Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af plasma i Tyskland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Ved godt at emnet har været oppe en del gange, men nu forhører jeg mig lige igen.

Min svigerfar vil meget gerne have et 42" Panasonic PV500E og jeg tænkte at vi ville tage et smut til Tyskland og hente et. Spørgsmålerne er så bare:

1. Hvor kan man hente et tættest og billigst efter den danske grænse? (er der en hjemmeside?)

2. Hvordan sikre man sig at der er europa garanti på fjernsynet?

3. Hvis der skal rep. noget under garanti og der er europa garanti, skal Panasonic i Danmark så kontaktes?

MVH

Peter
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Nej, med Panasonic må du efter mine undersøgelser retur til Tyskland med TV'et - i modsætning til f.eks. Philips, som kan repareres under garantien på en række værksteder i DK. En "mellemløsning" er E-Trade/Dandiscount, som du bare kan skrive en mail, og bede om et godt bud - de forhandler normalt DK-modeller. Når vi snakker Panasonic vil jeg dog på baggrund af nylige oplevelser meget anbefale Lyd og Billede i Vodskov, www.lyd-billed.dk  Både pris og service er rigtig god!!
Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:
Nej, med Panasonic må du efter mine undersøgelser retur til Tyskland med TV'et - i modsætning til f.eks. Philips, som kan repareres under garantien på en række værksteder i DK. En "mellemløsning" er E-Trade/Dandiscount, som du bare kan skrive en mail, og bede om et godt bud - de forhandler normalt DK-modeller. Når vi snakker Panasonic vil jeg dog på baggrund af nylige oplevelser meget anbefale Lyd og Billede i Vodskov, www.lyd-billed.dk  Både pris og service er rigtig god!!

Der er da Europa-garanti på Panasonic!?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvad de kalder deres garanti, men det er rigtigt, at de generelt kører med garanti i hele EU. Dog henviser de hos Panasonic.dk til: "Hvis produktet er under garantien, vil vi henvise til den oprindelige forhandler for reperation."

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:
Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvad de kalder deres garanti, men det er rigtigt, at de generelt kører med garanti i hele EU. Dog henviser de hos Panasonic.dk til: "Hvis produktet er under garantien, vil vi henvise til den oprindelige forhandler for reperation."

Link?

Tror du ikke de taler om rent indenlandske køb der?

Så vidt jeg ved, har Panasonic i lang tid kørt med Europa-garanti!?

Det var også hvad jeg fik oplyst af den tyske forhandler, da jeg handlede med ham (lang historie)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

He, he... hvor mange Pana'er har du?

Jeg fandt det på deres hjemmeside under Kundesupport/Service værksted = http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1056364_l14/index.ht ml

Jeg har kigget lidt rundt, og selvom det ikke er 100% entydigt på deres hjemmeside, har du nok ret:

http://panasonic.co.jp/globalcs/faq/01.html#q2:

Answer 1.

The sales dealer where you purchased your product or any authorized service center nearest to where you live will be able to help you.

Men!!! Der står også:

If the repair does not infringe on its local government regulations, Global Service Center Network can accept repairs on a chargeable basis.
However, if the model is not originally sold in the country/area or if spare parts/service manuals are not available, it may not be possible to repair or may take a longer time to repair.

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Derfor vil jeg personligt bede om en udtalelse fra Panasonic i DK inden jeg ræser til Tyskland. Det gjorde jeg med Philips ved et tidligere køb af PW9509, og jeg har faktisk stadig mailen, hvor de lover rep. under garantien på et hvilket som helst af deres aut. værksteder i DK.

På den måde er man på den sikre side

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Okey så hvis planen skal fuldføres skal man altså lige have en mail eller andet fra en der er noget i Panasonic i Danmark...

Har også lige hørt om det LG Plasma der hedder: 42PX5R

Dette er jo ikke så dyrt i DK omkring 21k cirka. Nogen der har noget at sige om dette kontra Panasonic'en`?
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Hej enoch

enoch skrev:
Har også lige hørt om det LG Plasma der hedder: 42PX5R

LG PX5 er den direkte afløser for den prisbelønnede LG PY10. Det som af nogle blev kaldt "verdens bedste plasma". Samtidig har det samme design og features som PX4, og features som 2 tunere med PIP/PAP, 1500 siders tekst-tv og slot for memory cards (visning af JPEG billeder og MP3 jukebox). Ok, det sidste er måske lidt poppet

Uden at have set det endnu, forventer jeg en stærk konkurrent til Panasonic PV500.

Link til LG Nordic

enoch skrev:
Dette er jo ikke så dyrt i DK omkring 21k cirka.

Ja, vejledende pris er 26.999. Men enkelte IT-butikker er meget billige med det. LG har ikke samme kontrol med priserne på markedet som Panasonic har

Du kan iøvrigt få den endnu billigere i en kort periode. Prøv at søge på Google og begræns søgningen til Danmark.

/Lars

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

He, he... hvor mange Pana'er har du?

Jeg fandt det på deres hjemmeside under Kundesupport/Service værksted = http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1056364_l14/index.ht ml

Jeg har kigget lidt rundt, og selvom det ikke er 100% entydigt på deres hjemmeside, har du nok ret:

Med mindre Panasonic har foretaget en 180-graders vending i forhold til tidligere og den tyske forhandler lyver - så gælder der altså Europagaranti

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Nej, der er ingen grund til at skabe usikkerhed om det igen. Panasonic opererer med paneuropæisk garanti, konkret udformet som 2 års reklamationsret ved et dansk Panasoniccenter. Du skal "blot" sikre dig, at forhandleren ikke har parallelimporteret apparatet fra Østeuropa, OG at forhandleren har stemplet garantihæftet. Du kommer muligvis til at sende hæftet tilbage for at få gjort det.

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes