Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 14:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HDMI film på plasma skærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dotnow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2005
Status: Offline
Sendt: 23 September 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej gutter

Jeg har hentet nogle film klip på http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/HDVideo.aspx

som jeg efterfølgende ville afspille via min bærbar og på mit Pioneer Plasma PDP-504HDE hvis jeg bare bruge almindelig vga port på pc samt foran på tuner så ja der kommer billed men kan ikke se den store forskel, kan jeg ikke se HD film igennem VGA stik?

Jeg har så investeret i en omformer/adapter (DVI-D til HDMI) og har prøvet med DVI-D fra pc (kabel er osse DVI-D) over til en omformer/adapter og så ind i tuner med HDMI stik, men så kan jeg ikke få noget billed på skærmen, hverken film eller bare almindelig desktop på pc.

Nogen der har nogen ideer?

Til top Vis Dotnow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dotnow

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Punkt 1: Det hedder HDTV film, ikke HDMI film - HDMI er en kabel-standard ligesom SCART, HDTV er en billed-standard ligesom PAL eller NTSC. Efterhånden er det meget udbredt at der bliver rodet rundt i dette, derfor synes jeg det er en ret vigtig ting at få rettet ind...

Dotnow skrev:
som jeg efterfølgende ville afspille via min bærbar og på mit Pioneer Plasma PDP-504HDE hvis jeg bare bruge almindelig vga port på pc samt foran på tuner så ja der kommer billed men kan ikke se den store forskel, kan jeg ikke se HD film igennem VGA stik?

Forskel i forhold til hvad?

Dotnow skrev:
Jeg har så investeret i en omformer/adapter (DVI-D til HDMI) og har prøvet med DVI-D fra pc (kabel er osse DVI-D) over til en omformer/adapter og så ind i tuner med HDMI stik, men så kan jeg ikke få noget billed på skærmen, hverken film eller bare almindelig desktop på pc.

HDMI indgangen er lavet til video-standarder (720P og 1080i, blandt andet), ikke PC-standarder. PC-tilslutning bør foregå via VGA. Du kan sagtens se HDTV-klip fra din PC via VGA, og forskellen fra VGA til HDMI/DVI er ikke dét der gør forskellen på om du vil synes HDTV er imponerende eller ej.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 September 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Otto Skrev

ikke PC-standarder. PC-tilslutning bør foregå via VGA. Du kan sagtens se HDTV-klip fra din PC via VGA, og forskellen fra VGA til HDMI/DVI er ikke dét der gør forskellen på om du vil synes HDTV er imponerende eller ej.

Med et HDMI-stik direkte på HD/DVD'en eller grafikkortet kan man sende signalet direkte til sit fladskærms-tv og få fornøjelse af den store skærm uden at skulle rode med grafikkortets tv-udgang og deraf følgende dårlig kvalitet.

ATI's kommende grafikkort vil oven i købet kunne hardware-dekode film, som er
komprimeret med H.264, som er en af de nye Codecs, der vil blive brugt både i Blu-Ray og HD-DVD.

Vi skal dog ikke forvente at se grafikkortene med HDMI før til næste år.

Se også http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Ikke nok med det, men Windows Vista har også indbygget HDCP-decoder og kan i sagens natur kun fungere via digital signal.
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Dotnow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2005
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode svar:-)

Ja nu du siger det ved jeg godt det hedder HDTV og ikke HDMI som bare er en kabel-standard.

Det jeg skrev med jeg ikke kunne se den store forskel var at da jeg købte selve skærmen så havde sælger en orginal dvd (HDTV) fra USA som han afspillede og jeg har aldrig før set så godt et billed, men hvis jeg vælger løsningen med de downloadede film fra http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/HDVideo.aspx så for jeg ikke samme kvalitet.

Kan du sige mig hvad forskellen er på PAL og NTSC

På forhånd tak

Til top Vis Dotnow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dotnow

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Dotnow skrev:

Det jeg skrev med jeg ikke kunne se den store forskel var at da jeg købte selve skærmen så havde sælger en orginal dvd (HDTV) fra USA som han afspillede og jeg har aldrig før set så godt et billed, men hvis jeg vælger løsningen med de downloadede film fra http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/HDVideo.aspx så for jeg ikke samme kvalitet.

Hvad signalopløsning sender du fra din computer til skærmen? Du skal selvfølgelig sende en opløsning, der er lig panelets fysiske.

Læs mere om computere, i sammenhæng med fladskærme, her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.

Dotnow skrev:

Kan du sige mig hvad forskellen er på PAL og NTSC

Ja, det er opløsningen og frekvensraten.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes