Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilke plasma? Fokus på Pioneer... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
123hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har set mig lun på de nye plasmaskærme fra Pioneer, er der nogen der har erfaringer med de helt nye skærme?

Vi taler om PDP-506XDE og PDP-436XDE...

Findes der evt. andre mindst lige så gode plasmaskærme i samme prisleje (43" / 50"), som er værd at kigge på?

Takker
Til top Vis 123hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 123hifi

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 September 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Bestemt Panasonic panelerne PWD8 og PHD8, de kan også fås i 42" og 50"... Hvis du feks allerede har surround sound, og en eventuel Selector/DVD-optager/VCR, så vil et panel helt sikkert være at anbefale...!
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 18 September 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Panasonic Pv500 med indbygget tuner og højtalere, er imo en suveræn skærm, og kan købes for ca. 25k
Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

123hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endeligt besluttet mig for en Pioneer 50" plasma af de helt nye.

Jeg ved der er mange meninger og holdninger når man kigger rundt på forummet - nogle er til paneler fra Panasonic, nogle er til noget helt 3., andre er til LCD, osv osv

Jeg har dog truffet mit valg, men hører gerne fra andre som er ejere af en Pioneer plasma af de nyere, for evt. tips og råd til endnu bedre billede, m.m.

Nu skal jeg så bare finde en DK forhandler, som er af den ordentlige slags og som ved hvad han snakker om...

Og ja, så må jeg jo nok indstille mig på, at skulle leve af vandgrød de næste mange måneder!!!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

123hifi skrev:

Nu har jeg endeligt besluttet mig for en Pioneer 50" plasma af de helt nye.

Jeg ved der er mange meninger og holdninger når man kigger rundt på forummet - nogle er til paneler fra Panasonic, nogle er til noget helt 3., andre er til LCD, osv osv

Jeg har dog truffet mit valg, men hører gerne fra andre som er ejere af en Pioneer plasma af de nyere, for evt. tips og råd til endnu bedre billede, m.m.

Nu skal jeg så bare finde en DK forhandler, som er af den ordentlige slags og som ved hvad han snakker om...

Og ja, så må jeg jo nok indstille mig på, at skulle leve af vandgrød de næste mange måneder!!!

Ikke for at være lyse-slukker, men har du trevlet avforums og avsforum igennem? Skærmen er nemlig langt fra problemfri

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

123hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har undersøgt en del, vil jeg påstå, så lyseslukker er du ikke.

Men jeg tror nu ikke man kommer uden om forskellige problematikker, uanset hvilket panel man vælger.

Men hvis der er hovedtræk vedr. Pio´en jeg måtte have misset, og som du synes jeg skal være ekstra opmærksom på, er jeg absolut lydhør!!!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

123hifi skrev:

Ja, jeg har undersøgt en del, vil jeg påstå, så lyseslukker er du ikke.

Men jeg tror nu ikke man kommer uden om forskellige problematikker, uanset hvilket panel man vælger.

Men hvis der er hovedtræk vedr. Pio´en jeg måtte have misset, og som du synes jeg skal være ekstra opmærksom på, er jeg absolut lydhør!!!

Hvis du går meget op i billedkvalitet - og derfor gerne vil køre 1:1 pixelmapping så er det temmeligt besværligt for NTSC og ikke særligt kønt ved PAL (judder, da skærmens native rate ligger over 50hz). Derudover er sort niveauet stadigvæk ikke helt lige så godt, som på kokurrerende skærme.

Det er blot et par af de ting, som jeg tror at folk skal være opmærksomme på (uodver prisen),

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

123hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Derudover er sort niveauet stadigvæk ikke helt lige så godt, som på kokurrerende skærme.

Tror dette argument mere handler om den subjektive oplevelse, end en egentlig beviset påstand! 

Med hensyn til 1:1 mapping, så skal panelet alene bruges med ordinært (irriterende) analogt TV, DVD, og signalmodtagelse fra sattelit (herunder CanalDig. C More HD)

Men ja, prisen er høj!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

123hifi skrev:
jdg1 skrev:
Derudover er sort niveauet stadigvæk ikke helt lige så godt, som på kokurrerende skærme.

Tror dette argument mere handler om den subjektive oplevelse, end en egentlig beviset påstand! 

