Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Newbee: Hvilken projektor skal jeg købe (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer en projektor til vores soveværelse, som skal hænge nede fra loftet.

Jeg vil bruge den til almindeligt computerbrug, XBOX 360, og TV/DVD.

Jeg aner ikke hvad forskellen på DLP/LCD/LCOS er, og jeg ved ikke hvad jeg skal ligge vægt på. Men har læst noget om en regnbue efekt på DLP'er?

Det eneste jeg ved er at den skal være så støjsvag som muligt, da jeg har følsomme øre, og når den skal bruges til computerbrug, så er der jo ingen lyd.

Og så tror jeg det skal være en 16:9 projektor. Og den skal kunne køre minimum 720p. Og der skal som minimum være enten 2 digitale indgange (DVI/HDMI) eller én digital (XBOX) og én VGA (PC). XBOX'en skal bruges til TV/DVD gennem Microsoft Media Center extender, så der er ikke behov for TV Tuner.

Projekteren skal være i et 3 meter dybt rum, som kan gøres fhv. mørkt selv i om dagen.

Pris: jeg  tænker omkring 8-10.000.

Nogen forslag?

Thomas

clasu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

mon ikke sanyo z3 vil nærme sig det prisleje (ca. 10k) når nu z4'eren er kommet.

Jeg kender den ikke fra første hånd, men det virker som den mest anbefalede projektor her på sitet i ca. det prisleje.

Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hehe.

Sad lige og læste en anmeldelse: http://www.projectorcentral.com/sanyo_plv-z3.htm

Og jo... den ser ud til at have det hele. Og kun 23Db!! Jubii.

Den koster 10.455 her: http://www.hifisalg.dk/produkt.html?varenummer=153506&gr uppe=53.

Jeg tror det er den jeg skal gå efter. Med mindre der er nogen der siger at den ikke kan bruges i min situation. F.eks. står der at den har det optimale billede i 10-13 foods afstand. Jeg vil tro jeg kommer til at hænge den i 8 foods afstand.

Tak.

Thomas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes