| Forfatter |
|
dankersoe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen og tak for et MEGET informativt forum!
Jeg står og skal bruge en projektor til et meget lyst rum, jeg vil primært se fjernsyn og DVD-film...
Jeg har været inde og kigge på home-cinema.dk og cinemagic.dk for at samle inspiration og know-how, men er stadig i vildrede over det kæmpe marked!
Jeg skal endvidere bruge et motorlærred i 16/9 format, men skal dette være hvidt eller mat-hvid nu hvor jeg har et meget lyst rum?
Hmm Hvad vil i anbefale, jeg har ca. kr. 15,000 at bruge på lærred og projektor.
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 15.000 kr. for både lærred og projektor, kan anbefales en Sanyo Z3 eller en Panasonic PT-AE700U (sidste års modeller). Begge projektorere kan fås for omkring 10k og så har du 5k til lærred. Om dette er nok til et motorlærred er måske lige i underkanten. Begge mærker er på trapperne med nyeste model, begge starter omkring de 15k. Du kan finde en tråd med glimrende gennemgang af AE900 her på sitet.
Se www.projectorcentral.com for mere info om disse modeller.
Jeg anvender selv et gråt lærred fra QualityScreen som jeg synes giver en god kontrast og sort-niveau, men check evt. www.romabio.dk for eksempler på anvendelse af begge typer.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dankersoe skrev:
| Jeg står og skal bruge en projektor til et meget lyst rum, jeg vil primært se fjernsyn og DVD-film... |
|
|
Meget lyst rum? Jeg kan fint se fodbold og andre "lyse" ting uden at der er totalt mørklagt, men film... Da giver alt andet end total mørklægning sjældent et godt resultat.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dankersoe skrev:
| Jeg står og skal bruge en projektor til et meget lyst rum, jeg vil primært se fjernsyn og DVD-film... |
|
|
Det er fysisk umuligt at lave et godt billede med en projektor i et "meget lyst rum". Du må finde en anden løsning, enten en anden type display, eller en rimelig mørklægning. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
dankersoe skrev:
|
|
Det er fysisk umuligt at lave et godt billede med en projektor i et "meget lyst rum". Du må finde en anden løsning, enten en anden type display, eller en rimelig mørklægning.
|
|
|
Tjah, eller købe et sort lærred. I så fald skal han dog nok påregne, at kr. 15.000,- ikke rækker særlig langt.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11600&K W=sort
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
| Tjah, eller købe et sort lærred. |
|
|
Som mig bekendt ikke er på markedet endnu. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer det an på hvad "meget lyst" er. Om aftenen med lys i lokalet kører min Panasonic PT-AE700 ganske fint og giver et super billede. Står solen direkte ind i rummet er det elendigt!
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
zerocool skrev:
| Tjah, eller købe et sort lærred. |
|
|
Som mig bekendt ikke er på markedet endnu.
|
|
|
Nej, men Sony er jo ikke de eneste (om dog efter forlydender de bedste) der producerer sorte lærreder. Jeg har blandt andet også hørt om en dansk virksomhed, der producerer disse. Under alle omstændigheder prøvede jeg også blot at give manden et indtryk af mulighederne og begrænsninger ved projektion. Jeg er dog helt enig i, at en anden type af display nok bør være ham at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
dankersoe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen allesammen... og tak for jeres svar. Jeg har nu fundet ud af at mit rum ikke er for lyst til en projektor :-)
Jeg tror jeg har besluttet mig for at købe en Sanyo Z3, den lyder ganske fornuftig synes jeg. 800 ANSI og en kontrast på 2000:1 må være nok!
Jeg er stadig i tvivl om lærredet. Jeg skal helt sikkert have et motoriseret lærred! Enten skal det kunne fjernbetjenes eller også skal jeg have fat i en styreboks som jeg har fundet på følgende link:
http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=45_152_147&osCsi d=26b8cdb270be6857cf7ea8b48408ea52
Er der nogen der har erfaringer med dette?
Jeg er klar over at mit lærred skal være i 16:9 format, men jeg er ikke sikker på om den skal være grå eller hvid... Hmm... der skal vist researches lidt mere!
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|