| Forfatter |
|
*Zitilites* Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa !
Jeg har planer om at købe et 26"-30" LCD TV til ca 7000 kr. Jeg har lidt svært ved at overskue alle de tekniske fordele og ulemper der konstant nævnes men måske kan i hjælpe mig :) Det skal helst være HTCP brugbart eftersom jeg godt kunne tænke mig at sætte min computer til.(Hvordan ved jeg om min computer er god nok til at sættes til et tv?) Den skal selvfølgelig også være 100% TV-brugbar og fremtidssikret(HDTV).
Jeg har nogle forskellige skærme i tankerne men har svært ved at sammenligne dem:
LE27T51 fra samsung (27") (kan købes for 7000 i fona)
Philps 26" fladskærms-TV 26PF4310 (også 7000 fra fona)
Dantax 30" 30LCD-V1 (også 7000 fra fona) Denne skærm er størrere men jeg har indtrykket af at den ikke er så up-to-date??.
Inde på http://www.hifipriser.dk er der mange forskellige skærme i samme prisklasse og størrelse men jeg kan ikke gennemskue hvad der er bedst.
Jeg vil være meget glad for kommentarer på de nævnte fjernsyn og måske kunne i evt. nævne nogle bedre?
Og dummer jeg mig totalt ved at købe nu og ikke vente et år?
Håber virkelig der er nogle "eksperter" der kan hjælpe mig !
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
og er mit grafikkort overhovedet godt nok? "NVidia GeForce FX 5200" (128 MB) ? Og skal computeren have nogle speciele ting som TV-OUT? Hvordan ved jeg om den har det.... Jeg er lidt af en NooB
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved fladskærmskøb er teknisk data generelt ubruglige, specielt hvis du intet ved om hvordan de kan bruges, da man alt efter måletagning og udregningsmetode kan nå til vidt forskellige resultater. Det ville du også opdage, hvis du lavede samme undersøgelse på andre fladskærme.
Zitilites skrev:
| Og jeg har indtrykket at der ikke engang hører fjernbetjening med? |
|
|
Bare rolig... Det gør der  
Zitilites skrev:
og er mit grafikkort overhovedet godt nok? "NVidia GeForce FX 5200" (128 MB) ? Og skal computeren have nogle speciele ting som TV-OUT? Hvordan ved jeg om den har det.... Jeg er lidt af en NooB  |
|
|
Det kan du teste med enten en af de nyere Nvidia-drivere eller Powerstrip. Kan du lave en opløsning på 1360x768, er det "godt nok". Jeg formoder dog ikke, at det er noget problem.
Du skal selvfølgelig også bruge DVI-udgangen. Tv-out (S-VHS) er noget fanden har opfundet  
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du lave en opløsning på 1360x768, er det "godt nok". Jeg formoder dog ikke, at det er noget problem.
Hmm når jeg højreklikker på skærmen og kommer ind i egenskaber --> indstillinger kan jeg godt køre 1360x768 men det ser helt skævt ud på min 17" skærm :)
Du skal selvfølgelig også bruge DVI-udgangen.
Jeg har bare ingen anelse om hvordan den ser ud og vil gerne vide om jeg har sådan en :)
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Zitilites* skrev:
| Jeg har bare ingen anelse om hvordan den ser ud og vil gerne vide om jeg har sådan en :) |
|
|
 Den ser sådan her ud - omend de plejer, at være hvide.
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak ! Den har jeg vist nok :p
De links du gav mig i første post er læst.... Min hjerne er ved at sprænges lige nu :)
Men jeg har indtrykket at du har købt sådan en LG skærm... Hvorfra? Udlandet? .... Jeg er ikke så vild med tanken om at købe på den måde....
|
| Til top |
|
| |
baltazar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan du købe det på efterkrav uden det koster en herregård i
forsendelse.
Mit råd til dig hvis du vil købe det, er at sende dem en mail og spørge om de har det på lager det er jo
ikke ret sjovt hvis du ender med at vente på det i tre uger.
Og hvormeget gebyr fragtmanden skal have når der betales pr. efterkrav (de tager ikke visa ved udenlandsforsendelser)
LCD TV 26LX2R EUR
886,21
Versand EUR 17,49
Gesamt EUR 903,70
De 904 € er omkring 6860,- kr så det er vel ikke helt dumt.
Sorry, her er linket
Firefox crashede lige da jag skulle til at poste indlægget men nu kører det igen
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et link til butikken baltazar? Forsendelse lyder lidt for billigt... er det til DK?
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 05:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad betyder det at betale over "efterkrav" ? Jeg har ikke brug for at betale over flere måneder....
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterkrav betyder, at du betaler ved levering, og omfatter normalt et ekstra gebyr. I øvrigt står der i PrimusTronix.de (baltazars link) AGB punkt IV, at alle priser på hjemmesiden kun gælder i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leverer de så til Danmark og hvad vil det koste ? Jeg er ikke skide god til tysk og fatter hat af den der side...
Og er der nogle der har erfaringer med dem her ? Eller kan linke til nogle bedre/billigere?
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke undersøgt deres betingelser nærmere, men jeg synes du skal få nogen der er gode til tysk, til at hjælpe dig, hvis du seriøst overvejer at sende dine penge den vej. Jeg har også selv holdt meget øje med priserne i Tyskland, men endte alligevel med at handle i DK, da jeg fandt en forhandler, som var til at snakke med. Jeg gav da lidt mere end de tyske priser, men synes også at jeg har fået - og forventer at få - en bedre service og rådgivning end i en tysk internetshop... 
Det er rigtigt, at der ofte er en temmelig stor forskel i pris fra Tyskland til DK, men du kan til gengæld også tale dig til en bedre rabat i DK.
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er MEGET underligt at der kun er et par fjernsyn der kan levere en ordentlig vare.... nu tænker jeg på de meget omtalte LG fjernsyn.... Er der ikke andre der ca er i samme klasse og kan levere 1:1 ?
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angiveligt de nye Panasonic PHD8  1:1 pixelmapping er diskuteret livligt i trådene om det ultimative LCD / plasma til HTPC
|
| Til top |
|
| |
baltazar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Zitilites* skrev:
Leverer de så til Danmark og hvad vil det koste ? Jeg er ikke skide god til tysk og fatter hat af den der side...
Og er der nogle der har erfaringer med dem her ? Eller kan linke til nogle bedre/billigere? |
|
|
Du kan jo evt skrive en mail til dem på engelsk med et par spørgsmål.
På denne side under Lieferung ins Ausland står der, at de sender til danmark og det koster € 17,49 plus 7 oveni hvis du betaler pr efterkrav.
Jeg har ikke fundet nogen der er billigere og med efterkrav betaler du
først når du får varen hvilket er ret smart hvis der går noget galt
undervejs.
Alternativt kan du også købe det ved www.digitalo.de men de forlanger 985 plus 29 € for at sende.
Så ville jeg hellere spare de 100 euro og købe et vægophæng.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Zitilites* skrev:
| Men jeg har indtrykket at du har købt sådan en LG skærm... Hvorfra? Udlandet? .... Jeg er ikke så vild med tanken om at købe på den måde.... |
|
|
Jeg har købt min LG 32LX2R i Tyskland.
Hvad skyldes dine bekymringer om at købe i udlandet?
baltazar skrev:
| Og hvormeget gebyr fragtmanden skal have når der betales pr. efterkrav (de tager ikke visa ved udenlandsforsendelser) |
|
|
Hvor meget gebyr fragtmanden skal have, skal butikken allerede oplyse ved købsaftalens indgåelse.
wizz skrev:
| Jeg har ikke undersøgt deres betingelser nærmere, men jeg synes du skal få nogen der er gode til tysk, til at hjælpe dig, hvis du seriøst overvejer at sende dine penge den vej. |
|
|
De europæiske forbrugerretsregler er præceptive, så han er minimum sikret efter disse. Umiddelbart bør det derfor ikke give anledning til den store hovedpine.
wizz skrev:
Angiveligt de nye Panasonic PHD8  |
|
|
Ja, analogt via D-Sub - ligesom størstedelen af fladskærme på markedet. Her snakkes der dog om 1:1 PM via digital input.
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine bekymringer skyldes adskillige brugere har fortalt om oplevelser, hvor varen ikke blev leveret etc.
Jeg fulgte jeres råd og må indrømme at jeg blev lidt imponeret over det ekstremt hurtige svar.
Hello
I am taking into account buying the LG 26LX2R LCD is this possible when living in Copenhagen, Denmark? I have great difficulties in communicating in German and I have some questions I would like answered. If I was to buy through your company I would prefer it being shipped to Denmark and I would wish to pay in cash on delivery.
1) Do you have the product in stock? How long will a shipment take? 2) What will the LCD cost - What will the shipment cost - What will the expenses "cash on delivery" be in addition to the price listed on your page? 3) And if the gods should be defect will you then pay for transport and repair?
Jacob Dahlerup
------------------------------------------------------ ----------------------------------
Dear Mr Dahlerup,
thank you for your questions. The costs of delivery to Denmark are EUR 17,49 + EUR 7,00 C.O.D. fee. You may also pay prepayment which would save you EUR 7,00 on C.O.D. fee. Please note that cash transfer between different countries might take up to 10 days. In that case your order might be delayed. For bank-transfer please use IBAN and Swift, otherwise the bank fees are at your expense. We have the requested product with a low quantity on stock. In the warrantee period we will refund the costs of delivery if you will send back the TV to us.
Please include all contacts in your answer, we are working in a team.
Respectfully yours
Olaf Wolf eMail-Support-Group / International Sales
PrimusTronix Im Westpark 7 35435 Wettenberg
kontakt@primustronix.de www.primustronix.de
Please include all contacts in your answer, we are working in a team.
Hvad skal forstås med denne sætning?
Og han siger der kan gå op til 10 dages ventetid når man bruger en bestemt betalings metode... Det er vel ikke ved efterkravet?
Bør jeg stille flere spørgsmål end dette før en potentiel ordre?
Jeg er også blevet lidt i tvivl om at det måske meget bedre kan betale sig at betale 3000 kr ekstra for et 32" istedet for det aktuelle 26"...
Og tak for de mange svar!
|
| Til top |
|
| |
*Zitilites* Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og zerocool, hvilken tysk forhandler brugte du ?
Og hvordan er dit indtryk af fjernsynet?
Vil jeg skulle købe andre ting for at få det til at virke ?
Special ledning for at tilslutte computeren ?
|
| Til top |
|
| |