Du har truffet dit valg - så der er ingen grund til at diskutere det yderligere

Men kig lige igennem de ovenstående fora en gang til - den "subjektive oplevelse" er ret entydig

123hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

123hifi skrev:
jdg1 skrev:

Men kig lige igennem de ovenstående fora en gang til - den "subjektive oplevelse" er ret entydig

Jeg nævner det blot, fordi jeg har er helt klar over din holdning til Pana´en, og villle gerne ud over at "det jeg har et det bedste, uanset hvad andre siger", således at man kunne forholde så objektivt til emnet.

Forstå mig ret, ikke ment som provokation eller tilkendelsegivelse af at jeg er af den opfattelse af dig, men jeg ser tit (nå jeg læser diverse fora) at biddragere retfærdiggøre de produkter de har valgt, hvilket slet ikke er nødvendigt.

Bortset fra det, så er pana-panalet fremragende, men i mine øjne, er der ting, som overvejende får mig til at vælge et andet produkt.

Jeg har nødvendigvis ikke truffet mit valg 100%, for skulle der vises sig, at der er faktorer som ændre på min nuværende opfattelse, ja så er jeg parat til et kigge i en helt anden retning. Derfor spørger jeg til emnet

Vedr. de nævnte indlæg på andre fora, så har jeg igen gennemsæt begge nævnte fora for diverse indlæg i dag, og jeg må indrømme (godt være jeg er blind???), men jeg ser altså ikke de store "advarselsskilte blinke"!

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Efter alt min research ja hvad det seneste halve år men især den seneste måned, er der overhovedet ingen tvivl om at jeg ville vælge Panna over Pioneer simpelthen fordi at Panny er på samme niveau (kvalitetsmæssigt) hvis ikke højere end Pioneer (i nogle tilfælde) men til en langt mere overkommelig pris. 

PHD8'en har fået masser af positive reviews og jeg har næsten ikke læst noget negativt om den, men selvfølgelig er skærmen ung og der kommer da sikkert et eller andet dårligt frem om 1 måned eller 2 men sådan er det jo med alle mærkerne

Hvis de blot havde 50PHD8 på lager i DK havde jeg allerede bestilt det hjem

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

123hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Vedr. den nævnte Panasonic, har jeg så ikke ret i min antagelse, at der alene er tale om et panel (det producenterne vist ofte kalder for "professionelt" panel") uden indbygget tuner og eller lign.?

Og hvis ja, hvad benytter I andre så af tilslutningsmoduler?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Efter alt min research ja hvad det seneste halve år men især den seneste måned, er der overhovedet ingen tvivl om at jeg ville vælge Panna over Pioneer simpelthen fordi at Panny er på samme niveau (kvalitetsmæssigt) hvis ikke højere end Pioneer (i nogle tilfælde) men til en langt mere overkommelig pris. 

Jo, men Pioneers skærme er bare så lækre at de kunne udstyres med et B&O-logo og sælges for det dobbelte . Panasonic er måske en lidt bedre skærm teknisk, men hvorfor skal de være plasticagtige ? Når man lægger 40-50k for en skærm skal der være noget "luksus feeling" over produktet, det har Pioneer formået at få med  

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

123hifi skrev:
jdg1 skrev:

123hifi skrev:
jdg1 skrev:

Jeg nævner det blot, fordi jeg har er helt klar over din holdning til Pana´en, og villle gerne ud over at "det jeg har et det bedste, uanset hvad andre siger", således at man kunne forholde så objektivt til emnet.

Forstå mig ret, ikke ment som provokation eller tilkendelsegivelse af at jeg er af den opfattelse af dig, men jeg ser tit (nå jeg læser diverse fora) at biddragere retfærdiggøre de produkter de har valgt, hvilket slet ikke er nødvendigt.

Bortset fra det, så er pana-panalet fremragende, men i mine øjne, er der ting, som overvejende får mig til at vælge et andet produkt.

Jeg har nødvendigvis ikke truffet mit valg 100%, for skulle der vises sig, at der er faktorer som ændre på min nuværende opfattelse, ja så er jeg parat til et kigge i en helt anden retning. Derfor spørger jeg til emnet

Vedr. de nævnte indlæg på andre fora, så har jeg igen gennemsæt begge nævnte fora for diverse indlæg i dag, og jeg må indrømme (godt være jeg er blind???), men jeg ser altså ikke de store "advarselsskilte blinke"!

Jeg har ikke behov for at retfærdiggøre mine egne køb

Jeg blander mig kun, fordi jeg i et pænt stykke tid har undersøgt området ret intensivt - om folk vil lytte er deres egen sag.

Sort niveauet er ikke nogen "deal-breaker".

Hr. og Fr. flæskesteg går efter en flad skærm og et flot billede, mens andre (inkl. undertegnede) går efter det bedste - det er vel derfor, at de fleste folk bruger et et sted som hifi4all? Fordi de har en interesse for god lyd og billede der overstiger "gennemsnittet".

Når man nu kigger tråde igennem på eksempelvis avforums eller avsforum, så er det naturligvis fornuftigt at læse med de kritiske briller.

Udtalelser fra brugere, der skamroser deres store ny-indkøb til skyerne, skal naturligvis tages med et stort gran salt.

Omvendt er der brugere med en enorm viden inden for det pågældelnde område - typisk folk der har postet 1000'vis af indlæg, forhandlere (de fonuftige af dem - eks. Otto fra TC), branchefolk og prof. installatører. Når jeg f.eks. læser, at en ISF uddannet tekniker udtaler, at Pioneers skærme stadigvæk halter (lidt) bagefter mht. sort niveau (og han desuden selv forhandler dem) - ja, så tillægger jeg sådan en udtalelse større vægt.

Men trådene er der (husk at skærmen har været ude i et stykke tid efterhånden).

Det ovenstående er venligt ment  Jeg øsnker på ingen måde at virke belærende eller bedrevidende - vi er her vel for at lære af hinanden

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har også bestilt et pioneer 50" 506xde, og får den muligvis på fredag, over en mdr ventetid....puhaaaaa, men pana har jeg også haft i tankerne, men ville gerne den løse tuner også......har pana egentlig digital tuner som pioneer??? tror jeg ikke!!

derfor faldt valget for mig på pioneer........glæder mig afsindigt, og har også forhandlet mig til en synes jeg god pris..........incl bordfod og højtalere.

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Demonio skrev:

Jo, men Pioneers skærme er bare så lækre at de kunne udstyres med et B&O-logo og sælges for det dobbelte . Panasonic er måske en lidt bedre skærm teknisk, men hvorfor skal de være plasticagtige ? Når man lægger 40-50k for en skærm skal der være noget "luksus feeling" over produktet, det har Pioneer formået at få med  

Smag og behag  (og PHD koster ikke 40-50.000)

Jeg synes selv at den meget tynde metal-ramme rundt om PHD8 giver skærmen et slankt og stilrent look.

Pioneer skærmen er også flot, om end den skinnende brede ramme efter min mening tangerer "biva-looket".  

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

123hifi skrev:
Vedr. den nævnte Panasonic, har jeg så ikke ret i min antagelse, at der alene er tale om et panel (det producenterne vist ofte kalder for "professionelt" panel") uden indbygget tuner og eller lign.?

Og hvis ja, hvad benytter I andre så af tilslutningsmoduler?

Det er en monitor - så der er ikke tuner eller højtalere. Som tuner bruger jeg TDCs selector.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
Jeg har også bestilt et pioneer 50" 506xde, og får den muligvis på fredag, over en mdr ventetid....puhaaaaa, men pana har jeg også haft i tankerne, men ville gerne den løse tuner også......har pana egentlig digital tuner som pioneer??? tror jeg ikke!!

Hvad vil du bruge den digitale tuner til i Danmark?

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

der må vel alligevel oz være en grund til at det er pioneer og ikke panasonic der har vundet eisa de sidste to år
Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Smag og behag  (og PHD koster ikke 40-50.000)

Pioneer skærmen er også flot, om end den skinnende brede ramme efter min mening tangerer "biva-looket".  

Hr. og Fr. flæskesteg går efter en flad skærm og et flot billede, mens andre (inkl. undertegnede) går efter det bedste - det er vel derfor, at de fleste folk bruger et et sted som hifi4all? Fordi de har en interesse for god lyd og billede der overstiger "gennemsnittet".

Først vil jeg lige sige at jeg har fulgt med i PD8 tråden da jeg selv skal købe en snart, og jeg synes det har været spændende og interessandt at følge med i. Jeg synes dog også at det har lugtet lidt af jdg1´s forherligelse af denne, uden dog overhoved at vide noget om hvor god den er. De fleste roser det de selv har, eller skal have, og det er nok p.g.a. at man bedst selv kan bedømme det man har, og ikke hvad man ikke har (råd til). Det er selvfølgelig undtagelser.

Så er vi jo også lidt ude over kvalitet, når du skriver at den har bivalook. Så drejer det sig jo netop om smag og behag og ikke kvalitet.

Jeg synes i øvrigt ikke at man kan sige at Pioneers skærme er gennemsnittet, det er nok lige at tage munden for fuld.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes