| Forfatter |
|
socom Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er det korrekt at pioneers plasmaer ikke er de bedste i forbindelse med at bruge en pc'er.
Jeg er blevet fortalt at DVI til HDMI ikke vil give det bedste billed(da den ikke kan genkende skærmen via HDMI??). Jeg ved godt at den har en VGA port, MEN det er jo ikke digitalt..
Jeg står nemlig overfor at skulle købe et media center med den ny XP Media
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
socom skrev:
|
Hej
Er det korrekt at pioneers plasmaer ikke er de bedste i forbindelse med at bruge en pc'er.
Jeg er blevet fortalt at DVI til HDMI ikke vil give det bedste billed(da den ikke kan genkende skærmen via HDMI??). Jeg ved godt at den har en VGA port, MEN det er jo ikke digitalt..
Jeg står nemlig overfor at skulle købe et media center med den ny XP Media
|
|
|
En anden negativ ting ved Pioneer skærmene er at media boxen scaler alt om - dvs. at der kommer dobbelt scalering.
Du kan køre 1:1 pixelmapping via vga, men kun ved 60hz og skærmen ændrer alligevel alt til dens native refreshrate (mener det er 56.25 hz) - så med alt PAL materiale vil du få store judder problemer.
Edit: Mener også den kan vise 75hz
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm
Pokkers også, nu havde jeg så småt skudt mig ind på 436XDE udgaven, og havde også accepteret at jeg skulle bruge vga til min HTPC, og nu siger du, at det alligevel vil blive noget skidt? Så er denne skærm "NO GOOD" for PC??
Hvad med almindelig PAL film fra DVD over HDMI?
Er Panasonics PHD8 skærme så den eneste vej, eller vil Panasonic PV500 give god PC kvalitet over vga??
Bliver klogere og klogere, men føler mig mere og mere forvirret
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
|
Hmmmm
Pokkers også, nu havde jeg så småt skudt mig ind på 436XDE udgaven, og havde også accepteret at jeg skulle bruge vga til min HTPC, og nu siger du, at det alligevel vil blive noget skidt? Så er denne skærm "NO GOOD" for PC??
Hvad med almindelig PAL film fra DVD over HDMI?
Er Panasonics PHD8 skærme så den eneste vej, eller vil Panasonic PV500 give god PC kvalitet over vga??
Bliver klogere og klogere, men føler mig mere og mere forvirret
Mvh
LBA75
|
|
|
Så vidt jeg ved kan den køre 1:1 mapping via vga - men kun ved 60hz (og det skulle ikke være helt let).
Som sagt sagt viser skærmen ikke pal i 50hz men i 56.25 hz. Det giver selvfølgelig judder.
Om man er generet af dette er en smagssag.
Lige meget hvad, synes jeg stadigvæk at den nye XDE er virkelig lækker! 
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay
Hvad med Panasonics PHD8 skærme?, eller vil Panasonic PV500 give god PC kvalitet over vga??
mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey jdg1
XXXXXXXXXXXXXX
Du skrev om 436XDE: En anden negativ ting ved Pioneer skærmene er at media boxen scaler alt om - dvs. at der kommer dobbelt scalering.
Du kan køre 1:1 pixelmapping via vga, men kun ved 60hz og skærmen ændrer alligevel alt til dens native refreshrate (mener det er 56.25 hz) - så med alt PAL materiale vil du få store judder problemer.
XXXXXXXXXXXXXXX
Hvis den eksterne tuner boks ændrer alt til 56.25hz, vil der så ikke også komme store judder problemer, når man kører PAL film med en almindelig DVD afspiller (50hz)?? Det gælder vel alle inputs....HDMI, VGA osv.???
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
|
Hey jdg1
XXXXXXXXXXXXXX
Du skrev om 436XDE: En anden negativ ting ved Pioneer skærmene er at media boxen scaler alt om - dvs. at der kommer dobbelt scalering.
XXXXXXXXXXXXXXX
Hvis den eksterne tuner boks ændrer alt til 56.25hz, vil der så ikke også komme store judder problemer, når man kører PAL film med en almindelig DVD afspiller (50hz)?? Det gælder vel alle inputs....HDMI, VGA osv.???
Mvh
LBA75
|
|
|
Ja, den kører pal ved 56.25hz.
NTSC køres ved de normale 60hz
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen
Kors hvor føler jeg mig dum ........men når du siger: Ja, til at den kører PAL ved 56.25hz - mener du så dermed, at almindelige DVD-film også vil give "judder" på 436XDE??
MVH
LNA75
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
|
Hej igen igen
Kors hvor føler jeg mig dum ........men når du siger: Ja, til at den kører PAL ved 56.25hz - mener du så dermed, at almindelige DVD-film også vil give "judder" på 436XDE??
MVH
LNA75
|
|
|
Hehe, det er der ingen grund til Det kan godt være lidt forvirrende en gang i mellem.
Ja, det giver judder når pal materiale vises ved 56.25hz. Men som tidligere skrevet, så er det individuelt hvor meget en person bliver generet af det.
Mit bedste råd vil være at du kigger på det ved selvsyn 
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jdg1
Tak for din overbærenhed - Ja, det er sgu svært at få det hele med!!
Okay, så i sidste ende, er det måske ikke så stort et problem endda - der er jo mange som er vilde med 436XDE.
Og hvis man kan lide den med almindelig PAL DVD`er (er de eneste jeg har), så vil performance og mænge af "judder" altså "bare" være den samme over PC?
Må ind til Århus og studere "svinet" igen. - tak for hjælpen.
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |