Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærreder med microperf. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 September 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg eftersøger nogen som har erfaringer med ( helst) stewarts microperf lærreder eller i det hele taget perforerede lærreder - måske du har et eller har set et.

Mere specifikt overvejer jeg at skifte mit nuværende lærred med et Stewart microperf. lærred i ca. 80 - 90" str. ( afstand ca. 3- 4 m ) og bruge min 8" CRT- projektor - men med henblik på, at en dag ( når min nuværende projektor er færdig ) skal jeg bruge det samme lærred til en LCD/DLP/SXRD projektor.

Jeg har hørt lidt om at perforeringerne kan skabe lidt problemer med moire ?!

Og hvad med hullerne! kan de ses på beskrevne afstand ?  hvor stort lystab giver de i "virkeligheden" ? ( Stewart anslår ca. 10% ).

Nogen der ved hvor man kan se et "live" ?

Alle indputs er velkomne 

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Microperf er den ene store fordel at man kan sætte center lyd på front direkte der hvor den skal være. Dvs 60% oppe på center på billedet. Hullerne tager lys fra billedet. Der går jo noget tab af lærred til hullerne. Der kan dannes moire effekt ved rette linjer. Især ved CRT projektorer. Ikke det store problem ved DLP eller LCD.

Lydden forringes ved microperf. http://www.stewartfilm.com/product_information/projection_sc reens_18.html Alt andet end en ret linje er uacceptabelt. Det kan høres. Der kan ikke spilles bas gennem lærred. Kun topkasser og lyden ændre sig alt efter lydtryk.

Prøv evt at kontakte ham her. Han har microperf. www.cinex.dk

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Generelt frarådes det at bruge perforerede lærreder til hjemmebiografer, bl.a. netop af de årsager FHWac skriver ovenover. I en rigtig biograf er hullerne større da publikum sidder væsentligt længere fra lærredet end de kan derhjemme, så lyden bliver der ikke (alvorligt) forringet af at skulle passere lærredet.

Desuden er de gode lærreder af slagsen p***edyre og hvis det eneste man får for merprisen er muligheden for at placere centerhøjtaleren lidt bedre, så er det efter min mening ikke det værd. Placer istedet centerhøjtaleren lige under lærredet og vinkel den en anelse hvis nødvendigt - det giver næsten samme indtryk. Desuden laver din hjerne også et trick - hører du en dialog fra højtalerne samtidigt med at du ser ansigter på lærredet hvis mundbevægelser passer til dialogen, så vil din hjerne 'sammenkoble' dem selvom lyden ikke kommer præcist fra midten af lærredet... Jeg lægger aldrig selv mærke til at min centerhøjtaler er placeret under lærredet - suspension of disbelief.

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 23 September 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
det eneste man får for merprisen er muligheden for at placere centerhøjtaleren lidt bedre

Det er netop DJ's problem da han kører med 6 stk B&W 802 og vil ikke undvære centeren, men det kan han selv berette om når han kommer "på"...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Agent Cooper skrev:
det eneste man får for merprisen er muligheden for at placere centerhøjtaleren lidt bedre

Det er netop DJ's problem da han kører med 6 stk B&W 802 og vil ikke undvære centeren, men det kan han selv berette om når han kommer "på"...

6 stk 802'ere?   

Nu er jeg jo også selv til B&W, så hvis DJ ikke kan få plads til den sidste (eller flere) 802, så kan jeg da godt aftage den - de passer jo klangmæssigt fint til mine egne B&W speakers...

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 23 September 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Han har en tråd herinde - søg på D.J's bio
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 23 September 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Mere specifikt overvejer jeg at skifte mit nuværende lærred med et Stewart microperf. lærred i ca. 80 - 90" str. ( afstand ca. 3- 4 m ) og bruge min 8" CRT- projektor - men med henblik på, at en dag ( når min nuværende projektor er færdig ) skal jeg bruge det samme lærred til en LCD/DLP/SXRD projektor.

Jeg har hørt lidt om at perforeringerne kan skabe lidt problemer med moire ?!

Jeg har selv haft et halvbilligt transparent lærred, og set Stewarts microperf et par gange, dog aldrig på en CRT. Jeg vil konsekvent fraråde det medmindre du sidder langt nok fra lærredet til ikke at kunne se hullerne (hvilket er længere end du tror!), og oveni er det ret afgørende at projektoren ikke har screendoor af betydning. Jeg har ikke set en 720P LCD på et transparent lærred, men en PTAE-200 og transparent lærred er moiré helvede ud over alle grænser... Til gengæld vil jeg sige at det absolut giver en forbedret helhedsoplevelse at lyden kommer direkte fra lærredet. Et andet problem er dog at der stilles rimeligt store krav til hvor lysabsorberende området bag lærredet er, ellers kan du i lyse billeder se højttaleren bag lærredet, og nogle gange kan du direkte se billedet bag lærredet, fordi lyset naturligvis går igennem hullerne ligesåvel som lyden gør det...

Fast-ramme med en center over og en under lærredet vil jeg tro er den fedeste løsning (jeg har aldrig hørt sådan et setup, så jeg ved ikke om der kan blive noget med lyd-interferens mellem de to højttalere, specielt da afstanden fra dem til øret formentligt vil være lidt forskellig), men med 802'ere kan jeg godt se problemet i dén opstilling...

Prøv evt. om du kan få fingre i en prøve på det lærred du overvejer, og kig på det i den afstand du sidder fra. Hvis du kan se hullerne, så drop det.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne som centerhøjtaler:

B&W HTM3S der er lavet til 800-serien og klangmæssigt må være næsten identisk med disse?

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/centerhoe jttaler/detail/BW_HTM3S_centerhoejttaler.htm?id=6194 #

PS. Den har også en storebror.

Mvh Thomas

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 September 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
B&W HTM3S der er lavet til 800-serien og klangmæssigt må være næsten identisk med disse?

Hvis jeg ikke husker helt forkert er det de gamle 802'ere der er tale om (Matrix, ikke Nautilus). Jeg håber der er en lydmæssig forskel til den pris - specielt når vi taler om at købe to...  Hvis man skulle noget skulle det vel være at finde to af den gamle 805 center, men der er jo nok en grund til at D.J. har valgt 6 ens højttalere fra starten af...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

LMDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et hængende på 110", det er stewarts microperf THX godkendt med en lille box til forstærkeren. Vi sidder kun 3.7 m fra lærred. Mener ikke vi kan se huller, gainen 1.8 betyder at  vi kan se film selv om der er lys i lokalet.

Lærredet er købt brugt, ikke valgt direkte til stuen

Til top Vis LMDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMDK

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Den ideelle center oplevelse er højttaleren bag transparent lærred hvad lyd position angår. Men lydkvaliteten bliver aldrig go. Uanset hvor godt det er omkring højttaleren bag lærredet. www.cinex.dk løsning er nok den bedste jeg har hørt med transparant lærred. Alternativ er at alle tre højttaler står bag lærredet for at få den samme sound fra alle højttaler; lige som i biograferne. Min erfaring med center under eller over eller både under og over med en 'balance' knap har jeg aldrig fået til at lyde godt. Min løsning er et stereo setup med et par rigtig gode front højttaler der står ved siden af lærredet med rigtig god spredning. Mit setup med to front højttaler giver en rigtig go centeroplevelse. Jeg kan ikke høre jeg mangler center selv med tre siddende ved siden af hinanden. Det giver den bedste lyd efter min mening. Et godt stereo setup har trods alt et fremragende skarpt stereo perspektiv, ikk !!!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Tak til alle indtil videre, det er gode indputs I kommer med - forsæt endelig

FHWac:

Faktisk har jeg primært læst, at moire skulle være et problem ved LCD/DLP !? hvad er det præcist der sker ?

tak for linket, jeg skal fluks få det læst.

Ja, Otto ( og L.B )  har ret, det er 6 stk B&W matrix 802 S3 jeg bruger. ( gamle trofaste svende )

Pointen er netop at få placeret min centerlyd  optimalt i forhold til billedet og de fem andre højttaler med diskanterne præcist i samme højde. Jeg har lyttet til den "gamle" HTM udgave ( som er en matrix 805ér ) og den er ikke i "nærheden"  lydmæssigt af 802 éren  ( men absolut stadig en fin center HTér )- så den dur ikke.

Cooper:

Jeg har også prøvet at adskille "hovedet" ( mellemtonen og diskanten ) fra bassektionen og monteret det lige under lærredkanten, men jeg kan øjeblikkeligt høre, at centerlyden rykkes ned under læredet/billedet - lyden blev ellers 100% identisk, men desværre høres det meget præcist, at lyden kommer fra UNDER lærredet/billedet-

FHWac:

Jeg har også prøvet at køre med "fantomcenter" ( altså fjerne centeren og lade fronterne varetage centerlyden ) - det dur heller ikke da, først og fremmest pga. at jeg sidder relativt tæt på fronterne ( knap 3m ) og et meget præcist "hotspot" fra fronterne gør at det så kun vil være den der sidder i hotspottet ( min stol) og ham bagved, der vil ha´lyden  korrekt, alle andre ( der sidder skævt - til højre fra mig - )vil have nul centerimage - med center på kan både jeg og alle andre have det.  Desuden har jeg lyttet en del med og uden center på og nogen gange er lydbilledet faktisk mere "korrekt" og præcist med center til ( og andre gange var det omvendt ). Jeg er ikke i tvivl om, at hvis jeg havde haft et større rum, hvor man kunne få en større afstand til alle højttalerene, ville man kunne få et lidt større "hotspot" ( og derved samle alle siddepladserne indefor det begrænsede område ) og så ville jeg måske nok ha´ valgt at droppe centeren.

Bassen er ikke noget problem, den del af højttaleren er under lærredeskanten og har ingen problemer med at komme ud.

Jeg er godt klar over at det desværre nok bliver en dyr løsning , men hvis resultatet er iorden, er jeg villig til det. Indtil videre kigger jeg mest på et 82 " Studiotek 130 med microperf rammelærred, men ingen har sådan et hængende, så jeg kan få be  - eller afkræftet om man kan se hullerne på ca. 3 m.

Jeg er også godt klar over at lærredet, selv med perforeringer,  vil tage en lille smule af lyden, men et tab på 1-2  db i toppen pga. af lærredet,er ingenting i forhold til de kompromier - jeg synes der er ved centeren placeret over eller under lærredet - eller som jeg kører lige nu, nemlig med centeren bag lærredet ( som er uden perforeringer ), hvor jeg har et markant dæmp  pt.

Otto:

Alt i min bio er sort,  dvs. alt bag lærredet er også sort - anlæg/rack( som dog er under lærredet ), gulvtæppe,gardiner, lydabsoberingsplader, loft, kabelkanaler osv. så det lys, der trænger igennem hullerne skulle gerne blive absoberet mest muligt. Lystabet med "studiotek 130 " skulle være ca.  10 % og da jeg pt. kører med et lærred med en gain på ca. 1,1 burde tabet være forholdvis begrænset - her satser jeg ubestridt på at Stewartlærredet gerne skulle være bedre end mit gamle ( til den pris!!! skal DET SGU´ VÆRE BEDRE).

Screendor problemer er der ikke ved CRTén og når jeg en dag skifter, bliver det sandsynligvis til LCD/DLP/SXRD med  en opløsning på min.  1920 x 1080P  ( jeg har testet  med  bla.  PT-AE700 og  HS-50 og her er der absolut screendoor effekt  at tage hensyn til - specielt på HS-50 eren - så tak for påmindelsen alligevel ).

Jeg har haft en lærredsprøve fra Lissau med perforeringer ( nærmest et vævet / flettet lærred ) og her var "hullerne" ( nærmest firkanter) synlige - men det er svært at vurderer, da det jo kvalitets ( og prismæssigt) ikke er at sammenligne, desuden er det svært at vurderer med små vareprøver ( ca.  A5 str. ).

LMDK:

FORTÆL,  

Hvilken projektortype bruger du ? og hvilken opløsning`?

Da jeg altid ser film i rummet uden lys og det er bælgragende mørkt ( læs. totalt sort ) behøver jeg ikke så høj en gain og kan så få lidt bedre vinkel med en gain på 1.3 og mindre  "hotspotting"

Hvis du feks. rykker dig ind på 3m med dit store 110" lærred kan du så se hullerne ?   ( hvis ikke , er jeg vist sikker med 82"  )

Og var der en "markant" ( ved godt, at det er en subjektiv ting ) forbedring ved at ( går ud fra, at det ikke var dit første lærred  ) skifte til et Stewart lærred ?   ( hvad var det gamle lærred  i såfald for et ? ) .

Jeg undskylder  på forhånd for alle mine spørgsmål, men det er sjældent at nogle har netop den type lærred.

Hvis du eller en anden som har et Stewartlærred ønsker at fortælle/svare mig mere privat, så send mig gerne en PM.  og jeg skal holde vedkommendes identitet/initialer for mig selv 

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hej DJ.

Det ser ud til at du prioritere præcis center placering. Husk at dæmpe bag lærredet fordi der er en masse reflektioner fra bagsiden af lærredet. Der bør være dæmpning omkring højttaler og i hele lærredet bredde.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 September 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Faktisk har jeg primært læst, at moire skulle være et problem ved LCD/DLP !? hvad er det præcist der sker ?

Screen door effekten laver interferens med hullerne i lærredet. Det bør ikke være et problem med CRT, da der ikke er noget screendoor.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Cooper:

Jeg har også prøvet at adskille "hovedet" ( mellemtonen og diskanten ) fra bassektionen og monteret det lige under lærredkanten, men jeg kan øjeblikkeligt høre, at centerlyden rykkes ned under læredet/billedet - lyden blev ellers 100% identisk, men desværre høres det meget præcist, at lyden kommer fra UNDER lærredet/billedet-.

Ved ikke om du har eksperimenteret med 2 centere - en umiddelbart over og en under lærredet, men med de høje krav du stiller til placering og kvalitet er det nok en løsning der heller ikke går an...

En siddeafstand på 3 meter til et perforeret lærred lyder til at være for tæt på - den ene gang jeg har set sådan et lærred kunne jeg godt se 'noget' på cirka den afstand - specielt når billedet lavede en sidelæns panorering, så var det som om at der var et mønster der blev hængende imens baggrunden bevægede sig. Der var også momentvis synlige spor at se på oplyste og ensfarvede flader - f.eks en lyseblå himmel.

Det er nok lidt af en catch22 - jo mindre huller jo ringere lydgengivelse, jo større huller jo ringere billedgengivelse...

Hvor skarpt et syn har du?

Jeg ved ikke om det er væsentligt, men har du en forstærker/processor hvor du kører i THX mode, så indeholder THX også en funktion der hedder Re-Equalization som sænker det øvre frekvensområde i centerhøjtaleren en anelse. Funktionen tager netop højde for, at lyden i hjemmebiografen ikke skal passere et lærred som i biografen (hvad den så skal i dit tilfælde) og justerer lyden derefter. Men det er nok i pelitesseafdelingen...

Mvh Thomas

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
D.J. skrev:
Cooper:

Jeg har også prøvet at adskille "hovedet" ( mellemtonen og diskanten ) fra bassektionen og monteret det lige under lærredkanten, men jeg kan øjeblikkeligt høre, at centerlyden rykkes ned under læredet/billedet - lyden blev ellers 100% identisk, men desværre høres det meget præcist, at lyden kommer fra UNDER lærredet/billedet-.

Ved ikke om du har eksperimenteret med 2 centere - en umiddelbart over og en under lærredet, men med de høje krav du stiller til placering og kvalitet er det nok en løsning der heller ikke går an...

En siddeafstand på 3 meter til et perforeret lærred lyder til at være for tæt på - den ene gang jeg har set sådan et lærred kunne jeg godt se 'noget' på cirka den afstand - specielt når billedet lavede en sidelæns panorering, så var det som om at der var et mønster der blev hængende imens baggrunden bevægede sig. Der var også momentvis synlige spor at se på oplyste og ensfarvede flader - f.eks en lyseblå himmel.

Det er nok lidt af en catch22 - jo mindre huller jo ringere lydgengivelse, jo større huller jo ringere billedgengivelse...

Hvor skarpt et syn har du?

Jeg ved ikke om det er væsentligt, men har du en forstærker/processor hvor du kører i THX mode, så indeholder THX også en funktion der hedder Re-Equalization som sænker det øvre frekvensområde i centerhøjtaleren en anelse. Funktionen tager netop højde for, at lyden i hjemmebiografen ikke skal passere et lærred som i biografen (hvad den så skal i dit tilfælde) og justerer lyden derefter. Men det er nok i pelitesseafdelingen...

Måske bliver det først optimalt med et meget stort billede (150"?)og dermed god afstand imellem billede og siddeplads. Så sætter det bare større krav til projektoren der skal være højopløst og ret lysstærk og lokalets dimensioner...

Mvh Thomas

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:

Hej DJ.

Det ser ud til at du prioritere præcis center placering. Husk at dæmpe bag lærredet fordi der er en masse reflektioner fra bagsiden af lærredet. Der bør være dæmpning omkring højttaler og i hele lærredet bredde.

Jep, men ikke på bekostning af billedet ( ved godt, at jeg vil blæse OG ha´mel i munden samtidig). Der er dæmpet i hele væggens bredde med forskellige midler ( absoberingsplader og flere lag/typer stof ), men ellers fint indput - tak.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
[QUOTE=D.J.] Faktisk har jeg primært læst, at moire skulle være et problem ved LCD/DLP !? hvad er det præcist der sker ?

Screen door effekten laver interferens med hullerne i lærredet. Det bør ikke være et problem med CRT, da der ikke er noget screendoor.  Enig, men en dag stopper levetiden for CRTén og så skifter jeg sandsynligvis over til en af de "små" og så vil jeg også kunne bruge det samme lærred ( til den pris, har jeg sgu´ikke råd til at skifte mere ) med et rigtig godt resultat også .

Hvordan ser "moire effekten" ud ?  a la´ farve sammenblanding i højtopløslige sort /hvid felter ?  ( crosscollour ) altså "myrefnidder agtigt" eller hvad ?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
D.J. skrev:
Cooper:

Ved ikke om du har eksperimenteret med 2 centere - en umiddelbart over og en under lærredet, men med de høje krav du stiller til placering og kvalitet er det nok en løsning der heller ikke går an...  ........enig

En siddeafstand på 3 meter til et perforeret lærred lyder til at være for tæt på   - den ene gang jeg har set sådan et lærred kunne jeg godt se 'noget' på cirka den afstand - specielt når billedet lavede en sidelæns panorering, så var det som om at der var et mønster der blev hængende imens baggrunden bevægede sig. Der var også momentvis synlige spor at se på oplyste og ensfarvede flader - f.eks en lyseblå himmel.  fin beskrivelse, så ved jeg da hvad jeg skal kigge/ være opmærksom på -

Det er nok lidt af en catch22 - jo mindre huller jo ringere lydgengivelse, jo større huller jo ringere billedgengivelse... Enig, men mit syn er bedre end min hørelse, så hvis jeg skal prioterer, vægter jeg billedet lidt højere - jeg er bare dårlig til kompromier

Hvor skarpt et syn har du?  Jeg tror såmænd ikke, at det er ekstremt godt, men det er udemærket men jeg er kræsen og vant til at kigge efter fejl og kvalitet 

Jeg ved ikke om det er væsentligt, men har du en forstærker/processor hvor du kører i THX mode, så indeholder THX også en funktion der hedder Re-Equalization som sænker det øvre frekvensområde i centerhøjtaleren en anelse. Funktionen tager netop højde for, at lyden i hjemmebiografen ikke skal passere et lærred som i biografen (hvad den så skal i dit tilfælde) og justerer lyden derefter. Men det er nok i pelitesseafdelingen...  Nej, Re-eq er slået fra ( er klar over funktionen )  forresten ligesom "timbre macthing og decorrelition" af baghtérne. Derudover er mange DVD film i dag lavet med nyt/andet  lydspor, end biograf versionen, hvor der slet ikke er lavet et diskanthæv som kompensation for lærredet og de markant større rum.  Nogle film fortæller det ligefrem ( mener bla. Blade 3  gør det ) idag.   Men det kunne da godt have været væsentligt, hvis jeg havde glemt at slå det fra  ( da korrektionen  absolut er hørtbar ).

Mvh Thomas

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har CRT. Og har havde screendoor moire effekt ved billed bevægelse sidevejs. At nogen CRT ikke har det kommer vidst an på hvor skarp et billede den kan lave. Steward uperf skal man mere end 3 meter tilbage ved meget lys på lærred for ikke at se huller.

Min løsning er ikke uperf og ingen center men lade left/right højttaleren lave center. Det er mit kompromi. Det er kun ved tv avisen at center lyd er lige i midten af billede. Men så har jeg bedste lyd og bedste billede.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes