ikke får svar ringer jeg. Ved indsigelse kan jeg således sende både ordrebekræftelse og emailkorrespondance med.

Hvis man bruger betalingskort må forhandleren IKKE hæve beløbet før de har afsendt varen. Hvis de alligevel gør det kan/skal man lave en indsigelse.

Jeg bestilte for et stykke tid siden en Henry Kloss Tivoli radio til mit køkken (en fin lille sag - kan anbefales) på www.stoneaudio.co.uk. Den kom ikke som lovet og jeg emailede flere gange og ringede flere gange. Hver gang fik jeg at vide at den var i restordre. Da jeg efter 3 uger fik min PBS meddelelse kunne jeg se at stoneaudio havde hævet beløbet samme dag som jeg havde bestilt. Så ringede jeg til PBS (som administrerer Eurocard i DK). De bad mig lave en indsigelse og vedhæfte al den dokumentation jeg havde. 1 uge efter jeg havde sendt indsigelsen stod pengene igen på min konto .

Med venlig hilsen

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka

Jeg går ud fra, at du af denne årsag ikke kan anbefale www.stoneaudio.co.uk. Kender du andre steder i England, der er lidt mere pålidelige. Jeg overveje at købe et Loewe fjernsyn, og kan se at der er meget at spare ved at handle der - endnu mere end i Tyskland.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej Peja,

Desværre - det var første og eneste gang jeg har handlet hardware over internettet.

Det eneste jeg kan kritisere stoneaudio for er at:

1. De hævede pengene med det samme.

2. Deres customer-service er dårlig - ingen svar på email og laaaang svartid på tlf.

Havde de haft radioen på lager og sendt den med det samme ville alt jo have været ok.

Om de to punkter er nok til at de ikke kan anbefales vil jeg lade være op til dig at vurdere. Hvis du vælger at handle, så sørg for at betale med kort og gem dokumentationen (ordrebekræftelse og al korespondance - også de emails man evt. ikke får svar på).

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes