Forfatter |
|
janelne Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
1)
Philips 9509 er (alle dets fortræffeligheder unævnte) generelt ikke godt at se fodbold på. Helt galt er det dog (ved mig) når jeg ser fodbold på TV3+. Jeg ser tv via en antenneforening, og har generelt et godt signal, herunder også på TV3+. Men det er som, om at TV3+'s måde at sende fodbold-kampe på er teknisk meget dårlig. Hvad er jeres oplevelse eller viden om det?
2)
Har I en ideal indstilling til fodbold på 9509'eren? Jeg tænker på en af de standardindstillinger man kan vælge (Movie Plus, 100hz digital scan m.v.)
mvh Jan
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
janelne skrev:
Philips 9509 er (alle dets fortræffeligheder unævnte) generelt ikke godt at se fodbold på. Helt galt er det dog (ved mig) når jeg ser fodbold på TV3+. Jeg ser tv via en antenneforening, og har generelt et godt signal, herunder også på TV3+. Men det er som, om at TV3+'s måde at sende fodbold-kampe på er teknisk meget dårlig. Hvad er jeres oplevelse eller viden om det? |
|
|
At det har du evigt ret i - deres fodbold-udsendelser er meget hårdt komprimeret, og det ses tydeligt på et godt tv. Desuden udstiller pixel plus-teknologien komprimeringen yderligere.
janelne skrev:
Har I en ideal indstilling til fodbold på 9509'eren? Jeg tænker på en af de standardindstillinger man kan vælge (Movie Plus, 100hz digital scan m.v.) |
|
|
Prøv evt. dobbeltlinier-funktionen, eller hvad den nu hedder. Og hvis du ikke har gjort det, så skru ned for sharpness, og sluk dynamisk kontrast, farveforbedring og DNR (DNR kan der dog eksperimenteres lidt med, med sløje signaler kan den faktisk godt hjælpe lidt) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ideel indstilling for fodbolde = tænd dvd -> sæt dvd på, ellers find anden kanal, ellers sluk tv
|
Til top |
|
|
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har indstillet mit philips 36pw9527 efter Ottos anvisninger, og det
gjorde det meget bedre - Dvs væk med alt "billedforbedring".
men hvis du nyder at se TV, så vil jeg anbefale at du anskaffer dig en
selector. Det koster boksen + årlig afgift på DKK 199. Det er den
bedste TV-investering jeg har gjort udover mit tv
|
Til top |
|
|
janelne Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
At det har du evigt ret i - deres fodbold-udsendelser er meget hårdt komprimeret, og det ses tydeligt på et godt tv. Desuden udstiller pixel plus-teknologien komprimeringen yderligere. |
|
|
Hej Otto, tak for din melding. Det er sgu' da uacceptabelt af TV3+ ... 
Måske jeg skulle prøve at skrive til dem - og be' om en forklaring ...
|
Til top |
|
|
janelne Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bird skrev:
Jeg har indstillet mit philips 36pw9527 efter Ottos anvisninger, og det gjorde det meget bedre - Dvs væk med alt "billedforbedring".
men hvis du nyder at se TV, så vil jeg anbefale at du anskaffer dig en selector. Det koster boksen + årlig afgift på DKK 199. Det er den bedste TV-investering jeg har gjort udover mit tv  |
|
|
Hej ... men selector'en hjælper vel ikke på, at TV3+ generelt sender fodbold-kampe i teknisk dårlig kvalitet?
|
Til top |
|
|
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Selector fjerner ikke komprimeringen, den er ens uanset hvordan man modtager, parabol eller kabel-tv. De sender i for lav videokvalitet.
|
Til top |
|
|
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig i at videokvaliteten må være den samme. Imidlertid oplever jeg en tydelig forskel til det bedre.
Jeg ved ikke om det kan skyldes, at signalet fodres til TV'et via Scart (RGB) hvor det ellers kommer fra RF-antenne.
Under alle omstændigheder er billedkvaliteten ved Selector klart overlegent.
|
Til top |
|
|